Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2013 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Eelcog schreef:
iquanadons


*Iguanodons :twisted: :twisted: :mrgreen:

Die werden daar toch bij tientallen, honderden gevonden?

OT:

Deze wordt heel mooi, leuk, al die extra's. Ik zie mezelf niet gauw zo veel extra's kopen (dat laat mijn scholierenbudget niet toe :P ) maar het is wel leuk om de projecten van anderen te volgen die het wél doen. Mooi ondergrondje, die wielen van de DANA smeken ook om wat verschil in hoogte en wat gedraaide poses.

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2013 19:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Ziet er goed uit zeg! Vooral je PE, wat achterlijk strak zeg, dat gast bij mij meestal niet zo... En even een vraagje over dat PUR-schuim, krijg je dan niet allemaal van die rommel net als met piepschuim als je het gaat bewerken?

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: do 28 feb, 2013 2:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, jongens. Het PUR-schuim, wanneer het goed uitgezet is (ongeveer het driedubbel van het oorspronkelijk volume), heeft de structuur van brood. Het is dus te snijden met een mes of af te zagen. Wacht enkele uren na het spuiten want vaak zitten er eerder nog niet uitgeharde bellen in. Als je die aanraakt, wordt het schuim een compact goedje. Ik zaag steeds de buitenkant van het eindresultaat er af om de plaaster beter te doen hechten. Er zitten geen bolletjes in zoals bij styropor.

Er zijn zo'n veertig iguanodons in Bernissart gevonden in twee soorten, waarvan slechts een deel volledig is. Verder vond men ook twee soorten krokodil, verschillende schildpadden, een salamander, honderden vissen en zelfs een insekt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2013 23:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vandaag gekocht om het diorama aan te kleden:

Afbeelding

Afbeelding

Iraqi Sand en Olive Drab

Ze hadden ook Tamiya Surface Paint maar aangezien ik al plaastergruis vastgekleefd heb, is een textuur niet meer nodig en moet ik hier geen dertien euro aan spenderen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2013 0:58 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het diorama staat nu in de verf en is klaar om er gras op te kleven, ik ga wel nog wat static grass erbij kopen want anders lijken het alleen grasstoppels. Ik heb met roodbruin schaduw aangegeven en dan de rotsen met wit bijgewerkt. Ik zoek nog wel wat grof zand om over de plaasterstructuur te strooien, die er nog wat te strerk doorkomt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook al een bladveer gescratcht, een uur werk en nog drie te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

De strips waren net niet dik genoeg, om hetzelfde volume te bekomen heb ik er overal wat folie tussen gekleefd. Het tweede blad is gebroken maar ik ga het recht vastlijmen als alles onder spanning staat. De laatste foto toont wat je met de veer kan en niet met het originele kitonderdeel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: wo 06 maart, 2013 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 feb, 2013 13:40 pm
Berichten: 36
Woonplaats: Assen
Prachtig onderwerp. Ik heb ooit tijdens een vakantie in Tsjecho-Slowakije (dat was voord de 'splitsing' van die twee landen. Lang geleden dus) op de TV een demonstratie gezien van de OT-64 'SKOT'. Daar zag je het onderstel ook in de meest vreemde standen en hoeken. Ben benieuwd hoe je dat gaat doen bij deze DANA :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 2:02 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Eend. De bedoeling is dat hij deels over de gracht gereden is en dan gestopt, zodat ik ook een paar deuren open kan zetten en de twee overige resin soldaten een plekje kunnen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Met Vallejo Still Water had ik een stroompje water gegoten, waar ik een paar druppels verf in liet vallen waar de banden van de DANA er doorheen gerold zijn. Dit heb ik na een dag herhaald omdat er een put in was gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Het trapje is nu ineengeschroefd en vastgelijmd. Het kan echt in en uitklappen, wat me gemakkelijk lijkt in verband met het spuiten achteraf.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 9:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Dat ziet er wel errug strak uit Steven. Het wordt een héél project.

Wat me, alweer, opvalt is dat het allemaal zo enorm glimmert. Gebruik je alleen een pincet voor het bevestigen van de PE of werk je met handschoenen?
Uit mijn ervaring wordt PE redelijk snel dof als ik er met mijn vingers aanzit. Kan natuurlijk ook zijn dat ik gif-klauwtjes heb, maar toch..............

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: vr 08 maart, 2013 19:19 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je hebt het PE dat Eduard gebruikt, dat bij de minste geringste aanraking inderdaad dof wordt en waar volgens mij ijzer in moet zitten; zo zijn de pantserplaten van mijn nog niet gespoten Jagdpanther al aan het roesten, maar alleen op de plekken waar er een vingerafdruk zat. En dan is er het PE van Voyager, dat eerder een soort geelkoper lijkt en dus niet oxydeert aan je vingers. Ik heb alleen een paar tangetjes en scalpels, voor de onderdeeltjes die ik echt niet anders kan manipuleren zonder de rest weer los te trekken.

Edit: ik vond een interessante uiteenzetting over PE op http://italianhorses.net/Tutorials/Photoetch/pe.htm

"... All P/E parts are different – they are made from different materials – steel, nickel, brass, and are different in thickness too. They can be shiny, and look almost chrome plated, or they can be flat and dull – it all depends on the metal and the process used. ..."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 1/35 Hobbyboss DANA
BerichtGeplaatst: zo 10 maart, 2013 1:39 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Vandaag gescoord op IPMS Antwerpen:

Afbeelding

Ik zal dus wel nog een transportband moeten scratchen maar kan toch deze munitie van het Poolse merk JB Models gebruiken. Dit zijn eigenlijk kogels van een vooroorlogs type maar er is weinig verschil te zien op de foto; op die beurs kon ik niet checken of ik de juiste had. De canisters ga ik ergens op een hoopje leggen, die worden na het vuren uitgeworpen. Ook kon ik een andere publicatie inkijken die over de DANA uitgebracht is, van Wings & Wheels Publications, en die scheen in vergelijking met de Tankograd publicatie meer info te bevatten over de binnenkant van verschillende berghokjes en over de onderkant van het tuig. Ik besloot om me dat toch maar niet aan te schaffen, kwestie van achteraf niet met een berg bijna identieke vrij dure boeken te blijven zitten.

Verder kocht ik nog graspollen van Mininatur om die van Joefix mee aan te vullen.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 186 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement