Ondertussen werd er nog meer PE toegevoegd:
De voetenruimte:
De rem- en het gaspedaal zijn intussen ook al gemonteerd.
De binnenkant van het dak: soort afscherming (?) rond een airco. Airco moet worden geplooid van het gekleurd PE en dan in dat bakje geplaatst worden.
Beide deuren. Op de bestuurdersdeur werd al de plaats afgeplakt waar de 'instruktielabels' ( gekleurd PE
) moeten komen.
Op een referentiefoto zag ik dat de achterwand van de cabine bekleed was met een soort dikke bekleding ( isolatie ? tegen geluid of warmte?)
Dat heb ik nagemaakt met een stukje dun tapijt. Ik weet de juiste benaming niet, maar het is zo'n soort doek, het lijkt op vilt maar dan dunner.
En zo is die grote naad tussen vloerplaat en achterwand weggewerkt.
Het werd ook al tijd voor een primer en de eerste kleurtjes.
Omdat ik geen goesting had om de AB uit te halen, besloot ik om alles met penseel te primeren met Vallejo Model Air. Wel met een drupje water verdunt om de details niet te verbergen.
In het verleden had ik geen problemen daarmee, dus waarom niet.
Helaas blijkt de primer niet te plakken op het PE
De primer op het plastic blijft er wel aan plakken.
Geen paniek, dacht ik. Het gaat er toch gemakkelijk af.
Alles van primer op de PE afgekrabd met een tandenstoker, reinigen met Isopropanol en opnieuw primeren.
Ik was er weer aan voor de moeite
Weer blijft de Vallejo-primer niet plakken
Nu zal alles geprimerd moeten worden vanuit de spuitbus ( Dupli Color)
Maar eerst moet alles dus opnieuw primervrij en goed gekuist worden met Dasty, ovenreiniger, isopropanol,..... kijken wat het beste werkt.
Wat doe ik mis of zie ik over het hoofd???
Omdat er nu grote stukken PE verwerkt worden, is dit probleem duidelijk zichtbaar. Vorige modellen met kleine stukjes PE had ik geen problemen hiermee.
Meer nieuws ( hopelijk goed nieuws
) de volgende keer