Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Wat betreft de motor: het is een Detroit Diesel 8V92T. Een tijdje google-en levert een hoop info op. De manuals leveren de wereld detailtekeningen van de motor en aanbouwdelen. Het nummer van de manuals is TM 9-2320-279-.... , de laatste cijfers geven het niveau aan (meestal 10, 20, 24 en 34). Weer een beetje google-en en je kunt ze allemaal downloaden.

En er is een detailset met complete DD motor, alleen is die voor de trumpeter. Misschien past 'ie ook in de Italeri.

Succes,

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2018 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 jun, 2015 18:55 pm
Berichten: 73
Excuses voor de late reactie. Hier een paar plaatjes, Parrsberg en Bremenhaven.

Afbeeldingtruck oshkosh m1120 hemmt lhs (load handling system) 45 by Mano de Jong, on Flickr

Afbeeldingtruck oshkosh m1120 hemmt lhs (load handling system) 30 by Mano de Jong, on Flickr

Afbeeldingtruck oshkosh m1120 hemmt lhs (load handling system) 14 by Mano de Jong, on Flickr

Afbeeldingtruck oshkosh m1120 hemmt lhs (load handling system) 12 by Mano de Jong, on Flickr

Afbeeldingtruck oshkosh m1120 hemmt lhs (load handling system) 09 by Mano de Jong, on Flickr


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 21:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Een update:

Jeroen Zuiderduin schreef:
Leuk, gekleurd PE voor het interieur. Is deze ook zelfklevend?

Neen, Is dat een nadeel?? :wink:

Het PE plooien ( waar ik een beetje voor vreesde) ging warempel bijzonder vlotjes.
Daardoor is het de moeite om een update aan te bieden. ( Ik ben best tevreden tot zover :)

Te beginnen met het handschoenkastje met daaronder een soort box.
Eerst moet de bovenste driehoekvormig geplooid worden, dan dat boxje en als laatst 2 zijkanten om die box vanonder aan dat driehoekvakje te lijmen.

photo 448010


Vervolgens nog een soort box met 'stekeltjes' aan.
Daarvan zie je niet veel meer van.

photo 448012


De rest plooit en plakt en past heel vlotjes

photo 448013

photo 448014

Op het dashbord heb ik 2 staafjes styreen geplakt om zo meer lijmoppervlakte te hebben om 2 langwerpige driehoeken erop te kunnen plakken.
Hier zie je er ééntje van:

photo 448015


Eén stoel met zijn bijhorende 'stoelvering' :

photo 448016


Stoel gedryfit in de cabine:

photo 448008


Om al dat werk en details niet weg te steken, besloot ik ook om de passagiersdeur open te zetten.

photo 448011

Het is nu de bedoeling dat er eerst zoveel mogelijk 'blanke' PE geplakt word.
Dan moet er een primerlaag en kleurtjes erop. Want het gekleurd PE moet , volgens de handleiding, op de blanke PE komen.


Nog een vraagje aan de 'kenners' of diegene die dat toevallig weet:
Zou de interieurkleuren in alle HEMTT's hetzelfde zijn??
Op mijn ref-foto's met groene camo HEMMT's is het interieur zwart en groen. Zouden die kleuren in de zandkleurige HEMMT's ook zwart en groen zijn??
Ik ga in eerste instantie eruit van wel :wink: Daarvan heb ik nog geen duidelijke foto gevonden.

Een antwoord/bevestiging zou leuk zijn.

Tot de volgende


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2018 18:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Ondertussen werd er nog meer PE toegevoegd:

De voetenruimte:
photo 448980
De rem- en het gaspedaal zijn intussen ook al gemonteerd.

De binnenkant van het dak: soort afscherming (?) rond een airco. Airco moet worden geplooid van het gekleurd PE en dan in dat bakje geplaatst worden.
photo 448979

Beide deuren. Op de bestuurdersdeur werd al de plaats afgeplakt waar de 'instruktielabels' ( gekleurd PE :wink: ) moeten komen.
photo 448976

Op een referentiefoto zag ik dat de achterwand van de cabine bekleed was met een soort dikke bekleding ( isolatie ? tegen geluid of warmte?)
Dat heb ik nagemaakt met een stukje dun tapijt. Ik weet de juiste benaming niet, maar het is zo'n soort doek, het lijkt op vilt maar dan dunner.
En zo is die grote naad tussen vloerplaat en achterwand weggewerkt.

photo 448978

Het werd ook al tijd voor een primer en de eerste kleurtjes.
Omdat ik geen goesting had om de AB uit te halen, besloot ik om alles met penseel te primeren met Vallejo Model Air. Wel met een drupje water verdunt om de details niet te verbergen.
In het verleden had ik geen problemen daarmee, dus waarom niet.

Helaas blijkt de primer niet te plakken op het PE :evil:
photo 448977

De primer op het plastic blijft er wel aan plakken.
Geen paniek, dacht ik. Het gaat er toch gemakkelijk af.
Alles van primer op de PE afgekrabd met een tandenstoker, reinigen met Isopropanol en opnieuw primeren.

Ik was er weer aan voor de moeite
Weer blijft de Vallejo-primer niet plakken :cry:

Nu zal alles geprimerd moeten worden vanuit de spuitbus ( Dupli Color) :roll:
Maar eerst moet alles dus opnieuw primervrij en goed gekuist worden met Dasty, ovenreiniger, isopropanol,..... kijken wat het beste werkt.

Wat doe ik mis of zie ik over het hoofd???
Omdat er nu grote stukken PE verwerkt worden, is dit probleem duidelijk zichtbaar. Vorige modellen met kleine stukjes PE had ik geen problemen hiermee.

Meer nieuws ( hopelijk goed nieuws :wink: ) de volgende keer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 8:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik spuit altijd primer uit de spuitbus (ook vallejo), op het PE is het lastig schilderen met penseel. Er is een specifiek product voor PE maar ik weet niet meer hoe dat heet. Het zou natuurlijk ook kunnen dat het PE nog te vet is. Als een onderdeel helemaal gereed is, stop het eens in lauw water met sop.

Het vilt op de achterwand lijkt mij te grof voor deze schaal, maar ik heb geen referentie-foto gezien dus ik kan er naast zitten. Succes verder, wordt een stoer voertuig.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Het materiaal op de achterwand lijkt me ook wat grof, in combinatie met het mooie en nauwkeurig aangebrachte PE-werk doet het een beetje afbreuk aan het geheel. Zoeken naar een fijner materiaal is verstandiger.

PE inderdaad eerst goed ontvetten, bij sommige soorten PE is het echt nodig.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
rolf mulder schreef:
Het materiaal op de achterwand lijkt me ook wat grof, in combinatie met het mooie en nauwkeurig aangebrachte PE-werk doet het een beetje afbreuk aan het geheel. Zoeken naar een fijner materiaal is verstandiger.

Rolf

Even met een scheermachine over gaan? :roll:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jun, 2018 17:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het zou waarschijnlijk beter gelukt zijn met de airbrush, maar als er zoveel PE bij komt kijken geeft een spuitbus een betere hechting. Daarna kan je nog altijd met Vallejo er over kwasten, dat zal zich dan beter uitspreiden. Ik raad ook aan dat stukje mat te verwijderen en iets te zoeken dat op schaal klopt met de isolatie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 12:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 31 maart, 2014 20:48 pm
Berichten: 621
Hallo allemaal,

Een ietwat late reactie mijnentwege, want ik heb niet altijd de PC ter beschikking :| de kids met hun on-line games :twisted:

enfin,
Dit is de referentie-foto.
Je ziet dat de achterwand bekleed is met zo'n soort zetel-bekleding (DUH) .
Het gecaptioneerde ( noemt toch zo hé?? die ingedrukte knopen? ) heb ik achterwege gelaten.

photo 449146


En dit is de situatie nu. Voorzien van een overvloedige waterige verf zodat alles goed doordrenkt wordt en er geen groene schijn meer is.
Het pluizige is ook al veel verminderd.
Euh, die groene schijn onderaan is waarschijnlijk van het PE -reinigen met isopropanol.
photo 449147

Nu ik die grote foto zelf zie op mijn scherm, begin ik nu ook te twijfelen aan mijn eigen :oops:
Op de werktafel valt dat al bij al nog wel mee, maar zo gelijk op de foto.... is toch voor verbetering vatbaar. :roll:


Heren Followers,

Jullie opmerkingen zullen nu toch wel overwogen worden, maar welk huis-, tuin-, keuken-,recycle-, afval-... materiaal komt daarvoor in aanmerking?
Een tip iemand??
Ik zal dat nog eens moet herbekijken.


mvg
Ives


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2018 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Mac Reel schreef:

Heren Followers,

Jullie opmerkingen zullen nu toch wel overwogen worden, maar welk huis-, tuin-, keuken-,recycle-, afval-... materiaal komt daarvoor in aanmerking?
Een tip iemand??
Ik zal dat nog eens moet herbekijken.

mvg
Ives

Ik weet niet welk materiaal je gebruikt hebt maar zou een stukje vilt niet beter zijn?
Ik ga in ieder geval tussen mijne rommel eens kijken wat eventueel nog in aanmerking kan komen, waar woon je eigenlijk... NL of B? (voor eventuele verzendkosten)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement