Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2013 18:25 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dit kitje had ik ooit in een hele grote partij van iemand die niet echt van het afmaken was. Zo zaten er heel veel dozen bij die al voor 80% afgebouwd waren. Maar ook wel aardig wat waar nog minimaal wat aan gedaan was. Zo ook deze, er was dus al wel het een en ander aan gedaan hier zaten nog wel wat bewerkingen aan. Maar tot dusverre valt het me ook nog niks tegen van Heller. Al zijn de kleinere dingen nog wel eens twijfelachtig qua passing.

Dit is de kit:

Afbeelding

En daar gaan we dit setje bij gebruiken.

Afbeelding

En hier een paar fotootjes van het schattige dingetje in IDF dienst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo staat hij op Latrun, er zijn ook niet erg veel foto's van te vinden in kleur en op een groot formaat.

De eerste hand aan het kitje, het is wel degelijk 1/35 terwijl niet veel groter is dan een 1/48 KV-1 die ik eens heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En het torentje inmiddels ook al wat opgebouwd. Deze is nu grotendeels wel klaar, het werk gaat hem nou in de hull zitten.

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: zo 23 jun, 2013 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ga je voor versie A? Vind ik mooier dan B, met die grote witte streep aan de bovenkant.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 0:44 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het schijnt een zeldzame kit te zijn (?). Vrij prijzig op eBay met deze boxart in ieder geval. Lijkt me een leuk ding om te maken. Maar de tracks? Hoe zit dat?

Die dingen hadden toch een probleem met stabilisatie bij het afvuren van het kanon niet?

Maak er wat moois van!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 9:58 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
René: ik ga denk ik voor optie C.

Eelco: Het schijnen inderdaad vrij zeldzame kitjes te zijn. Die tracks die schijnen echt een pain in the rear the zijn... Ik zal het wel zien...

Ja het schijnt dat die dingen als ze verkeerd stonden en hun kanon afschoten dat ze dan om konden tuimelen... :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
heico1980 schreef:
René: ik ga denk ik voor optie C.


Jammer, ik vind het juist wel leuk om de tracks te zien - hoe lastig ze dan ook zijn om ze aan te brengen. Als het je dan toch gelukt is, laat ze dan ook zien.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: ma 24 jun, 2013 19:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Gaaf ding Heico! Stiekem hoopte ik al dat je deze hier ook nog ging bouwen, ik vind dit toch wel zulke leuke tanks! Succes, degene van wie je de kits hebt overgenomen was inderdaad niet echt van het netjes plakken en verven, kan ik ook uit ervaring vertellen...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 21:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Echt een leuk tankje is dit zeg! :) Het eerste bouwwerk ziet er ook al goed uit, ik ben het persoonlijk met René eens betreffende de uitvoering. Ik zou zelf ook voor de uitvoering gaan zoals bij A en B, alhoewel ik het me ook wel weer goed voor kan stellen dat je voor C zou gaan vanwege die tracks. :wink:
Succes,

Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: wo 26 jun, 2013 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Eén "probleem": Israel heeft de 75mm versie gebruikt, jij bouwt de 105mm versie (de versie zoals die door Nederland is gebruikt).

GJ

_________________
"But if it needs be, it is an ideal for which I am prepared to die." - Nelson Mandela
"Extinction is forever." - Sea Shepherd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2013 17:23 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Dank heren voor de input. En wat de schietbuis betreft GJ, dit is bekend hoor. Ik ga hier niet heel moeilijk voor doen en ik ga proberen deze loop wat aan te passen.
Het voorste stukje zal er af gaan en dan ga ik daar mee proberen de 75 muzzle brake proberen na te maken. Historisch correct zal het vast niet helemaal worden, maar deze kit zitten wel meer foutjes in hehehe...

Het zou wel mooi zijn als een van de grotere fabrikanten dit gebakje ook eens opnieuw ( en goed ) uitbrengen, een beetje zoals Tamiya nu heeft gedaan met de Tiran... ( Al zitten daar ook wel weer foutjes in, maar we blijven niet eeuwigdurend mopperen :) )

Wat de versie betreft, daar was ik ook nog niet over uit hoor... Dus dat kan heel goed zijn dat ik me bedenk.

Misschien morgen weer meer. Ik ben net terug van een paar daagjes Ameland, dus nu ff lekker rustig bijkomen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Amx-13 Heller 1/35
BerichtGeplaatst: do 27 jun, 2013 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ah, Ameland. Ga ik straks naar toe met vakantie. Heb je daar nog wat biertjes voor mij overgehouden?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement