Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2018 22:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik ben nog eens aan het sleutelen geweest aan de 8-rad. Zoals vorige keer vermeld wilde de figuur in de koepel niet passen in de turret ring. Hij kon alleen de bedoelde houding aannemen als ik zijn benen aanpaste aan de diameter van de koepel. Dat zou lastig geweest zijn, want hij slaat zijn ene been om zijn andere. Omdat het inwendige van de 8-rad niet gedetailleerd is, besloot ik om het anders op te lossen.

photo 459271

Ik heb gewoon een stukje uit de bodem van de koepel gezaagd, zodat de figuur er met zijn been doorheen steekt. Omdat je dit alleen van bovenaf kan zien en het been deze opening afdekt, valt het niet op.

photo 459272

photo 459274

De figuur kan nu verder door het open torenluik komen.

photo 459273

Om de toren nu nog op de hull te krijgen, is er een extra stuk uitgehaald. De figuur kan wel pas vastgemaakt worden als de toren al 90 graden gedraaid staat ten opzichte van hoe hij aangebracht wordt. Dat wordt dus nog wel even een moeilijk punt.

photo 459285

Over de knalpotten van het uitlaatsysteem komt er een Voyager gaas. Dit is zo fijn dat het doorschijnend lijkt, dus moet ik het schilderen voordat het over de uitlaat gekleefd wordt, om die niet mee te schilderen.

photo 459286

photo 459287

Ik heb ook nog een kist geplooid en ben nu bezig aan de twee jerrycans. Die zitten in een ingewikkeld PE harnas. Het moeilijkste stukje van de kist krijg je zelfs niet te zien, er zitten echte scharnieren aan het deksel, maar ook een slotje waarmee ik hem al dichtgekleefd heb.

photo 459288


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2018 7:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooie vorderingen Steven, het PE zit er erg strak op. Goed opgelost met het figuurtje :lol: . Vooral de knalpotten, dat soort delen krijg ik er nooit zonder schade op. Wat me wel opvalt is dat de motorluiken in verhouding nu erg lomp lijken, met name de scharnieren. Nu kan het natuurlijk zijn dat ze in werkelijkheid ook gewoon lomp waren, maar het valt me wel op. Komen er ook nog handvatten op de luiken?

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 nov, 2018 8:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
@Tom, ik kan me best voorstellen dat die scharnieren zwaar zijn uitgevoerd: het is tenslotte een pantservoertuig dus ja.

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov, 2018 12:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de complimenten. De scharnieren hoeven niet vervangen te worden, die waren nogal zwaar uitgevoerd. Je kan de klinknagels wel vervangen als je dat nodig vindt met een van verschillende vervangsetjes, maar dat heeft niet zoveel zin als ze er al zitten. Bij de set van Voyager zaten twee van deze nagels die je al nabij de gun mantlet kan terugvinden. De luiken hebben ook geen uitwendige handvatten, vraag me niet hoe die kerels ze dan konden gebruiken om in te stappen...

photo 460269


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec, 2018 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
De scharnieren zien er inderdaad vrij grof uit op de echte ja, ze leken me aan de grote kant. Toch raar dat er geen uitwendige handvatten aan die luiken zitten; je moet toch op z'n minst de motorluiken en de deuren open kunnen maken...

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 dec, 2018 18:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Na het brons op BSMC in masterclass "naked kit" kon er nog steeds wat verfraaid worden aan het model, al zullen dit wel de laatste loodjes worden. De 8-Rad puilt al uit van het PE. Er was wel wat kritiek van op Scalemates dat de lasnaden wat aan de grove kant zijn.

photo 463794

Dit frame voor een jerrycan zat er al op tijdens de beurs. Ik vermoed dat de jerrycan er moeilijk in zal blijven zitten, dus de can komt waarschijnlijk los er naast op de fender te staan.

photo 463795

De bijl en de houweel moesten uitgekleed worden en in de typische Duitse materiaalklemmen gestoken worden.

photo 463793

Ik heb ze vastgelijmd in de klemmen, want die bestaan uit drie stukjes elk die gemakkelijk uiteenwijken. Voor op de hull zijn er ook twee rechthoekige openingen dichtgemaakt, waar de plastic klemmen in pasten. Zo kan dit ensemble straks op dezelfde plek gekleefd worden zonder paspinnen.

photo 463796

Ook de schop is bijna volledig vervangen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 jan, 2019 2:18 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Prachtig aangebracht al dat PE!


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jan, 2019 15:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, DJ! Helaas is er vandaag al niks meer van te zien, want de 8-Rad staat al in de primer. De gebruikte verf is een zandbruine camokleur van Fosco, een merk uit het Amerikaans stockhuis dat bedoeld lijkt voor mensen die hun eigen rijwiel willen omspuiten. Er is een groot gamma en ik heb het nog nergens op beurzen gezien.

https://amerikaantje.be/product/spuitbus-leger-verf-400-ml/

Na 1 laag:

photo 465869

photo 465867

photo 465868

Na een tweede sessie zijn alle kanten minstens 1 keer gespoten.

photo 465870

photo 465871


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik heb ook een paar van die spuitbussen liggen, persoonlijk vind ik het erg fijn spul. En het kost bijna niks als je het vergelijkt met een bus Tamiya etc... Nadeel is wel (maar dat heb je eigenlijk altijd met spuitbussen) dat je details en hoekjes bijna niet dekkend krijgt zonder dat je gelijk alles veel te vol spuit.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jan, 2019 19:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Hier is de functie vooral om een voorbereidende laag te hebben over zowel het plastic als het PE. Het zandbruin dat ik er vandaag nog over gespoten heb, schijnt nu niet meer geel door op het PE. Ik heb weer Mr.Hobby gebruikt, er is alweer bijna een potje leeg.

photo 466055

photo 466054

photo 466053


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement