Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 mei, 2019 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Handig dat ze die mallen voor het frame erbij gestopt hebben, dat scheelt een hoop ellende met uitlijnen. Wil je die H-profielen uit 1 stuk gaan buigen? Ik vrees namelijk dat ze dat niet leuk gaan vinden (de kans op knikken is vrij groot). Je zou wel kunnen proberen om de balk uit losse platen op te bouwen, maar dat wordt wel een werkje denk ik om goed te krijgen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 mei, 2019 8:29 am 
Online
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
met de google app translate kun je de handleiding simpel vertalen. Heb ik wel gebruikt bij een paar Gundam en Star wars modellen.

maar mooi werk weer steven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 mei, 2019 23:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt. Ik ben de Evergreenprofielen al gaan kopen en ze komen perfect overeen met de resin exemplaren. Dat doet me vermoeden dat de masters ook uit deze Evergreenprofielen bestonden en dat er dus een manier is om ze te plooien.

photo 476320

Die passen trouwens perfect op het plan in Nuts&Bolts.

photo 476323

Ik ben nu de pootjes van de kraan aan het maken. Het systeem daarvoor is goed gevonden, een vierkant profiel in ABS wordt op maat gesneden en daar worden geprinte uiteinden op gezet. Daar passen de pootjes dan weer in, als je die goed schoonmaakt.

photo 476321

Ik kwam alleen wel tot de ontdekking dat de maat voor de ABS koker niet klopt met het plan in achteraanzicht. Op dit plan en ook op alle foto's die ik terwijl bekeek, zijn de voorste poten verder uit elkaar gezet dan de achterste. De geprinte poten verschillen wel in hoogte, maar zijn even breed. Dit zal ik dus moeten corrigeren door een stuk uit de voorste poten weg te halen.

photo 476322


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 0:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Enkele foto's van de Famo om aan te tonen dat er aan gewerkt wordt. Ik heb de profielen nu geplooid met behulp van een kaarsvlam, een potje bonbons met de juiste diameter en een paar vijltjes en tangetjes om bij te plooien. Het resultaat is niet perfect maar de hoek is toch correct en het ziet er realistisch uit. Afwijkingen naar buiten toe kunnen weggewerkt worden doordat de dwarsverbindingen nu stevig verlijmd kunnen worden in ABS.

photo 478690

photo 478691

Vandaag ontdekte ik dat er nog een stuk van de spatschermen afgesneden moest worden. Ze konden daarna verlijmd worden, net als de transmissie die gedeeltelijk uit het normale frame gezaagd moest worden.

photo 478688

De schermen zullen wel stevig vastzitten met zulk een groot lijmvlak een paar tubes epoxylijm, maar een duidelijke tekening ontbreekt. Het is altijd wat gokken waar je net moet gaan zagen of snijden.

photo 478687

Het rechterscherm heb ik een keer terug losgemaakt om het beter uit te lijnen met het linker exemplaar. Daarom wordt het hier nog eens extra aangedrukt met secondelijm.

photo 478689

Met de geprinte fenders er aan kan je de grootte al inschatten, al is een dry-fit nu nog moeilijk omdat je de oorspronkelijke steunvorken moest wegzagen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 6:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Je zet hier alweer een juweeltje op stapel! :D

looney schreef:
met de google app translate kun je de handleiding simpel vertalen.

Ik gebruik de Google translate regelmatig, heel handig, alleen... je mag geen hele teksten in één keer vertalen en zeker geen Franse of je lacht je een breuk! :lol:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jun, 2019 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Dat is een mooi, groot en spectaculair project, Steven. Een heel interessant en ook levendig thema. Respect voor je uitputtende aandacht voor alle details.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jun, 2019 10:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dat is goed gelukt met die profielen, ik had eerlijk gezegd nieuwe gedachte dat het zo goed zou gaan, maar gelukkig is het wel gelukt :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement