Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 dec, 2015 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12239
Woonplaats: Eibergen
Figuurtjes zien er al goed uit Bert.
De trein ziet er al deftig uit alhoewel ik daar geen verstand van heb en rood is inderdaad een moeilijke kleur :?

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jul, 2016 11:42 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Zo, das toch al langer geleden dan ik gedacht had, volgens de pop-up al 7 maanden. Maar ja, het is de laatste maanden toch al crisis met de hobby en das niet eens te wijten aan een bouwdip, maar meer aan de secundaire voorwaarden, lees tijd en ruimte.
Maar gisteren was het redelijk weer en de 3 vrouwen waren een daggie de hort op, had manlief, pappa en opa eindelijk eens de tijd om wat te kunnen doen, lekker aan de tuintafel.
Ik heb dus de wielen en de drijfstangen op de lok gezet en de stoomketel zover afgemaakt, in de grondverf gezet en toen in de gewenste kleuren, soortement preshading met zwart en de rest opgevuld met dark blue, daarna een zeer eenvoudige kleurmodulatie (ja ja, ik ken mijn klassiekers hoor), vanochtend dus de drijfstangen ook maar in de basiskleur rood gezet.

Ik heb dus een soort transparant rood gekocht want ik heb er wel 20 laagjes op moeten zetten voor het eindelijk wat werd.
Wat mij wel stoort aan de kit (en dat zie je altijd te laat) is dat de spuitgiettechniek en/of de mallen toch wel beneden de maat zijn voor een model van ruim 100 euro. Enorm veel gietnaden, die je niet altijd goed kan weghalen of over het hoofd ziet, althans ik. Wel positief is dat de sinkmarks op gunstige plekken zitten, vaak aan de achter of binnenzijde.
IK maak gebruik van de uitgebreide Voyagerset, maar das toch af en toe verduveld opletten, ik had dus de remankers in spiegelbeeld vast gezet. Bij de overweging om het zo te laten of te verbeteren heb ik de eerste optie gekozen, het zal alleen een echte kenner opvallen en dan ook nog wanneer die met zijn neus er bovenop zit.

Op de foto's is de stoomketel nog een vlekkenpatroonachtige PVC buis, maar met een blauww filter gaat dit prima werken. IK wil een gebruikte maar geen afgeragte lok maken, dus niet helder rood of egaal zwart, maar nu ook niet direct chipping, hooguit olie en smeer sporen en watersporen die je al gauw heb op een lok van dit dit type

Okee, nu even een paar foto's van de stand van zaken op dit moment, de cilinderkasten moeten nog afgeschilderd worden en de drijfstangen nog in de diverse kleuren. ook de in en uitgaande assen in de gewenste kleur schilderen en eens kijken hoe ik de loopvlakken van de wielen ga doen, ik denk hetzelfde principe wat je ook bij tankloopwielen gebruikt, gewoon de kleur langs het opp laten vloeien

photo 379869

photo 379868

photo 379867

photo 379866

photo 379865

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jul, 2016 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12239
Woonplaats: Eibergen
Gaat al de goede kant op Bert het rood ziet er al goed uit en als het straks een beetje geweatherd is ziet het er nog gelikter uit.

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jul, 2016 20:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Thanks Ron, ik vind het ook al lekker gaan, al moet ik nog wel proberen die PE cabine er netjes op te krijgen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 jul, 2016 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Goed om te zien dat je de BR weer opgepakt hebt Bert, het rood ziet er inderdaad al erg goed uit. Het donkere in het rood is ook gelijk al een mooie basis voor opgehoopt vuil (wat bij dit soort loks toch wel rijkelijk aanwezig was :mrgreen: ) .

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2016 13:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
vandaag de drijfstangen maar verder afgeschilderd, wat een rotklus trouwens.
Er bestaan nog zo'n 50 BR52's zowel rijdend als statics, maar er is er volgens mij geen 1 hetzelfde in details. Je had sowieso de upgrade na WW2, maar er is ook nog verschil in hoe het drijfwerk werd geschilderd. Ik heb dus maar gekozen voor deze versie omdat ik dat zelf het mooist vind.

Heb de tender en de cabine er even bijgezet, krijg je een beetje de indruk van de lengte, er is een kleurverschil in tenderonderstel en lok onderstel, de tender is wat meer menierood, ik laat dit verschil zo, omdat het wat breekt. De cabine heeft toch nog wel wat te lijden gehad van die maanden in de modelkast, trapjes zijn wat verbogen en her en der zitten er toch wat dingetjes los, nou ja, moeten we dus maar weer eens vast gaan zetten als de cabine daadwerkelijk tegen de ketel gejast wordt, kan toch ook wel wat ellende geven omdat de PE cabine niet geheel vlekkeloos past op de ketel.
Had het spul net buitengezet voor de foto's gaat het regenen, balen, maar ik heb wel effe lekker buiten kunnen schilderen.
Spul kan nu weer even drogen en dn kan ik de wash en oliebende aanbrengen

Okee, maar weer eens een paar plaatjes, let wel, tender zelf moet nog even bijgekleurd worden en is grijzig van het stof evenals de cabine

photo 380127


photo 380126

photo 380125


photo 380124

photo 380123


photo 380122

photo 380121


photo 380119

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2016 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 sep, 2013 13:53 pm
Berichten: 403
Ha die Bertus,

Het voordeel van het naar boven halen van zo'n topic waarin lang niet gepost is, is dat er ook nieuwe kijkers zijn (lees: mijn persoontje :) ...).

Ik had dit topic dus nog niet gezien en ik ben blij verrast! Heb dit altijd een mooi model gevonden, de moed ontbreekt mij om dit geval te bouwen. Heb zelf nog een K5 Leopold liggen, maar na het bouwverslag van Steven Huiskes (die jij wellicht ook kent) gelezen te hebben blijft die voorlopig op de plank liggen. Hoe dan ook: dit lijkt me ook een megaklus die jij allerzins goed aanpakt. Stukje bij beetje ontstaat er hier volgens mij een heel mooi model. Omdat ik je kwaliteiten in de loop van een paar jaar heb leren kennen, zijn bij mij de verwachtingen hoog gespannen (no pressure :wink: ...).

Heb ik dan niets te klagen? Neuh... dit is een WIP, ik wacht rustig af hoe de zaken zich verder gaan ontwikkelen. Succes!

Groeten, Richard.

_________________
Mijn huidige projecten:
Geen.

Afgerond:
Another one bites the dust - CCKW 353 GMC Truck with Bofors 40mm AA Gun
What lies ahead - Pacific theatre 1944


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2016 19:57 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Richrd, inderdaad no pressure :lol:

Ik moet wel bekennen dat dit weel 1 van de wat slordige modellen is van mijn hand, ik kwam tijdens het schilderen diverse vervelende gietnaadjes tegen die ik eigenlijk niet zo 123 meer wilde aanpakken onder het motto, "dit kreng is zo groot dat je er toch niet niet dichtbij komt. Wil je het doen doen, moet je bij elke drijfstan eerst de boel goed kaal schuren en overal nieuwe boutjes en zo opzetten. Uhh wat niet wegneemt dat ik dus heel goed in een later stadium toch dit soort zaken alsnog aanpak omdat ik mij alsnog aan erger.

Ik moet wel zeggen, als je het solderen een beetje onder de knie heb, is de Voyagerset echt wel lekker, niet dat alles een verbetering is ten opzichte van de kit onderdelen, maar wel de fun van het bouwen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 138 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement