Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:29 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 33  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 aug, 2014 14:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nee er staat niets bol, althans niet bij de onderdelen, maar de foto kan iets bedriegen.
In fijner materiaal kan er inderdaad veel fijner en beter afgewerkt werken, maar daar zit uiteraard ook een prijskaartje aan.
Voor de onderdelen die je nu ziet liggen was ik, incl verzendkosten een 20 euro kwijt, zou het in het betere materiaal uitgevoerd zijn was ik iets van 35 euri kwijt.

Op het scherm kan je je uitleven in details, maar het houdt een gegeven moment op, omdat je tegen de beperkingen van een printer aanloopt, bij de conventionele spuitgietmodellen kan er fijner gewerkt worden omdat je daar met uitgefreesde mallen werkt (ook nog een verhaal, mensen verkijken zich er op, maar hoewel er veel mallen hergebruikt kunnen worden voor diverse modellen zullen er altijd mallen gemaakt moeten worden, dus ontworpen, uitgevoerd en zo, das ook een prijs wat verwerkt wordt in een model, qua materiaal is een bouwdoos een koopje, maar stukje development, research, maken van mallen etc en uiteraard een winstmarge voor de diverse spelers maken de prijs en dat ga je pas beseffen als je bezig bent zoals ik en dan hoef ik niet eens te investeren in een dure printer en zo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2014 14:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Knap werk, zeer interessant project om te volgen.

Ik kan persoonlijk het werken met 3D printers alleen maar toejuichen, het zijn prachtige stukken techniek!



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 aug, 2014 14:41 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Thanks DJ
Momenteel staat het tekenwerk even stil...................................hondlief wilde aandacht van de baas en legde die grote kop even op het keyboard, nu is er dus blijkbaar iets ingesteld waardoor ik een aantal handelingen niet kan verrichten. En ik heb geen flauw idee wat er gebeurt is en wat ik daar aan moet doen. Zo goed ken ik het programma dus ook weer niet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2014 17:32 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Inmiddels is het probleempje alweer opgelost en kon ik verder

Jongens
Ik heb even een beetje advies nodig, zelf denk ik dat het volgende zal werken, maar misschien hebben jullie andere ideetjes. Eerst maar even de tekening tonen, dat praat wat gemakkelijker

Afbeelding

Op de afbeelding zien jullie de linkerachterwielophanging van de Daf, dit zijn twee wieldragerarmen die vastzitten aan torsiestangen (beetje het idee wat menigeen tank ook heeft). Aan de andere kant zitten de dragers waar aan de ene kant de remtrommel zit en aan de binnenkant de wielkast.

Nu wil de armen los houden dus opgesloten in de beugels aan het subframe (zie 1)
Aan de buitenzijde zit een ring die de arm tegen houdt en aan de binnenkant zit de staaf tege de middenstaaf aan (zie 3)
De onderste arm zit op dezelfde manier vast, want in het midden moet nog een staaf komen, dus onder de middenstaaf nr 3. Je moet dus bij het bouwen eerst de beugels schuiven en dan vastzetten aan het frame
De dragers (nr 2 en 4) zelf komen dus ook los in de armen te zitten en zitten alleen aan elkaar vast. heb dan een soort werkende vering.

Wat denken jullie, haalbaar ?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2014 23:36 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Inmiddels ben ik weer wat verder, ook met behulp van Daffie (whats in a name) die mij zo af en toe even op weg helpt.

Ik moet de tandwielkasten nog voorzien van de pignon oftewel de haakseoverbrenging, die als apart onderdeel wordt gemaakt. Dan de kruiskoppelingen welke naar de centrale reductiebak gaan, de schokbrekers (die moeten wel werkend worden ben ik bang, zeker voor de 1/24 schaal).

Op de tekening zit alles nog los, dus vandaar het wat scheve gebeuren. Ik moet nog even de assen en paspennen controleren op de lengte en dan zit ik er over te denken om het frame en aandrijflijn weer eens te laten printen. Ik kan dan kijken hoe de kwaliteit wordt van de onderdelen en of ik nog wat meot aanpassen, ook gelijk de passing even nalopen. Dus dan komt het modelbouwen weer te voorschijn, want er zijn diverse onderdelen al, ik heb ze nog niet geteld, zou ik eens moeten doen en eens uitpassen hoe ze dan op een gietraampje kunnen komen, want eigenlijk zit ik dan te denken om er resin onderdelen van te gieten, dat is m.i. goedkoper, maar dan moet de master wel goed zijn.
Okee, eerst maar eens de tekening

Afbeelding

Ook moet ik eens de zooi op tekening zetten


pffffffoee, nog een hoop werk dus, ach het heeft ook bijna 3 jaar geduurd voordat Mathias Roth de 1/35 yp408 had uitgebracht

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 0:43 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bert Takken schreef:
Wat denken jullie, haalbaar ?


Het zou kunnen dat onderdelen 2 en 4 teveel torsie ondervinden om ze in resin (of wat dat printspul ook is voor kunststof) uit te voeren. De as oefent op beide elementen een tegengestelde beweging uit en wil deel 2 naar boven kantelen en deel vier naar onder. Daardoor zal arm 1 naar de middellijn toe bewegen en de arm daaronder naar de buitenkant. Zelfs al houden de delen het zonder plooien, dan wordt het toch moeilijk om ze met een toenemende belasting haaks op elkaar te houden, zeker als je de onderdelen beweeglijk wil houden. Misschien zal je dit moeten compenseren door alles een paar graden scheef te zetten in de andere richting.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 10:49 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
nee, Steven, voor zover ik je begrijp gebeurt dat niet, er zullen nooit tegengestelde krachten kunnen ontstaan bij 2 en 4. De armen draaien synchroon in de beugels aan het frame en deze beweging zal ook plaatsvinden bij 2 en 4

Ik weet dat er een motion option in Solid zit, ik zal eens proberen of ik dit kan ontdekken om de beweging van de veerweg te kunnen laten zien, wel een leuke oefening voor mij zelf

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 15:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb een avi gemaakt van de werking van de vering, alleen...............................ik krijg het bestandje nog effe niet in photobucket

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 16:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
[youtube]K1ohbKQGbQs&list=UUUPjtUmIz1o4NdD-ccGKPkQ[/youtube]

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 aug, 2014 16:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Zo zal de beweging inderdaad theoretisch verlopen. In de praktijk verloopt het soms anders, ik heb deze ophangingsmethode ooit al eens uitgetest in Lego Technic. De torsie die ontstaat doordat de as onderbroken is achter het wiel wordt 90 graden gedraaid en overgebracht op de twee armen, die vrij smal worden aan het uiteinde. Stalen elementen zouden er weinig last van hebben maar bij plastic durf ik het niet te zeggen. Maar het is vast niet zo moeilijk om een 1/35 real life versie van een ophanging te maken zonder de details uit te werken en te zien hoe het zich houdt?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 325 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 33  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Silenoz en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement