Ik heb deze al eens eerder gebouwd, hiervan is het verslag nog wel ergens terug te vinden, maar ik heb er nu twee onderhanden. De WLA's komen uit de kits waarvan ik de figuren, met de nodige tegenwerking en tegenslag al geschilderd heb.
HD rijders beschilderd met acrylDe laatste pagina's zijn echter wel over een 1/35 vietnam figuur, maar dat wordt later wel duidelijk, denk ik.
Tja, ik denk niet dat de WLA echt een introductie behoeft, als werkpaard in WW2 werd deze motor op alle fronten gebruikt en er zijn er enorm veel van geproduceerd. Niet alleen in US dienst, maar ook als landlease naar bijv Rusland geëxporteerd.
De kits waaruit de beide motoren komen zijn de volgende
Deze heb ik ook en daarvan zijn de figuren ook gedaan, maar aangezien dit een tweedehandskitje was, waar er al 1 van gebouwd was en de ander al van alles geschilderd in de sprues, gebruik ik deze oa als sparepartbox en om er 1 van beide te maken.
Goed, even de inbox foto's, even van beide 1 doos opengemaakt
de, of is het, het gietraam
Hierin zitten de hulpstukjes voor het maken van de ronding in de spaken
Een uitgebreid PE fretje,
Een kwalitatief mooie manual in kleur, vergeleken met de oudere sets is er niets veranderd, maar het toont wel luxe
en een setje decals, al klopt daar niet veel van, die van Archer zijn mooier
Van de vorige kit wist ik dat er wel wat issues in de kits zitten, bijv. de plaatsing van de spaken, maar ik was daar nu op voorbereid, denk ik.
Op zich zijn de onderdelen mooi gemaakt, weinig, eigenlijk geen fash en minimale gietnaadjes, onderdelen zijn met een scherp mesje makkelijk te verwijderen. uiteraard zullen mensen zeggen dat je dit met zo'n schaartje moet doen, maar bijv de valbeugels en stuur zijn dermate fragiel dat ik dit liever doe met een vers scalpelblad, meer sturing en je kan dan heel strak langs het onderdeel wegsnijden met zachte hand
ow, voor de beginners onder ons, je hoeft geen geen container aan te schaffen voor al je gereedschap, dit is eigenlijk alles wat ik gebruik en een LED lamp
Zoals gezegd, we beginnen met de wielen. de beide pe parts moet je in een bolling buigen voor het effect en dat doe je tussen deze twee schijfjes
Let wel op dat je de juiste maat pakt.
Daarna verlijm je de naaf er in. deze keer maak ik gebruik van ultra dunne lijm van Tamiya, eens kijken hoe dat werkt, want op mijn vorige poging had ik snel last van overtollig lijm.
de lijm lost het plastic een beetje op en kan je de pe delen er lekker op zetten
Dan komt het vervelende. Op de tekening moet je dan beide kanten vastlijmen en dan aan 1 kant in de velg lijmen. Nou nee, beter is om deze aan beide kanten in de velg steekt en de beide naafdelen aan elkaar verlijmd. De spaken kan je dus amper verlijmen omdat deze net iets te klein zijn, mooier was als deze een mm groter waren, dan vielen ze mooi in het velg bed.
De wielen zijn mooi bedacht, een middenstuk en daar zet je beide bandzijdes tegen elkaar, alleen verlijmen op de centrale ring en het past mooi in elkaar
Dit kan drogen en komt het frame en blok aan de beurt
Met die dunne lijm werkt het mooi, de lijm vloeit direct tussen de onderdelen en je heb amper lijmresten, nadeel is dat het wel wat langer droogtijd heeft
Even in drie stapjes frame en blok
Dan komen de subframes aan bod het is zeer fragiel en je verbuigt, cq. breekt de boel best snel.