Bedankt, maar het is toch ergens fout gegaan in de vorige stap, de flail arm was niet beweeglijk genoeg om de gewenste horizontale stand te bereiken.
Om te beginnen past de voorgenoemde beschermingsplaat niet rond de rechtse flens voor de transmissie. Dit was eenvoudig op te lossen door die opening wat groter uit te snijden. Helaas kon de arm dan nog steeds niet lager dan zo'n 25 graden zakken. Ik besloot het scharnierpunt van de hele constructie een paar millimeter naar voor te brengen en toch iets hoger te gaan dan de voorgeschreven hoogte.
Ook de balk die je op deze foto ziet, is er nog af gegaan.
Hier zit alles terug op zijn plek, al heb ik de resin zijplaatjes moeten vervangen door styreen. Hier was teveel materiaal van weggehaald. Ik ontdekte daarna dat deze plaatjes ook nog eens in PE meegeleverd waren, al is de dikte dan niet correct. Zelfs de omgeplooide plaat zat er bij met een groot stuk PE, het plooien daarvan zou makkelijker zijn maar de dikte zou niet kloppen. Een andere revisie van de kit ontdek je in de handleiding bij de montage van de kettingen. Er wordt gemeld dat de vlegelkettingen in white metal geplooid kunnen worden, maar er zitten nu alleen nog resin kettingen bij.
De zuigers zitten er op, deze kan je op de gewenste lengte afsnijden. Een aantal kleine PE steuntjes verstevigen de zijplaten aan de armen. Hiervoor is er geen locatieteken aangegeven.
De draadscharen worden uit drie concentrische PE-onderdelen opgebouwd. Die ontbramen is niet zo eenvoudig, de buitenste ring is op veel plaatsen ingesneden en is makkelijk uit zijn rondte te duwen. Er zitten ook bramen in de opening, die moeten met een rond vijltje weggehaald worden.
Als de wielen af zijn, mag je ze aan de rotor hangen. Er zijn echter PE-stukjes die pas na het afwerken van de kettingrol op de arm bevestigd kunnen worden.
De krijtdozen werden op de flanken gemonteerd om een spoor naast de tank te leggen van krijtpoeder uit de traag leeglopende dozen. Je moet ze met PE vastkleven, dus ik hoop dat er geen onverwachte druk op uitgeoefend wordt.