Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 9:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 nov, 2017 11:47 am
Berichten: 23
Ha, leuk! Een Japanse tank, die kom je niet zo vaak tegen helaas. Het diorama begint er ook goed uit te zien..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Ik zal vandaag waarschijnlijk nog wel posten, na textuur aangebracht te hebben. Maar nog een vraag: willen jullie ook updates zien van de tank zelf? Deze is al wel gebouwd en geverfd, maar nog niet geweathered. Misschien wel leerzaam om tips van te krijgen.
Laat me het weten,
Sven V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 22:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
vandaag ben ik weer bezig geweest met het diorama, en met de tank. de textuur zit in het diorama, en krijgt morgen de zwarte primer.
photo 434969
de tank heeft z'n clear coats gehad, en de decals. er waren een paar dingetjes fout gegaan met de decals aanbrengen, maar dit heb ik kunnen oplossen. ik heb ook voor de eerste keer ervaren hoe goed het wel niet voelt als je een kleine decal weer terugvind. :wink: ik heb ook met Revell aqua color clean een foutje gemaakt op de turret, naast de auto-loading hatch. ik heb het geprobeerd op te lossen door met een penseel dezelfde verf erop te doen, maar dat zag er natuurlijk niet uit. dus, even een lesje improviseren nemen (en dit maakt de hobby ineens veel interessanter als dit lukt), kijk maar op de volgende foto's..photo 434964
photo 434962
photo 434961
ik heb hier een kleed gemaakt, over de verfvlek. dit heb ik gedaan door normaal a4-papier in een goed formaat te knippen. vervolgens heb ik PVA-lijm genomen, en gemixt met Revell aqua color mix. dit maakte het ipv normaal verdund met water, iets gel-achtiger. na dit te mixen heb ik het stukje papier aan de voor- en achterkant zowat doorweekt (in ieder geval zo nat dat het papier in een bepaalde positie kan blijven staan.) vervolgens met een pincet in de goede hoekjes geduwd, en laten drogen. er zit uiteindelijk wel een gaatje in het papier, dat gebeurde tijdens het bewerken van. dit ga ik nog oplossen door er 2 Japanse helmen voor te leggen. dit geeft ook meer het idee dat het kleed op z'n plek blijft liggen (ook al zou het er alsnog afgevallen zijn.) ik ben van plan de tank hierna nog 2 clear coats te geven, en dan voor de eerste keer met olie-verf gaan verweren. chippen ga ik heel minimaal doen, logisch.

tot zover

mvg, Sven V.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2018 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
het spijt me trouwens voor het feit dat de foto's zo groot zijn. hoe kan ik die in het vervolg iets kleiner krijgen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 7:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
De foto's zo je standaard op formaat krijgen als je een album aanmaakt hier op de site, das het meest gemakkelijke

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 13:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Ik weet niet hoe het kleedje er uiteindelijk uit gaat zien, nu het lijkt een beetje lomp. Misschien valt het allemaal we mee na een kleurtje. Updates van de tank gewoon plaatsen Sven, daar is dit forum voor :brouw:

Keep it up!
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2018 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Jeroen Zuiderduin schreef:
Ik weet niet hoe het kleedje er uiteindelijk uit gaat zien, nu het lijkt een beetje lomp. Misschien valt het allemaal we mee na een kleurtje. Updates van de tank gewoon plaatsen Sven, daar is dit forum voor :brouw:

Keep it up!
Jeroen

Ja, het kleedje is nog niet mooi. Maar het wordt nog geverfd. Ik beloof dat het mooier wordt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2018 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun, 2017 14:07 pm
Berichten: 94
Updates zullen waarschijnlijk binnenkort komen, laatste tijd nogal druk. Ik heb in ieder geval de basis iets meer textuur gegeven en geprimed met zwart.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement