Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 4:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 8:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
StevenVD schreef:
Je weet nooit of er nergens een loopwedstrijd moet ingeschoten worden, Bert...

lol

Leuk figuurtje hoor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Je gaat goed vooruit Steven, de Crab vordert al goed! Het spuitwerk ziet er geslaagd uit, en bij acrylverf werkt de haarlaktechniek inderdaad beter dan bij enamel/lacquerverf. Heeft er volgens mij iets mee te maken dat het water minder goed door de verflaag heen komt bij enamels.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 0:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, ik heb gisteren aan de koepel gewerkt. De kap over de mantlet is geschilderd in Flat Earth. De rechte lijnen op de sterinsigne zijn terug scherper afgetekend en er is wat gemorste rode verf op de koepel terug groen overgespoten. De .50 is ook verder afgewerkt.

photo 459006

photo 459007

photo 459008


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2018 0:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Ik vind hem top. Keep up the good building. Steven je projecten zijn altijd een genot om naar te kijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 10:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 feb, 2018 11:32 am
Berichten: 2802
Woonplaats: Dongen
Hoi Steven,

De Crab wordt mooi. Maar bij jou kan dat ook niet anders.

Ik heb dit verslag al even niet meer gevolgd, dus waarschijnlijk is dit al aan bod gekomen, maar kijkend naar je foto's, komt het op mij over alsof de witte ster en cirkel op de bovenkant van de koepel en de cijfers aan de zijkant nog steeds niet helemaal eruit zien zoals het zou moeten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2018 22:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de commentaar, mannen. Ik ben even niet verder gegaan met de beschildering (buiten dat ik nu wel een fictief tanknummer aangebracht heb door een decal in twee te snijden en omgekeerd terug te zetten), maar ik heb de opstelling van het model wel in acht genomen. Ik was eerst van plan om er alleen een houten voetstuk onder te zetten. Ik vond geen enkel stuk op beurzen waar de tank volledig op zou passen. Dan ben ik maar zelf aan het werk getogen.

photo 462253

Een vloerplaat die niet veel groter is dan het model zelf wordt uitgezaagd uit een grotere plaat multiplex. Er zit al een plank aan vast die er wat gewicht aan geeft. De opstaande wanden worden ook uitgezaagd en voorzien van schuine kanten.

photo 462252

Hier wordt een bakje mee gemaakt. Er blijft nog wat ruimte over boven de plaat. Het plan is om hier een kasseiweggetje op te leggen, dat daarna gedeeltelijk overstroomd zal worden met Vallejo Still Water.

photo 462251

Daarin wordt een frame van isolatieplaat gekleefd. Dat heeft twee functies, het voetstuk wordt niet te zwaar en er kan een lichte helling aan het wegdek gegeven worden. Dat doe ik door de binnenste elementen een paar millimeter groter te maken.

photo 462254

Hier wordt een onderplaat op gekleefd met houtlijm. Met twee linealen wordt die over de hele lengte vastgeklemd op het frame.

photo 462257

De welving van het wegdek is hier goed te zien.

photo 462255

De tank wordt op het voetstuk geplaatst om het uitzicht te beoordelen. Dit zal voldoen.

photo 462256

De kasseien worden eerst op de onderkant van de isolatieplaat ingekrast door met een bot mes te slepen over de voorgedrukte arcering. Dat levert straks kasseien met een bolle bovenzijde op, die niet allemaal even groot zijn maar wel voor de hele baan rond een zelfde gemiddelde liggen.

photo 462258

Vooraleer ze in rijen vastgekleefd worden, wil ik bekomen dat er spoorvorming op het wegdek te zien zal zijn. Dat doen we door op de niet aangetaste zones een strook golfkarton te kleven, dat ook een beetje rond gebogen wordt. Om het te doen hechten aan de isolatie is deze gecapitonneerd met een scalpel, de bovenzijde is namelijk met een gladde huid bedekt. Daarover worden de steentjes in rijen gekleefd, met wat verloop in de breedte. De sporen gaan daardoor in breedte variëren maar toch blijft er een rechte lijn in.

photo 462259

Door aparte steentjes te gebruiken, ziet het wegdek er gehavend uit. Als het voltooid is, zal er gevoegd worden met een waterig plaastermengsel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: di 04 dec, 2018 23:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Om het ondergrondje niet te saai te maken, is er besloten om een bomkrater toe te voegen.

photo 462372

Als alle houtlijm uitgehard is, kan er begonnen worden met het bepleisteren. De krater wordt wat uitgevuld en dan wordt er meer water toegevoegd. Met dat waterige mengsel wordt er plaaster tussen de steentjes gekwast.

photo 462375

photo 462376

Terwijl dat opdroogt, bekijk ik even mijn nieuwste aanwinst, een phelsuma grandis.

photo 462374

photo 462373

Dit is een mannetje, hopelijk vindt hij het goed bij zijn vrouwelijke soortgenoot die een maand geleden weduwe geworden was.

photo 462377

Er worden steentjes toegevoegd aan de kraterwand. Ze worden oneven verspreid omdat er een inslag gebeurd is vanuit een bepaald traject.

photo 462378

Als alles uitgehard is, wordt het nog eens getest met de tank er op. Dit kan nu geschilderd gaan worden, voordat er met Vallejo Still Water gewerkt zal worden.

photo 462379


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: wo 05 dec, 2018 1:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Fraaie kleuren ... een Dag-gekko toch?? ( nee ik heb er geen verstand van ... opgezocht ... 8) )
Het zijn wel vrolijke beestjes om te zien vind ik.

Maar die weg gaat ook fraai worden. Ben benieuwd hoe dit er uit ziet na wat verf.
Ook slim die spoorvorming. En best realistisch denk ik als je bedenkt dat veel wegen toen niet voor zwaar materieel bedacht waren.

Succes!

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2018 16:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Odorf. Het is een Phelsuma grandis, inderdaad de Madagascar reuzendaggekko. Hij doet het nog steeds goed en eet en drinkt ook uit de hand.

De baan heeft nu al een aantal verflagen gehad en wordt nu nog verweerd. Voorlopig is dit allemaal met een penseel en Vallejoverf gebeurd.

photo 463526

Na een fikse laag zwarte primer van Vallejo wordt er een modderige laag over gesmeerd die bestaat uit Flat Earth en wat rood. Dit moet vooral in de voegen stromen.

photo 463528

Ook de krater is met het bruin ingekleurd. De kleur varieert hier en daar omdat het rood zich later lijkt af te zetten dan het bruin.

photo 463527

Dan worden de stenen geschilderd met US Grey.

photo 463529

photo 463530

photo 463531

Er is nog wat gedry-brushed met meer wit bij het verfmengsel. Ik ga hier nog een donker filter over zetten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Asuka Sherman V Crab
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2018 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Mooi podium voor de Sherman! Leuke technieken weer, kijk graag naar je bouwwerken :brouw:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement