Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 20:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 okt, 2019 21:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 nov, 2006 12:46 pm
Berichten: 86
Woonplaats: Amersfoort
Hier kan je de nodige info vinden: http://www.lzmodels.com/135-German-Ommr-Flatbed44.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 okt, 2019 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat is mooie info Bentley. Als je echter een beetje goed gaat kijken dan is dit toch weer een heel andere uitvoering dan degene die ik heb. Het laat wel veel zien dus daar ben ik dan wel weer heel blij mee. Mijn keuze is echter toch gevallen op de onderkant zoals te zien is bij de link van Silenoz.

Na het nodige sloopwerk ben ik opnieuw begonnen. In de eerder genoemde link van Silenoz geeft de maker al aan dat de bediening van de remmen wat groot is uitgevallen. Ik heb geprobeerd het iets dunnen te maken maar het moest ook weer niet te dun. Ik denk dat het zo prima is gelukt. Als ik de gondola op zijn wielen zet dan zie je dat er iets gebeurd is aan de onderkant maar het lijkt niet overdreven en dat is juist de bedoeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen dit gelukt was konden de langsbalken gemonteerd worden en ook de luchttank is geplaatst.

Afbeelding

Nu eerst eens gaan proberen om de remcilinder te gaan maken.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 okt, 2019 23:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ziet er goed uit! Wel jammer dat Trumpeter zoveel detail weggelaten heeft; bij zulke wagons is het remmechanisme etc. toch altijd vrij goed te zien. Ik kwam zelf dit plaatje tegen, ik weet niet of je er wat aan hebt: (het is wel een foto van een kit in plaats van het echte)
Afbeelding

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 okt, 2019 7:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Volgens mij is het niet zo zeer een kwestie dat Trumpeter zoveel detail heeft weggelaten maar dat ze gewoon niets hebben toegevoegd :lol: .

Ik vind het wel leuk om te zien dat dit nu toch het vierde voorbeeld is wat ik zie en dat ze allemaal anders zijn. Dat vind ik altijd wel het moeilijkste, wat is nu waar. Daarom doe ik maar iets en vind ik dat de waarheid en zal ik dus nooit zeggen dat ik historisch correct bouw.
Ik zie in dit voorbeeld wel veel dingen die ik ook gezien had bij ratomodeling dus die ga ik toepassen en dan komt het wel goed.
Dank voor de mooie foto

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2019 12:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
het was tijd om de remcilinder te maken met de verschillende stangen en schetsplaten. Dit heb ik ervan kunnen maken.

Afbeelding

Deze zijn gemonteerd en ook de stangen naar de remmen. Deze zijn niet aangesloten maar het lijkt er wel op en dat is goed genoeg.

Afbeelding

Als dan alles is gemonteerd kan de gondola eens op zijn wielen gezet worden om te kijken wat je er nog van ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet er dus nog best wel wat van dus dat is heel mooi. Toen kon ik verder met de luchtaansluitingen en de trekhaken. De koppelingen zijn nogal wat lang uitgevallen en die moesten iets korter worden gemaakt. Op de tweede foto is de linker gondola uitgevoerd met een kortere koppeling.

Afbeelding

Afbeelding

Beide gondola's gebroederlijk/gezusterlijk naast elkaar.

Afbeelding

Als ik de twee aan elkaar koppel dan krijg ik dit. Het past net aan in mijn fotohokje.
Hier is ook te zien dat de luchtslangen aan elkaar gekoppeld kunnen worden door de toepassing van looddraad. Ik moet nu alleen nog wat kleine magneetjes bestellen want ik wil ze niet vast lijmen.

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste voor het bouwen waren de schotten aan de beurt. Ik heb toch besloten om deze te plaatsen want het ziet er wel goed uit in mijn ogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2019 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Erg netjes Ferry. Mooie foto's ook! Met schotten vind ik ook beter maar misschien één met en één zonder is ook een idee?

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 10:28 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
+1

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 12:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Mooi gedaan hoor, die reminrichting!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi werk aan de remmerij, bij de foto's van de zijkant kan je goed zien dat deze onderdelen toch niet mogen ontbreken.
Ik ben wel benieuwd hoe je de wagons straks af gaat werken; er werd zeg maar niet bepaald voorzichtig omgegaan met deze dingen :mrgreen:. Zeker later in de oorlog werden de wagons nog wel eens flink overbeladen.
Afbeelding
Nu is dit wel gelijk redelijk extreem, maar ik denk dat je vooral met het hout van de vloer en de schotten best wel gave resultaten kan maken om het wat te beschadigen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dank u. Ik ga er gelukkig niet een zware tank opzetten dus ik verwacht niet dat een wagon zal doorzakken :lol:
Het schilderwerk kan ik in principe op twee manieren doen. Ik kan het hout een houtkleur geven en dat flink vervuilen of ik kan de houtkleur aanbrengen, een haarlak of chippingmedium en dan een grijze kleur erover. Door het chippen krijg je dan weer het hout te zien.

Ik ga er nog eens over nadenken.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 237 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JJ@MB en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement