Al weer een tijdje terug dat ik iets mat heb gebouwd dus nu maar een lang termijn project erbij gepakt.
Wat info over dit beestje van zo`n 62 cm lang.
In 1993 the U.S. Army started fielding the M1070 Truck Tractor and the M1000 Heavy Equipment Transporter Semi-trailer. The tractor is produced by Oshkosh Truck, and the trailer is manufactured by Systems & Electronics, Inc. (now DRS Sustainment Systems Inc.) in St. Louis. The HET transports payloads up to 70 tons – primarily Abrams tanks, but is also used for other large military equipment such as forklifts and various tracked vehicles. It is capable of operating on highways (with permits), secondary roads, and cross-country. This version of the HET has a number of features that significantly improve the mobility and overall performance of the system in a tactical environment. The M1070 tractor has front- and rear-axle steering, a central tire-inflation system, and cab space for six personnel to accommodate the two HET operators and four tank crewmen. The M1000 semi-trailer has automatically steerable axles and a load-leveling hydraulic suspension. It is air-transportable by both C-5 Galaxy and C-17 Globemaster III aircraft.
General Characteristics
M1070 tractor M1000 trailer
Length: 30 feet 2 inches (9.19 m) 51 feet 10 inches (15.80 m)
Width: 8 feet 6 inches (2.59 m) 12 feet (3.7 m)
Height: 12 feet 1 inch (3.68 m)
Weight: 41,000 pounds (19,000 kg) 50,000 pounds (23,000 kg)
Speed: 40-45 mph 45 mph
Fuel: 150 Gallons in the driver-side tank, 100 Gallons in the passenger-side tank
Range: 300 miles
Crew: 2+4
Payload: 140,000 pounds (64,000 kg)
Engine: 500 horsepower Detroit Diesel Series 92 8V92 N/A
Transmission: Allison CLT-755 5-speed automatic with TC-496 torque converter
Fording: 28 in
Daar iedereen gek op foto`s is heb ik er een paar geschoten van de inhoud van deze verzorgde doos van Hobby Boss
Paar extra dingen erbij genomen omdat er toch wel wat weinig werk aan de kit zelf zit
Ik start met de trailer omdat ik denk dat dat het saaiste werkje is dus het word afbouwen en spuiten en dan het volgende werkje de truck.
Vanmiddag alvast de spullen voor de trailer bijeen gezocht en alvast wat aantekeningen gemaakt in het bouwplan waar en wat er word vervangen door de Voyager PE.
Alleen voor de trailer bestaat het plan al uit 22 stappen dus 22 updates
nee uiteraard niet er zitten gelukkig nog wat simpele stappen tussendoor. Ik beloof niets maar probeer de updates samen met het gedeelte handleiding hier te plaatsen als er interesse voor is.