Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 26 maart, 2016 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jul, 2015 13:22 pm
Berichten: 27
Hallo brouwers,
Dit is mijn eerste bouwverslag dat ik ga maken, direct van mijn nieuwe Tiger 1 van tamiya.
Afbeelding

Ik ga hem maken volgens de tiger tank van de film Fury.

Afbeelding

Hij komt dan in 1 gevecht met mijn eerder gemaakt fury tank.

Afbeelding

Het eerste wat mij opviel was dat de tiger 1 echt wel veel groter is dan de sherman tanks. De sherman past er letterlijk in.

Afbeelding

En ook weer bij dit kitje moet je de rupsen stuk voor stuk lijmen, wat wel wat werk is maar bij deze tank moet je ze vast lijmen en volgens de handleiding 1/2 uur laten drogen tot de lijm bijna vast is en ze dan rond de wielen leggen en vastmaken. Dat vind ik wel wat raar, mijn lijm droogd wel wat sneller als 1/2uur, hoe zouden jullie dat oplossen?

Ik hoop dat dit een goed verslag word voor de eerste keer, en zal veel updates posten. Heb zin in dit kitje van Tamiya.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 maart, 2016 20:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jul, 2015 13:22 pm
Berichten: 27
Update: ik heb al besloten welke kleur de tank krijgt. Het is een soort licht beige, het etiket is eraf :s . De wielen zijn bijna klaar en wow zeg, die tiger tank heeft 39 wielen! :p

Afbeelding

Elk wiel verven gaat wel even duren


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 maart, 2016 21:12 pm 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11859
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bram, de lijm lijkt na een paar minuten hard als je twee goede contactvlakken hebt. Bij kleinere contacten zoals op tracklinks zal de verbinding na een half uur nog wat beweeglijk zijn. Niet dat je track terug uit elkaar valt, maar hij zal nog wat vervormbaar zijn. Je hoeft de handleiding ook niet te volgen, er zijn nog andere methodes. Het lijkt me beter om de tank op een apart diorama te zetten, de tanks zouden te dicht bij elkaar staan voor een gevecht. De Tiger had de Sherman op een open terrein al van kilometers kunnen uitschakelen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 maart, 2016 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
Bram, de film Fury speelt zich af in Europa na de invasie. De Tiger die voor deze film is gebruikt is Tiger 131 die buit is gemaakt in Tunesië. Dus is de beige kleur niet correct. Daarom zie je in de film de tank alleen in een waas of in het duister, ze mochten uiteraard dit museumstuk niet in de juiste kleur overspuiten. Het is jouw model maar als je ze samen in een dio wil gebruiken weet dan dat dit niet correct is. Veel plezier met de bouw van de vetste tank uit WO 2.

Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 maart, 2016 23:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jul, 2015 13:22 pm
Berichten: 27
De kleur klopt niet met de film of de kleur van de film klopt niet met de realiteit? En in Fury rijdt hun sherman vlak naast de tiger, dus kan ze wel bij elkaar zetten. Het is ook nog maar men 2de tank en ben niet zo'n ervaren modelbrouwer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2016 0:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 aug, 2014 21:38 pm
Berichten: 475
Woonplaats: Zedelgem
De kleur en uitvoering van de Tiger zijn verkeerd in de film, ze hebben een gerestaureerde DAK versie gebruikt voor de film. Dat was een versie die in Noord Afrika werd ingezet. Die zagen er anders uit dan de latere versies die in Europa en Rusland hebben gediend. indien je meer wil weten over Tigers kijk dan eens hier http://www.alanhamby.com/tiger.html of check eens het You tube kanaal van Adam Mann. Maar nogmaals het is jouw model dus jij bouwt zoals jij het wil hè.

Modest.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2016 0:36 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11859
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Heb je ook een screenshot van het moment dat je zou nabouwen? Zo kan je zien welke elementen in de scene belangrijk zijn. Ik heb de film tot mijn schande nog niet gezien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2016 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jul, 2015 13:22 pm
Berichten: 27
Ik ga de tiger toch maken volgens de film. In men eerste bericht staat een screenshot van de tank, je moet de film kijken, zeker een dikke aanrader.

De wielen zijn langs 1 kant klaar, nu nog de andere kant afwerken en lijmen. Spijtig dat de tracks niet kunnen rijden zoals bij men vorige tank van tamiya.

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan stilaan beginnen aan de tracks, wel leuk dat ze een liniaal voorzien om de tracks mooi recht te lijmen. Ik heb 200 stukjes te lijmen aan de tracks, maar ga tussendoor ook wat andere dingen doen want als ik ze zonder stoppen maak word ik gek :p

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2016 11:05 am 
Online
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11859
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Toch zijn deze tracks beter dan degene die "kunnen rijden", als je daarmee de rubberen tracks bedoelt. Die zijn vooral geschikt als je een aangespannen track moet maken, bij een Tiger moet het vooraan wat doorhangen. Het rubber kan na een tijdje ook gaan verslechteren en het zit meestal vol flash. Deze links kan je per stuk in orde brengen en ze zullen er veel realistischer uit zien. Hou goed je referentie in het oog, op de idler (achterste wieltje) zat geen rubberband.

Een deel van je plaatjes staat op klein formaat, kan je ze op 600 x 800 uploaden? Dan is er meer van te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 maart, 2016 11:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 19 jul, 2015 13:22 pm
Berichten: 27
Oke, zal ik doen. Het detail van de idler wist ik niet, bedankt :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement