Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 7:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2015 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik zal hem aan het eind naast een Jagdpanther zetten, die heb ik laatst nog afgewerkt. :wink:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 dec, 2015 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Deze Jagdpanther heb ik zelf ook staan, een goede indicatie voor mij, thanks.

Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Ziet er goed gedetailleerd uit die Benz :)
Werk je hem in glans af of ???

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2015 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Bedankt Ronald! Ik ben wel van plan om hem in glans af te werken ja, en waarschijnlijk in de lichtgrijzs/zwart-kleurstelling. Vrijwel geen verwering dus bij dit model, hooguit wat stof op de wielen en onderstel als er een dio bij komt. Maar daar bem ik nog over aan het denken. Figuren heb ik wel al gevonden:
http://www.themodellingnews.com/2012/05 ... t.html?m=1

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12252
Woonplaats: Eibergen
Leuk setje figuren en gelukkig geen AH ;-)

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 dec, 2015 0:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik heb ook aan AH gedacht, maar het blijft toch een beetje :? om zo'n model dan op de plank hebben staan. Heeft een beetje een verheerlijkingsgehalte dan vind ik, en dat is niet de bedoeling. Dan is een setje "anonieme" figuren als dit net wat beter.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 0:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
De afgelopen week heb ik nog lekker door kunnen plakken aan de G4. Het chassis zit nu zo goed als in elkaar, en het kan nu zwart geschilderd worden. Het wort wel nog een beetje pielen om het motorblok nog in het chassis te krijgen, er zullen nog wat paspinnetjes weggehakt moeten worden om het blok ertussen te krijgen. De achterbrug is wel een klein beetje krom nu, maar dit was vrijwel onvermijdelijk omdat ICM het (alweer :roll: ) niet nodig vond om paspennetjes te gieten, waardoor je alles ongeveer op het oog recht moest zien te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
De complete achterbrug. Op aanwijzing van Steven heb ik de gietnaden op de cardanas verwijderd. De gietnaden op de differentiëlen heb ik opzettelijk laten zitten, omdat het 1:1 voertuig hier lasnaden heeft lopen:
http://www.seriouswheels.com/1930-1939/ ... 24x768.htm

Toen was het tijd voor de vooras. Deze kon stuurbaar gebouwd worden, en omdat ik schuin geplaatste wielen net wat leuker vind dan rechte, ben ik extra voorzichtig aan het bouwen geslagen.
"Extra voorzichtig? Hoezo?"
Afbeelding

Stuurstang in 4 stukken gebroken... :roll: . Altijd even tot tien tellen, en proberen het spul weer te repareren. Dit is gelukkig nog gelukt, en hierna konden we de rest van de as ook in elkaar zetten.
Afbeelding

Afbeelding

En gemonteerd op het chassis. Dit was nog een klein heikelpunt, omdat de tekening extreem onduidelijk was in de plek waar de bladveer op het chassis vastgemaakt moest worden (raad eens waardoor dat kwam... :roll: ).
Afbeelding

Afbeelding

En ondertussen was de lijm van de achterbrug ook gedroogd, en kon die ook gemonteerd worden. Hierbij was de tekening wel duidelijk. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Het motorblok is ook afgewerkt. De aluminiumdelen hebben een dunne zwarte wash gekregen, dat geeft net wat meer diepte.
Afbeelding

Afbeelding
(Ik zie nu net dat er verf van de luchtinlaat gekomen is, dit wordt nog bijgewerkt :wink: ).

Het uitlaatsysteem is vrij eenvoudig, het enige "aparte" is de aansluiting van de motor aan de demper. Hier komen twee verchroomde slangen tussen, kenmerkend voor de luxe Mercedessen van die tijd.
Afbeelding

De uitlaatpijpen hebben vierkante uiteinden, die in vierkante gaten in de demper passen. Hierdoor staan de pijpen in de goede hoek, zodat de rest van de uitlaat ook goed op de motor aansluit.
Afbeelding

Afbeelding
De uitlaat op het chassis. Het uiteinde van de uitlaat is ook nog uitgeboord, hier heb ik geen foto van.

En als laatste is de stuurinrichting erop gekomen. De aansluiting van het stuurmechanisme aan de stuurstang was even pielen, maar gelukkig is er niks kapot gegaan. :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Op het moment is het hobbyhok gekaapt voor oud&nieuw-toestanden, dus een update zal nog even niet komen (het bureau staat nu ondersteboven in het verwarmingshok, dus bouwen gaat nu sowieso lastig worden :mrgreen: ).

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Je bent toch aan de onderzijde bezig, dat het bureau op de kop staat is wel zo handig en lekker warm in dat hok! :lol: :lol:
Ik vind het een boeiend voertuig en blijf dit volgen!

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Warm is het zeker in dat hok ja, ook al hoeft er dit jaar nog niet zo veel gestookt te worden. Er kan -op de deur na- gewoon helemaal niks open in dat hok, dusaf, dus de warmte wil daar nog wel eens blijven hangen. :mrgreen:
Maar vandaag is het bureau weer terug op zijn vaste honk, en kan ik weer beginnen met het inrichten van het hobbyhok. En gelukkig is de onderkant van de G4 al af, dus het bureau kan weer fijn terug op zijn pootjes. :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 19:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Tomska, die herstelling is vrij goed uitgevoerd, maar voor zulke doeleinden kan je je beter een paar rolletjes koperdraad aanschaffen. Dan kan je in een keer het hele stuk overbruggen en heb je meteen de gietnaad ook verwijderd. De motor ziet er heel chic uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement