Bedankt Silenoz, en de tip over de castingnummers ga ik onthouden.
Gietnaden zijn net iets té hoog gegrepen voor mij denk ik.
Zoals gezegd hebben nu ook alle motordelen hun kleurtje gekregen:
Het eerste onderdeel dat onder handen genomen is, was de BMW 003. Ik heb de kleurtjes deels gebaseerd op referentie van overgebleven 003's, maar er zit ook een deel dichterlijke vrijheid in. Na de basiskleuren heb ik het hele ding een zwarte wash gegeven, plus nog een drybrush voor het voorste deel (met de leidingen). Het deel van de uitlaat is mte olieverfjes behandeld (de "stipjesmethode"). Het eind van de uitlaat heeft ook nog een flinke roetlaag gekregen.
De kleine turbine was hierna aan de beurt. Net als de BMW werd deze eerst in de basiskleuren gezet. Hier was het in tegenstelling met de BMW wel puur fantasie wat de kleuren betrof.
In eerste instantie was het idee om de uitlaatpijp een roestlaagje te geven, maar toen ik hiermee aan de gang was beviel het me voor geen meter. Buiten het feit dat het er niet uit zag vond ik het gewoon een raar idee dat de uitlaat van een tank in de testfase al tot op het bot verroest was.
Dus werd het tijd voor een flinke kwast en terpentine, om te gaan poetsen (werken met enamels heeft toch wel z'n voordelen
). Hierna heb ik de uitlaat in een aluminiumkleur gezet, net als bij de grote turbine.
En ook hier heb ik zwarte olieverf weer uit de lade gevist, en heb ik het aluminiumkleurtje wat levendiger gemaakt.
Hierna heb ik nog vrij lang met de olieverf gespeeld. Bij alle randen en hoeken van de turbine heb ik hele kleine stipjes zwarte olieverf gezet, en die zijn vervolgens met een zo goed als droge kwart uitgeveegd over de rand. Hetzelfde heb ik met de rechte oppervlaktes gedaan, maar dan met witte olieverf.
Met als eindresultaat:
En omdat deze turbine als eerste ingebouwd moet worden, is hij ook gelijk in de Panther getakeld.