Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 6:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 sep, 2016 15:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Wat zal ik zeggen.....wat en werk en wat een details!!! Een diepe buiging. Gezien het "bijna" eindresultaat moet je enorm veel plezier hebben gehad met de bouw!!

Mijn complimenten. Ik ben 29 okt in Nieuwegein en hoop dat je dan met dit dio er ook bent.

gr

ton(y)sherman


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2016 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
@ Trajanus & Tony: bedankt voor jullie complimenten :D . Of ik het diorama mee ga nemen naar Nieuwegein is nog onzeker. hangt een beetje af van het werkschema van mijn vrouw. Maar ik laat het dio graag met trots aan jullie zien :wink: ....

@ Martin: ik zie je morgen :D

@ allen: ik vind 'm af... Heb er het afgelopen jaar pakweg 250 uur ingestoken en dat is genoeg. Wou op het allerlaatste moment nog wat verdere detail toevoegen, maar je moet op gegeven moment ook weten te stoppen...

Daarom: dit aankomende weekeinde live te zien in Veldhoven bij SMC, maar voor wie daar helaas niet bij kan zijn, hier de eindfoto's van mijn diorama getiteld "What lies ahead". De titel verwijst naar de situatie zoals die op het diorama te zien is: de mannen weten niet wat er om de bocht ligt. Daarnaast is het een knipoog naar de slang die voor de tank ligt. Natuurlijk kan de Sherman in één ruk over het dier heen walsen, om nog maar niet te spreken over de man met de vlammenwerper die het beest tot as kan doen wederkeren (... :roll: ...), maar de slang brengt tegelijkertijd ook een stukje suspense in het diorama...

Met dank aan Bert Takken voor het idee van de slang die voor de Sherman ligt :brouw: . Ook dank aan de mannen van bouwgroep Ede voor hun eerlijke, onafhankelijke en kritische inzichten. En dank aan jullie allen, voor de enthousiaste reacties die me inspireerden en motiveerden om dit diorama tot een einde te brengen. Ook aan jullie: :brouw: saluut!

Let op: spoiler alert: veel foto's....!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Laatst bijgewerkt door remarc777 op za 01 okt, 2016 0:02 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 sep, 2016 23:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Man, man, man.... wat mooi! Meedoen met de wedstrijd op de ESM! Schitterend! En met die andere ook!

:brouw:

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 9:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
OEF!... Nu de ademhaling rustig terug op gang komt na het bekijken van dit adembenemend husarenstukje... helemaal niks op aan te merken! :D
Je hebt hier een levendig dio neergezet, veel variatie in de uniformen en zo was het ook echt destijds. Een pittig detail ook vind ik na de dieren die Katana vooraan op de M3.

Ik hou ontzettend van zulke dio's en wat mij betreft: Goud zonder twijfel! :brouw:

(Of misschien toch nog één klein dingetje: ik had wel verwacht dat het beeld iets meer overgroeid zou zijn maar dat is verwaarloosbaar t.o.v. het geheel) :)

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 14:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ademhaling tot rust brengen, ik heb nu nog geen adem

echt verschrikkelijk mooi, de spanning die er in zit, die slang die de tank bedreigt. het groen, sublieme figuren (eigenlijk iets waar ik direct naar kijk) nee, dit moet prijzen opleveren op elke wedstrijd.

Okee, ik zou wel minpunten geven aan de papagaaien, die zouden juist met de vleugels wijd moeten staan. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
of ik als soldaat zo strak naast de tracks zou liggen, dat valt toch wel te betwijfelen, ze kunnen je niet zien en dat kreng zou optrekken, dan maakt het volgens mij niet uit of je stalen ballen hebt. :twisted: :lol:

nee, al met al, fantastisch dio met alle elementen die in mijn ogen kloppen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 14:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Bert Takken schreef:
of ik als soldaat zo strak naast de tracks zou liggen, dat valt toch wel te betwijfelen, ze kunnen je niet zien en dat kreng zou optrekken, dan maakt het volgens mij niet uit of je stalen ballen hebt. :twisted: :lol:

Als je het totaalplaatjes goed bekijkt dan ga ik ervan uit dat ze onder vuur liggen of in de directe nabijheid schoten hebben gehoord. Vandaar dat die voorste ook tegen de tank aanligt. De soldaten zitten dus wel duidelijk in een dekkingspositie.
Hier is goed over nagedacht, als je goed relativeert klopt het plaatje perfect! :brouw:

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 14:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 22 mei, 2015 15:38 pm
Berichten: 863
in 1 woord: prachtig!!!!! :brouw:

_________________
"Als het dit niet is, was het wel wat anders"

In de werkplaats:

1:72 Mitsubishi Ki-46 DINAH (LS)
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 84&t=53073


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 16:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag
Ja, wat moet je hier nou van zeggen? mooi, prachtig, schitterend, geweldig of adembenemend? Je kan alle superlatieven noemen en dan doe je het nog tekort. Hoe mooi is dit uitgebeeld, wat een detail en de diversiteit van de onderdelen en materialen. Een diepe buiging meneer!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 18:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 okt, 2013 15:46 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Nunspeet
Euuuuu.......geen commentaar.

Ohja..toch wel....VERKOCHT!!!!!


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt, 2016 19:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 21 sep, 2016 19:26 pm
Berichten: 37
Tjonge. Diep respect. Dit zijn nou de projecten waar ik me als beginnend bouwer aan op trek. Hopelijk kan ik dit ooit nog een beetje benaderen.
Morgen kom ik hem live bewonderen op de SMC.

Nogmaals een kist vol complimenten.

Bob.


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement