Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 4:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: di 21 maart, 2017 11:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
De JS-3M was een doorontwikkeling van de JS-2, waarbij er meer bepantsering werd doorgevoerd om het op te kunnen nemen tegen de laatste nieuwe Duitse tanks op het einde van WOII. Hierbij werd hetzelfde 122mm kanon gebruikt van de JS-2. Door de koepel de karakteristieke vorm te geven van een omgekeerd soepbord (wat tot en met de T-90 met gegoten koepel in plaats van gelaste koepel werd gebruikt), kon een heel laag silhouet gehanteerd worden, wat een bepantsering van maximaal 250mm opleverde. Nadelen van de lage koepel waren weinig ruimte voor de lader en de loop kon maar een weinig naar beneden gericht worden, wat een nadeel was om vanuit hoger gelegen gebieden aan te vallen of te verdedigen. Deze tank kwam te laat om deel te nemen aan actieve gevechten, maar reed wel mee in de victorieparade in Berlijn. Daar kwam deze eigenlijk als een onaangename verrassing voor de geallieerde aanwezigen, omdat niet zoiets "revolutionairs" hadden.

De kit zelf zat al een hele poos in de vriezer, gewoon omdat ik niet wist hoe verwering aan te pakken, nu weet ik het nog niet, maar ben ik wel bereid om te leren. Blijkbaar zijn er een paar delen gesneuveld... een mail is onderweg naar de sparepartsservice van Trumpeter. tracks zijn ook onderweg.

Voor de rest is deze OOB, ik heb de textuur op de koepel nog een beetje aangedikt:

photo 405190

photo 405189

photo 405188

photo 405187

Nog te gebeuren is het fuel-tank systeem en de tracks en afwerken

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: di 21 maart, 2017 23:22 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11857
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Heb je die tank in Dunkelgelb gezet, Silenoz? Misschien eens een donker filter er op zetten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: di 21 maart, 2017 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
Die moet geel blijven. Deze streed in de 6-daagse oorlog bij de Egyptenaren. Als spoil of war is deze in het museum van Latrun terechtgekomen.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Laatst bijgewerkt door Silenoz op ma 27 maart, 2017 9:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: wo 22 maart, 2017 9:07 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Mooi spuitwerk.
Gewoon effe uit nieuwsgierigheid, hoe heb je dat gedaan met het aandikken van de structuur op de koepel?
(of is het "het structuur :? ) :mrgreen:

Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: wo 22 maart, 2017 9:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
thx,

in verband met het aanbrengen van gietstructuur werk ik steeds op dezelfde methode, waarbij ik gebruik maak van Mr. Surfacer en een stukje spons.

Ik doe een beetje Mr. Surfacer op een spons en wrijf er het oppervlak mee in. Dit droogt redelijk snel, en wanneer je tegenstand begint te voelen ga je over van wrijven naar deppen, waarbij je draden trekt met de Mr. Surfacer op het oppervlak. Dit kan je herhalen zoveel je wilt eigenlijk, en achteraf passeer je gewoon met een stukje schuurpapier om de toppen te breken.

Vooraan op de romp heb ik ook een beetje walsstructuur proberen aan te brengen, en hierbij werk ik gelijkaardig, maar met een platte borstel en Extra thin cement van Tamiya, omdat je een lichter resultaat krijgt, eerst de lijm uitsmeren en daarna deppen en draden trekken, vervolgens licht schuren.

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: vr 24 maart, 2017 14:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
wie het schoentje past trekke het aan:

photo 405514

photo 405516

photo 405515

als je dit vergelijkt met het origineel kom ik uit dat de onderste "spanningsvariant" het best overeenkomt met de realiteit...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: vr 24 maart, 2017 23:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Goede basis Silenoz. Ben een beetje nieuwschierig hoe je deze gaat verweren daar de kleur voor mij niet allerdaags is. Tracks zien er goed uit als het lekker doorhangt hè.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 7:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
De onderste variant lijkt mij ook wel de beste. Wat zit die decal op de koepel er trouwens strak op, dat heeft je wel wat SOL gekost denk ik op dat ruwe oppervlak.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: ma 27 maart, 2017 9:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7912
Woonplaats: Ingelmunster
Ik had er even voor gevreesd eigenlijk, de decals waren al redelijk oud en redelijk dik. In het begin kreeg ik daar de randjes niet weg en blonk ie onnatuurlijk fel, maar na een 4-tal rondjes met extra strong decalsetting van Daco en een platte borstel om deze lichtjes aan te drukken is het toch nog goed gekomen..

@Jeroen: ik heb het zelf nog nooit gedaan dat verweren (toch niet meer dan een wash geplaatst) dus ik dacht aan chippen, niet al te zwaar, regenboogfilter met wit, bruin rood, blauw, inlijnen en dan nog een laagje stof

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: JS-3M Trumpeter 1/35
BerichtGeplaatst: wo 29 maart, 2017 8:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 18 okt, 2014 10:50 am
Berichten: 426
Silenoz schreef:
dus ik dacht aan chippen, niet al te zwaar, regenboogfilter met wit, bruin rood, blauw, inlijnen en dan nog een laagje stof

Klinkt als een lekker recept. :lol:
Waarschijnlijk wordt dit ook wel weer smullen voor het oog van de toeschouwers. (en je eigen ogen natuurlijk)

De onderste tracks lijken mij ook het beste.
Bij de bovenste variant rabbelen de tracks er wasrschijnlijk in de eerste bocht al af.


Henri

_________________
I give up the fight, the deamen wins


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement