Het is er dan toch van gekomen!
Nu mijn werkplek eindelijk operationeel is en de zaken hier op orde staan eindelijk terug tijd en veel zin voor modelbouw!
Intussen de eerste aanloop genomen: de GMC is de basis dus logisch dat je daar mee begint.
Dit is mijn tweede kit van Hobbyboss maar de eerste truck van dit merk en ik moet zeggen: als je Italeri en Tamiya gewoon bent is dit een wereld van verschil!
Ik heb het chassis al gedeeltelijk gebouwd dat (de motor niet meegerekend) "maar" uit liefst 20 onderdeeltjes bestaat, bij Italeri zijn het er slechts 11 en Tamiya... tja: een chassis zo goed als uit één stuk met 5 aparte onderdeeltjes.
Hieronder de eerste foto's, het chassis al voor een groot deel gebouwd:
En er moet zo nog één en ander op:
Vanmorgen even naar de assen gekeken, in eerste instantie naar de vooras.... amai!
bij Tamiya is dat bijna één geheel van voren tot van achteren waar je slechts 3 onderdeeltjes moet aan toe voegen, bij Italeri bestaat hij uit 3 onderdelen en bij HB... ja wadde: zijn het er maar 9 en dan heb je nog maar de voorste as!
Ik ben nog even bezig eer het volledige chassis incluis assen en vering in elkaar staat!