Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: zo 08 maart, 2020 23:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de complimenten, ik heb hier nu ook foto's van de dry-fit die ik voor de beurs van vandaag gemaakt had. De tracks zitten er helemaal op, ik heb wel nog meer links moeten gebruiken dan ik eerder nodig achtte. Ik heb er nog maar een vijftal over. Ik heb ook net niet voldoende pins over om dat op te lossen, dus ik zal er een paar moeten knutselen. Deze opstelling ga ik proberen om volgend weekend nog eens te plaatsen in Hoboken, waarna de schilderwerken kunnen aanvatten. Ik kan al wel een spoiler op mijn topic voor de beurs van vandaag geven, de Kondensator heeft de speciale prijs van MKB voor de naked kits gewonnen. Ik kreeg er een gouden trofee voor.

photo 500032

photo 500033

photo 500031

photo 500034

photo 500035

photo 500036


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2020 13:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Proficiat!

Ik zie nu pas dat je het onderstel toch ingezakt hebt gemaakt.
(In eerste instantie wilde je het onderstel Rudd bouwen voor de stevigheid. Dacht ik)
Die aanpassing heb ik dan overheen gelezen. Goed dat je dat hebt gedaan het komt het realisme erg ten goede!

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: ma 09 maart, 2020 21:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Odorf. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik gewoon niks aangepast heb aan dat onderstel. Ofwel hebben ze dat verrekend in de hoek van de veerbenen, ofwel geeft de foto een fout beeld.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2020 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het chassis lijkt inderdaad wel iets voorover gezakt, maar het ziet er alleen maar goed uit. Het ding is nu eenmaal vrij zwaar van voren. :mrgreen:. Nog even over de gitaarsnaren; vaak hebben deze wel verschillende diktes, dus ze zouden zeker wel geschikt geweest zijn voor klusjes als deze. Ik krijg overigens haast zin om zelf aan deze Kondensator te halen, leidingwerk leggen is altijd wel een leuk klusje. :brouw:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: vr 13 maart, 2020 21:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Tomska. Ik heb gisteren het grootste deel van de Kondensator al maar in de primer gezet, aangezien Hoboken niet doorgaat. Daarvoor heb ik Tamiya zwart gebruikt, zonder spuitbussen deze keer. Nu nog de loop, de rammer en de buitenkant van de wielen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: za 14 maart, 2020 18:09 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Erg mooi werk Steven!


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2020 2:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Dj. Vandaag raakte alles geprimerd.

photo 500670

photo 500672

photo 500671

Nu wordt het tijd om een kleurtje te kiezen. Het lijkt wel typische olive drab.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2020 1:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is weer Tamiya Olive Drab geworden.

photo 500963

photo 500964

photo 500965

Dit heb ik geschaduwd met een paar druppels blauwe verf en dan gehighlight met wat geel erbij.

photo 500966

photo 500967

photo 500968

Ik heb ook alle track pins en de baanwielvlakken in Tamiya Gun Metal gezet, met de airbrush. Achteraf bekeken kan je de pins beter op voorhand doen, ook al gaat er wat verf af bij het aanbrengen.

photo 500969

Dan was het P+ aanbrengen. Dit deed ik met een penseel, de kurkdroge matte verf slokte dit gretig op. Je krijgt daardoor meteen een ander, donkerder uitzicht.

photo 500970

photo 500971

Ik merkte wel een probleem als ik nu een dry-fit wilde laten zien, want een van de draaipunten waar de loop op rust, was tijdens het schilderen in het affuit gebleven. Zelfs daarvoor zat die nogal vast, want Trumpeter heeft de passing erg nauw gemaakt en de buisjes aan deze scharnier lopen wat taps uit tegen de flens aan. Om dit er uit te duwen zou er toch hier en daar wat detail of lak sneuvelen, plus dat er door de klap van het lossen delen van de net geplaatste reling weer af zouden komen. Hier was wat techniek voor nodig, met behulp van een spanvijs.

photo 500972

Deze vijs heb je in meerdere uitvoeringen. Ik heb er met een metalen schijfje en dit is de plastic tip-versie.

photo 500973

Voordeel van deze is dat je die helemaal uit elkaar kan halen. Ik had er twee nodig omdat ik de schroef uit de kleinere achterstevoren in die van de grotere moest schroeven, de andere paste er zo niet in.

photo 500974

Nu kon ik met het uiteinde van de schroef tegen de buis duwen als er een houten speld tussen gehouden werd. Toen ik dit aandraaide, klonken er even geluiden alsof de Kondensator uiteen zou klappen.

photo 500975


Gelukkig betekende de volgende klap dat de buis losgeschoten was, zonder de reling aan te raken.

photo 500976

Nu kon ik hem makkelijk aanschroeven tot hij niet meer verder kon.

photo 500977

Ik heb nog wel een stukje van de buis moeten afzagen om de loop er uiteindelijk tussen te krijgen. De andere buis heb ik maar geschuurd tot de tapse kant terug recht was, die schuift nu makkelijk in en uit. Daardoor kan ik nu het voorlopige resultaat tonen van de glanzende laklaag. Ik heb niet alles twee beurten gegeven, dus is er wat verschil tussen bijvoorbeeld de loop en de hull. Ik heb wel de wielen volledig in de P+ gedompeld, daardoor glanzen die wel goed.

photo 500979

photo 500981

photo 500980

photo 500982

photo 500983

photo 500984

Nu ga ik een Sovjetster op de romp spuiten, dit kan met mijn PE stermasker. Ik ga een binnen- en een buitenrand hebben door twee maskers met verschillende afmetingen na elkaar te gebruiken, want ik meen dat op de foto's in mijn boek een witte rand rond een rode ster te herkennen is.

photo 500978


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2020 8:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooue update weer Steven. De manier om de buis los te halen vind ik wel inventief. Die zal ik onthouden.
Het spuiten van ster kan ik alleen maar aanmoedigen. Sinds ik bij mij kingfisher voor het eerst de insignias heb gespoten ben ik helemaal om. Ik vind het er veel beter uitzien dan decals. Het is alleen wat bewerkelijker dus neem je tijd.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 2A3 Kondensator
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2020 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dat is een aardige operatie geweest, gelukkig is het gelukt zonder schade! Succes met het verdere spuitwerk.

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement