Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2016 17:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
hallo richard , ik heb op m,n gemak alles bekeken en gelezen en ik vind het geweldig goed gedaan
de voertuigen [ tank,s ] zijn heel gaaf , de dio knap gedaan
komt hij ook nog op de modelbrouwersdag te zien in gorinchem of....
ik vind het mooi gedaan
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2016 19:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Richard, in 1 woord: geweldig !!!!

Respect man, ik wou dat ik maar de helft van de realiteit kon bereiken voor het diorama wat ik wil maken....... Ik zit hier echt met bewondering naar te kijken !!!

Tom


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 03 jun, 2016 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
@ Koos: leuk dat je de tijd hebt genomen om alles door te lezen :) .

Of dit dio op de brouwersdag te zien zal zijn? Om eerlijk te zijn had ik daar nooit van gehoord (... :oops: ...), dus ik heb in het forumoverzicht de datum opgezocht: 24 september moet te doen zijn.

Ik moet ook de agenda van mijn vrouw raadplegen, maar ik ga mijn best doen om het diorama voor die tijd af te krijgen. Als dat lukt en mijn vrouw heeft dat weekeinde geen dringende zaken, dan wil ik zeker naar Gorinchem komen :D .

@ Tom: ieder zijn kunstje :wink: ... Toch is het zo moeilijk niet. Mochten we elkaar eens bij een evenement spreken (zie boven) dan wil ik je best eens laten zien hoe simpel het kan zijn. Maar ja, dat zeg jij natuurlijk ook over scratchbuilden...

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 20:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Het ziet er erg gaaf uit, maar ik zit mij af te vragen, als je hars in meerdere lagen giet, krijg je dan geen afscheidingslaagjes te zien (soort van jaarringen in een boom effect)

Ik zou zelf aan de zijkant water (wat dan al wel glad gepolijst is) heel licht transparant groen maken, dat geeft net even wat meer het "onderwater" idee...............................denk ik

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 20:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat zie je niet, Bert, tenzij je het tweede harsmengsel op een andere manier gaat samenstellen. Voor mijn vorige experiment heb ik drie lagen gebruikt waarbij ik de kleurstoffen zelfs in verschillende verhoudingen aangepast had, daar zie je zelfs niks van terug. Het wordt ook aangeraden als je voorwerpen wil insluiten in het hars, je moet die dan op een stollende laag neerzetten en overgieten.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jun, 2016 21:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Ja ja, ik besta nog hoor, maar waar ik zo van geniet is de samenstelling, zoals een waterpartij, die boeddha, wat gelijk iets mystieks geeft en elk plantje toch weer iets anders. Dan heb ik het nog niet eens over de figuren en voertuigen.
Wanneer ik ooit weer een terrarium wil roep ik jou erbij!!
Schitterend!!!

:brouw: Gr, Martin

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2016 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
@ Bert en Steven: ik heb nog niet zo vaak gegoten (dit was mijn derde keer), maar wat ik van meer ervaren bouwers en ook van de fabrikant zelf heb begrepen, moet je het resin juist lichtjes opschuren alvorens je de volgende laag aanbrengt. Dat heb ik dan maar gedaan, met als resultaat dat ik geen scheidingslijn zie. Bij de volgende update zal ik een close up schieten.

@ Martin: onkruid vergaat niet zeggen ze hé :wink: ? FF serieus: dank je voor het compliment. Waar ik je ook voor wil danken is de ingeving die ik vandaag had. Hoezo...? Ik zit al een tijdje te dubben over de titel(s) die ik heb voor dit diorama.

Eerst was het "Somewhere down the crazy river". Ik wil met dit diorama een sinistere, onheilspellende sfeer oproepen. Het nummer met deze titel van "Robby Robertson" geeft die sfeer perfect weer, dus diegene die het nummer kennen zullen deze titel/dit diorama gelijk associëren met dat sinistere, onheilspellende gevoel...... alleen zijn er maar weinig mensen die dit nummer kennen :roll: ...

Toen werd het "Just around the corner", verwijzend naar de bocht in het pad waarop de tanks rijden, maar ook naar het gevoel dat je om elke hoek een vijand kan verwachten (de mannen staan in de beschutting van de tanks in afwachting van wat komen gaat). Probleen van deze titel is dat het ook weer een titel van een lied is (van Cock Robin). Dit nummer is juist weer een hoopvol nummer met mooie ritmes, kortom: totaal niet het gevoel dat ik met het diorama wil oproepen...

Nu denk ik dankzij jouw commentaar gevonden te hebben: "Mystic River" :D ! Het is kort, maar krachtig en het verwijst naar de rivier, maar ook naar het Buhdda beeld dat langs het water staat. Daarnaast heeft het wel die onheilspellende klank én is het de titel van een film die nu niet bepaald als een comedy te boek staat...

Kortom: ik denk dat dit 'm wordt (of niet :roll: :wink: ....).

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jun, 2016 13:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 nov, 2013 12:59 pm
Berichten: 1132
Woonplaats: Kollum (Frl.)
Om daar dan nog een schepje bovenop te gooien, dan zou een krokodil en of een krait ook niet misstaan!

_________________
Gott schuf die Zeit, aber von Eile hat er nichts gesagt.


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul, 2016 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Hallo allen,

Ben een stukje verder met de jungle, ongeveer op de helft :roll: ...

De bomen zijn gemaakt van elektradraad. Nadat de mantel is verwijderd worden de draden van de kern in allerlei richtingen afgesplitst en verbogen zodat er een boomstructuur ontstaat. Hierna zijn “de bomen” bekleed met Magic Sculpt. Toen dat uitgehard was, is er een laagje uitgedroogde Mr. Surfacer overheen gegaan. Hierdoor krijgt de gladde boom een schors.

Vervolgens de verf. De bomen zijn in verschillende bruin- en groentinten gespoten en ge-drybrushed. Het bladerdek is een combinatie van zeemos, peterselie en een kunstbladerdek van Noch. De lianen zijn vervaardigd van looddraad in verschillende diktes.

Tenslotte zijn de bomen op het diorama geplaatst en zijn er verschillende planten omheen geplaatst om de beugel die de bomen op hun plaats houden te camoufleren. Foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is nog een lange weg te gaan, maar ik blijf er plezier in houden en dat is toch het belangrijkste :D !

groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul, 2016 21:29 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind het briljant, echt waar, hier kan ik een onmetelijk respect voor opbrengen, want ik kan dit niet.
Ik zou inderdaad een zonnende opgerolde slang aan de voet van het boedhabeeld doen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement