Alle banden zijn nu geschuurd zoals het hoort, in feite zouden ze al in de verf gezet kunnen worden. Ik wil eerst nog testen hoe goed de velgen door de opening kunnen schuiven, misschien moet daar nog geschuurd worden. Ik heb ook een dryfit gedaan van een van de vier differentiëlen.
Ik had al wel verwacht dat het met de bladveren van deze kit niets ging worden. Ik mocht al blij zijn dat ze er überhaupt bij zitten. Ik zal ze alleen kunnen gebruiken om de buitenmaten mee te berekenen.
Op de tekening, die overigens bij de achterste truck hoort, maar ook voor de voorste bruikbaar is, zien we de bladveer zoals ze er ook op de foto uit de vorige post uitzag. Er zijn 19 lamellen per veer en die worden samengehouden door zes strips en twee U-bouten. De as van het differentieel verlaat het tandwielhuis in een rechthoekige behuizing (pijl links) en er zit een flens rond het differentieel (pijl rechts). De bovenste lamellen worden tegen de belasting in gekromd. Dit stuk is sterk vervormd om het gieten te vereenvoudigen. Er zijn nog maar 9 lamellen over en de veren zijn aan de achterzijde hol gegoten, waarbij de u-bouten de uitholling mee volgen. De lamellen worden niet samengespannen. Het ashuis is rond en bovenaan open. De bladveren voor de achteras zijn iets langer, dus ik zal waarschijnlijk twee sets van vier bladveren moeten maken. Ik hoop dat de dikte van de lamellen overeen komt met een strip Evergreen, zoals bij de bouw van mijn DANA-onderstel enkele jaren geleden.
Ik nam er ook maar meteen de rest van het frame bij. Dat zit als een stuk aan de vloerplaat gegoten.
Op de tekening zie je dat de balken van het frame niet tot aan de vloerplaat horen te komen. Er zal dus een ruimte weggefreesd moeten worden, die aangegeven wordt met de stippellijn. De balken zouden een U-profiel moeten vertonen maar hebben nu een rechthoekige doorsnede.
De dwarsbalken zijn bij de kit massieve blokken, maar ze lijken wel op de juiste plaatsen te zitten. Dit moet ik omvormen naar U-profielen met perforaties er in en verstevigingsvinnen er aan.
Deze kant van de zijlijn is op de tekening onderbroken bij het opstapje. Waar de stippellijn loopt, moet ik dus ook de treeplank doorzagen. Het wordt al duidelijk hoeveel werk er nodig zal zijn om een goeie basis te leggen voor dit model.