Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 15:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 sep, 2019 2:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 mei, 2013 19:16 pm
Berichten: 109
De Challenger was Under the radar Part 2, dus er is ook een Part 1.

Heb deze gebouwd als testcase voor de vele AMMO-Mig verfjes, pigments en andere sapjes van hun te proberen. Lijdraad is een artikel in een AMMO-Mig boekje over een Panzer IV DAK uitvoering. Hierin wordt stap voor stap uiteglegd welke spullen ze gebruikt hebben en hoe die aangebracht zijn oop het model.

Het model.

Het model is schaal 1/72 van Dragon.
Afbeelding
Mooi modeletje met fijne details en ook mooi gedaan de dropveters met wielen en doorbuiging van de track.

De Bouw.

De bouw is recht toe aan. Was wel even uitzoeken of deze daadwerkelijk ook in de woestijn heeft rond gereden en het antwoord is ja. Maar dan wel met speciale luchtfilters en een zooi troep op het achterdek. Dat zat er niet bij dus de doos met Evergreen erbij gehaald en knustel de knutsel.
Afbeelding
Grondverf

De hele bubs in de primer gezet.
Afbeelding

Onderverf

Wederom alles in de panzergrau gespoten.
Afbeelding

De washable verf

Alles gespoten met Washable dust.
Afbeelding

De afwas

Dit is een eerste keer voor mij dat ik deze verf gebruik en na wat diverse pogingen er achter gekomen dat ik het er te dik heb op gespoten en daardoor niet geheel het effect kunnen berijken wat ik voor ogen had. Ondertussen de zooi op het achterdek diverse kleurtjes gegeven. Daarna de hele boel in de glans gezet voor de decals.
Afbeelding

Streaking effects

Ja ligt aanbrengen en dan uitvogelen moet je naar beneden strijken met de kwast of naar boven....
Afbeelding

De rupsbanden

De kit komt met dropveters met daaraan alvast de roadwheels. Mooie hiervan is dat de tracks aan de bovenkant toch een doorzakking hebben. Zijkant van de tank nog wat verweerd met roest en zand. Tracks metaal kleurtje gegeven en een wash gegeven en berwerkt met pigmenten.
Afbeelding

Achterdek

De spulletjes er op gezet en voorzien van kleurtjes. Nog een stukje tisseu toegevoegd als zeil. De boel een wash gegeven en wat drybrush.
Afbeelding
Afbeelding

Filters

Op verschillende plakken de tank verschillende filter gegeven. Helaas zie je dat niet terug op de foto.
Afbeelding

Olieverf dots

Met de Oilbrushers van Mig overal wat dotjes neer gezet en geprobeerd alles te blenden.
Afbeelding

Roest

Op verschillende plekken kleine dotjes streaking rust gezet en eenigzins geblend.
Afbeelding

Brandstofvlekken en olievlekken

Op het achterdek een beetje her en der een olie vlekje gemaakt en bij de jerrycans wat overloop vlekken gemaakt.
Afbeelding

Modder en zand

Op de onderkant de boel een beetje bewerkt met pigmenten. De rupsbanden voorzien van roest en daarna alles een beetje behandeld met pigmenten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afwerking

Op de bovenkant van de tank een vlag gemaakt van tisseu en decals. Een stukje ketting en een sleepkabel op de tank gemonteerd en de rupsbanden nog een drybrush gegeven met metaalkleur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klaar

Op een simpel ondergrondje gezet met een polleke woestijngras...
Afbeelding
Afbeelding


Heb nog geen eindfoto’s gemaakt maar die komen nog. :brouw:

Reimer

_________________
W.I.P.
Grumman F-14A Tomcat (Tamiya 1/32)
Stug III Ausf F (Dragon 1/72)
Star Wars AT-ST (Bandai 1/48)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 sep, 2019 9:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
ziet er goed uit. Van de reservewielen op de zijkant zou ik het rubber gedeelte nog eens aantikken. De afgebrokkelde verf ziet er goed uit, de zelfgebouwde items ook... Mag je terecht tevreden mee zijn...

Ergens een beetje jammer dat de gaten in de spanwielen niet doorgeboord zijn.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 sep, 2019 13:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Lekker zwaar verweerd modelletje! Roestvorming op de tracks is naar mijn mening wel wat te zwaar en ik ben bang dat de vlag snel zal wegwaaien! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 sep, 2019 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Goed gelukt, Reimer. Ik vond hem eerst wat vlak worden, maar na de olieverf en streaking kwam hij mooi tot leven. Inderdaad misschien wat veel roest voor een woestijnvoertuig. Die vlag is erg goed gelukt vind ik. Ziet er heel natuurlijk uit zo, maar lijkt me niet makkelijk: een decal op een stukje tissue plakken.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement