Dank voor de link, boekje is in bestelling.
Alle anderen dank voor de complimenten
Dank voor de complimenten.
Update gisteren..
Even kijken of ik het kan beschrijven. Het voorste draagpunt van de motor, ging los over de onderste as van de ventilatie riemen. Met een opening erin, voor de onderste radiator buis.
Daarna de twee ventilator riemen. Hiertegen aan een draagblok, met het middenpunt aan de ventilator riemen, zit en de zijkant en bevestigd op de draagbalk. En hieraan de handslinger bediening. Nu is de voorkant in elkaar en kan enigszins kantelen in de draagconstructie.
In het bakje de delen voor de water en olie koeler-radiator en de versnellingsbak.
Bij de tweede foto de tekening van de voorste wiegbalk, en een vooraanzicht. De onderdelen, die hierna geplaatst worden, liggen uitgesneden op de tekening. Met de componenten, die bij de vorige foto los lagen.
Foto 3, de motor verder in elkaar, de radiator is gemonteerd en hangt nu aan het water invoer en water uitvoer punt. De bediening om het vliegwiel aan de motor te koppelen, ligt nu bovenin. Nog wat deeltjes.
Dan het oliefilter, ligt rustig te wachten, samen met de delen B8, B9, C40 en C41, De B's zijn leidingen en de C's hulpsteunen voor de radiator.
Wat nu is en al vaker in deze kit, De sprue punten, zijn 5x zo dik als het onderdeel, en omdat het rond is, steeds een stukje meer verwijderen om naar de ronding te gaan. Wat nu wel een probleem vormt er is lucht opsluiting in de dunne deeltjes. Iets kort heb ik kunnen restaureren, maar op deze lange leiding, is hij zo bros, bij het uit mijn handen vallen gewoon op de snijmat breekt hij al op meerdere plaatsen. Zo is de kracht van een schuurpapier 400 al voldoend om te breken, dit terwijkl de spreu punten wel van vol materiaal zijn.
Voor de foto, liggen de onderdelen in elkaar gekleefde toestand, echter nu komt het grootste, ik had ze al gekopieerd in messing staf, voordat ik uit het frame haalde. Voor de valproef, heb ik onderdeel B 8 hierna van 10 cm hoogte laten vallen. Daarna had ik 10 B8jes.
Gezien de droog tijden van de diverse seconden lijm, laat ik hem tot morgenmiddag rusten, wel zijn de koperen leidingen en het PE deel geplaatst. De eerste sproeier leiding zit proef op. Voor een foto, maak ik nu eerst de motor compleet in een toestand dat het volgende project het chassis is, waar de motor in komt.
Waarom bij voorbaat veranderen, ik weet zeker dat die niet glad te krijgen plaatsen opvallen en dan maar zo doen, met een voorbeeld is het buigen van leidingen nog makkelijker als bij de Belorus, waar ik het zelf moest verzinnen. Zie de rare kromming.