Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2016 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Silenoz schreef:
hmm, is die mr color dan gebaseerd op enamel? wat gebeurt er als deze verdund met thinner?


Toen ik het ging mengen werd het 1klont. Het werd niet 1 geheel dat ik het kon gebruiken in de airbrush.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 aug, 2016 16:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
ik bedoel gewone synthetische thinner (niet de cellulosethinner) voor enamelverven, niet de tamiya versie

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2016 19:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Silenoz schreef:
ik bedoel gewone synthetische thinner (niet de cellulosethinner) voor enamelverven, niet de tamiya versie


Ik heb alleen nog diegene van Tamiya. Van de week ga ik een nieuwe kopen.

Ik ben benieuwd of er nog andere tips zijn (die ik al gekregen heb) over de binnenzijde van het voertuig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 aug, 2016 20:18 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Die verf is meestal inderdaad een klont die aan je roerstokje hangt maar deze lost wel op als je roert.

Citaat:
Solvent based acrylic paint, Mr. Color is of the highest quality acrylic paint in the world.

http://unicorn-toys.com/mr-hobby-color-lacquer/1062-mr-color-44-tan.html#.V73ky5iLTcs

Citaat:
beschrijving
Modelleren van acryl verf. Ze zijn geschikt voor het verven kunststofmodellen bekleed met een spuitpistool. Zijn niet allemaal geschikt voor kwast. Grondig roeren voor gebruik. Verdun zo nodig thinner Gunze Mr.Color THINNER of Mr.Color LEVELING THINNER

De aanbevolen verdunning van de kleurdichtheid van 1: 1 tot 2: 1.

http://www.lacnemodely.sk/modely-sk/eshop/4-1-Modelarska-chemia/149-3-Farby/5/7828-C44-Mr-Color-Tan-Semigloss-10-ml

Ik neem uit deze uitleg aan dat het alcohol-gebaseerd is zoals de andere potjes van Gunze/Mr.Hobby.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2016 17:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
@StevenVD thanks voor het uitlopen. Ik heb vorige week toch maar die van MR. Color zelf besteld. Ik zit er nu op te wachten en dan maar eens kijken wat daar de reactie van is.

In de tussentijd nog maar eens geprobeerd om de crew te verven. Eerst heb ik het figuur in de primer gezet. Daarna heb ik Deck Tan verdund met water en ongeveer 3 lagen geverfd. Hierna met Deck Tan en Khaki een mix gemaakt en strepen als camo gemaakt. Daarna Saddle Brown met Off White gemixt en daar de camo mee gemaakt. Een wash heb ik aangebracht met Deck Tan en een beetje zwart. Als laatste Deck Tan gemixt met Off White en daar de schaduw mee gemaakt. Alle verf is van
Vallejo.

Hieronder het resultaat van de benen....

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 15:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
Verder gegaan met een figuur. Deze zal niet bij de Humvee geplaatst gaan worden. Daar heb ik andere voor
gekocht maar ik wil eerst wat oefenen. Ik zou alleen niet weten hoe ik nu bijvoorbeeld op het vest schaduwen
enz aan kan brengen. Ook geen idee wat voor kleur je daar voor gebruikt. Ik ben dus zeer benieuwd naar de
tips.

Afbeelding

Afbeelding

De kleur van de schoenen zou ik volgende keer lichter maken. Meer zand kleurig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 16:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 23 sep, 2014 13:17 pm
Berichten: 229
Drybrush eens over randen, vouwen van de kledij met een verlichte basiskleur (bv 50% wit 50% basiskleur. Zo krijg je al contrast. Verder kan je een wash gebruiken.

Groetjes

_________________
Usmc groepsbouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 17:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Deze figuur is nog niet in een goede staat om hem te beschilderen. Er zit een flinke naad over zijn benen, die zou er nog voor het schilderen af moeten geschuurd worden. Anders hoopt zich daar de wash en de drybrush op. Hou daar al rekening mee bij je dioramafiguren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 19:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 03 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 54
StevenVD schreef:
Deze figuur is nog niet in een goede staat om hem te beschilderen. Er zit een flinke naad over zijn benen, die zou er nog voor het schilderen af moeten geschuurd worden. Anders hoopt zich daar de wash en de drybrush op. Hou daar al rekening mee bij je dioramafiguren.


Bedankt voor de tip. Ik had dat niet eens als een naad gezien haha. Ik ga er bij de andere figuren op letten.

alain_vandam schreef:
Drybrush eens over randen, vouwen van de kledij met een verlichte basiskleur (bv 50% wit 50% basiskleur. Zo krijg je al contrast. Verder kan je een wash gebruiken.

Groetjes


Ja dat zal ik eens doen. Dan ziet het er waarschijnlijk weer meer realistisch uit.

Is het verder wel een beetje om aan te zien of denken jullie nou kap er maar mee :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 aug, 2016 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja inderdaad, dat had ik nog niet gezien. :?
Ik zocht al naar een naad op de zijkant maar die vind ik dan weer niet. :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement