Afgelopen week bezig geweest met het verbeteren van het vuurschot. In mijn reactie bij het topic van Danny kwam ik erachter dat ik meters had om in de klokken te plaatsen. Dit was ik even vergeten
Op advies heb ik ook nog even gekeken naar de vuurdeur. Aangezien deze naar binnen opengaat komt deze deur dus bijna in het vuur te hangen. Dit zal de verf geen goed doen en daarom heb ik geprobeerd om de deur wat blank te maken en toen met clear blauw, clear oranje en clear rood geprobeerd wat hitte in de deur te krijgen.
Eerst een overzichtje
Dan een close-up van de deur
Ik vind het wel gelukt en ben er blij mee.
Een andere tip was om de randen van de bedienwielen blank te maken omdat hier ook snel de verf afslijt.
Op een foto die ik gezien heb kon ik zien dat bij de watermeters en de kleine kranen zichtbaar was dat ze van koper/brons waren. Ik had deze grijs gemaakt en voor de nodige variatie (bedankt voor de tip) heb ik ook geprobeerd om dat te realiseren. Eerst ben ik met koperverf in de weer geweest en toen dit droog was ben ik met een mix zwart/glaslak/veel verdunner daar overheen gegaan.
Een en ander is terug te vinden op de overzichtsfoto.
Hier een ander aanzicht
Hierna het vuurschot weer los op zijn plek gezet en het dak erop gelgd. Daarna ook de achterwand en hieronder zijn de foto's die ik toen genomen heb.
Ik den kwel dat het vuurschot zo goed is. Ik ga dat nu lijmen en dan kan ik verder met de cabine.
Bedankt voor de tips, voor het kijken en tot de volgende keer.