Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2018 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
walesha schreef:
De benaming "ducktape" klinkt inderdaad grappig maar "duck" betekent na eend ook "grof linnen".
Dit even ter zijde. :)


Hmmmh, volgens mij is dat niet helemaal correct. Duct-tape, zoals het eigenlijk wordt geschreven is een samenvoeging van tape en duct, duct is engels voor een leiding/doorvoer (als in viaduct) , dus eigenlijk: leiding-plakband.

woordenboek:
(the duct, de buis (v) ; de leiding (v). duct, poederleiding ; leiding in de zin van kanaal ; ventilatieleiding ; doorvoerleiding ; inktbak ; buis ; luchtkoker ; doorlaat ...)

Maar dit even geheel ter zijde :lol:

In kleur gespoten ziet het er vast goed uit in de HEMTT

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2018 11:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Tnx Rolf voor de correctie: het is dus ducT en niet ducK.. tja: een uitspraak kan dus voor enige verwarring zorgen t.o.v. de schrijfwijze. Nu ja: dat is ook alweer opgehelderd. :brouw:

Back on-topic! :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 jul, 2018 12:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Je heb gelijk, Rolf, tis puur de snelheid en gemak waarom ik "ck" type

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 jul, 2018 20:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Duct-tape it is , ducktape mag ook, moet kunnen :D ( voor een goeie verstandhouding)


Enfin,
Nu het modelbouwen , zoals bij iedereen waarschijnlijk, door (deels) vakantie én het zééééér mooie weer op een laag pitje staat, heb ik toch iets kunnen waarmaken.

De cabine is nu voor 95% klaar en al van kleurtjes voorzien. Enkel de zijkanten (maw deuropeningen) moet ik nog doen.

Eerste de stoeltjes.
Ik heb lang getwijfeld of ik nieuwe stoelen ( type vrachtwagen met hoofdsteunen) ging maken of ik de 'oude' modellen kitstoelen ging gebruiken.
De gemakkelijkste weg ingeslagen: oude stoelen toch iets aanpassen door de holle rugleuning dicht te maken. Dit omdat de stoelen voorovergebogen staan en mogelijkse inkijk door de achterste cabineraampjes.
photo 450480


Doordat de stoeltjes enkele malen afbraken van de PE stoelvering heb ik een extra bevestigingske/lijmbody ingeplakt.
photo 450482


Nu fotookes van de cabine
Omdat ik niet de juiste/gewenste kleur groen ( interior green) had, heb ik eerst dark green #012 van Vallejo gekwasteld en daarna gedrybrushed met varengroen 360 Revell. Persoonlijk vind ik het wel geslaagd. 8)
Het zwart is gewoon mat zwart.
De schakelaartjes die Eduard voorzien had, heb ik direkt achterwege gelaten. Te klein en niet vast te nemen met pincet :evil:
photo 450475
photo 450476
photo 450477
photo 450478


deuren: ( binnenkant althans) buitenkant doe ik later met de rest van truck.
photo 450479


plafond met airco.
Die linkse kant kan beter geplamuurd worden, maar ik was het zodanig beu om blijven te plamuren en schuren, dat ik zo laat. Er was namelijk een voorziening om een cirkel in het dak te maken om een geschutskoepel te maken ( bij een ander type HEMMT)
photo 450481


Tot de volgende........


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement