Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Tot nu toe heb ik alleen ervaring met militaire vliegtuigen. Nu dacht ik eens een voertuig te maken, zodat ik wat vliegtuigen en voertuigen als een diorama kan opstellen. Het hoeft voor mij niet bij elkaar te passen. Ik doe het eigenlijk omdat mijn zoontje van 5 jaar mijn hobby heel erg interessant vind. We hebben in totaal 4 vliegtuigen en 1 helicopter. Dit aantal zal naar verwachting nog wel gaan stijgen, nu ik dit forum heb gevonden. Ik tel daar alleen de voertuigen met schaal 1:72.

Ik hoop met dit bouwverslag weer nieuwe dingen te leren over modelbouw en in dit geval met een halftrack met wat lijkt een flak erop. Revell heeft met deze doos een mooi stukje werk achter gelaten. Het plastic voelt lekker stevig aan, details zien er goed uit. Erg weinig flash, maar wel een paar ejector marks op plaatsen die ik niet goed kan beoordelen op dit moment.

Aangezien ik geen airbrush heb, wil me niet gelijk gaan storten op het verweren van dit model. De bouw van voeruigen en bouwvolgorde zullen al mijn aandacht nodig hebben, met deze doos.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Gr.
Erik


Laatst bijgewerkt door erik161 op wo 16 maart, 2016 16:54 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Sd.Kfz. 72
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 12:06 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Revell is met recht trots op deze nieuwe kitjes door het vele detailwerk. Het is grappig dat je hier beland bent door je zoontje, gewoonlijk gebeurt dat andersom! Om te verweren heb je helemaal geen airbrush nodig, de meeste bewerkingen zijn met een gewoon penseel aan te brengen. Het is wel een feit dat je eerst in staat moet zijn om een cleane paintjob neer te zetten. Wil je in de vorige post de titel nog corrigeren? Het genoemde voertuig bestaat niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 15:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Dit is inderdaad een mooie nieuwe van Revell, voor 1/72 is het een erg gedetailleerd kitje. Alleen vind ik de tracks wel wat vreemd bedacht door Revell, het lijkt hetzelfde (harde) plastic als de rest van de kit. Moet je ze verwarmen en rond de loopwielen heen vouwen, of hoe heeft Revell het in de bouwtekening aangegeven?

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 16:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik kan nog net lezen "hot but not boiling water", Tomska.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Hmm, wat een aparte manier om zo de tracks te maken, daarom zullen ze er ook een extra track meegeleverd hebben. :lol:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Tomska schreef:
Hmm, wat een aparte manier om zo de tracks te maken, daarom zullen ze er ook een extra track meegeleverd hebben. :lol:


Ja, dat was ook de eerste dingen die ik zag. Ik ga eerst wel even oefenen op een stukje gietraam. Anders met een rechte rol het materiaal proberen te buigen. Je zult wel zien wat de resultaten gaan worden. Ga wel even zoeken in mijn oude studieboeken over het bewerken van kunststof. Daar moet vast wel iets in staan over het gedrag / temperatuur.

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 20:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zijn er ook die zweren bij een haardroger, maar toen ik dat uitprobeerde, reageerde mijn plastic plaatje niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 feb, 2016 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.vbv.nl/download/pdf/technische_specificaties/Eigenschappen%2520kunststoffen.pdf&ved=0ahUKEwjyp4OexInLAhXGwxQKHfG3B6gQFgglMAA&usg=AFQjCNF4-77fwPwIIbAudVMx3u_sZbAQIg&sig2=I7BZ9Tb4ees3uBpZd4ey7g

Volgens mij werken wij met polystyreen. Als dat zo ik, dan is heet water prima. Wel genoeg nemen, anderd moet je heel snel werken :)

_________________
Gr.
Erik


Laatst bijgewerkt door StevenVD op zo 21 feb, 2016 21:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
link hersteld


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 10:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 dec, 2015 17:19 pm
Berichten: 267
Woonplaats: Driehuis
Het uitzoeken van de kleuren is een hele tour. Het lijkt alsof het hele model geschilderd moet worden in een beige kleur (Waar alleen een revell nummer van bekend is). Ik heb wel eens gehoord dat er een app is die kleurnummers geeft van andere merken die vlak in de buurt komen. Weet iemand misschien hoe deze app heet?

Er staan wel wat details in de beschrijving, maar het blijft erg karige informatie.
Op onderstaande website staan heel veel foto's en een video van een dergelijk voertuig. Kijken of ik daar verder mee kom.
Als iemand anders nog een goede brouwverslag weet te vinden, dan zie ik die graag. Ik ga in ieder geval veel dry fitten om te kijken hoe ik de boel moet gaan schilderen.

http://www.net-maquettes.com/nl/pictures/sdkfz-7-walk/?afg66_page_id=1#afg-66

_________________
Gr.
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2016 11:48 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je kan best de gebruikte kleurpotjes van een letter voorzien, zodat je niet telkens die tabel er bij hoeft te nemen. Werken met referentiemateriaal is steeds veiliger dan gewoon de handleiding te volgen, want soms vereenvoudigen ze details op het model. Onze site heeft een link naar een omnummertabel die je kan downloaden: https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=20052, de app die jij bedoelt is nog een andere en zou van Humbrol komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement