Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 3:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2012 20:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De belangrijkste opmerking lijkt me dat je grijsgroen hebt gebruikt waar je bij de gewone NAVO-camouflagekleuren zwart zou verwachten. Dat verandert het plaatje natuurlijk vanzelf. Als je dit mooier vindt, is dat jouw keuze maar dan kunnen we geen kleuradvies geven. Het lichtere groen is in elk geval beter dan dat gifgroene van de vorige spuitbeurt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 dec, 2012 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 10:28 am
Berichten: 480
Jep, ik sluit me aan bij bovenstaande opmerking! Het ziet er cool uit, het zijn nét niet de echte kleuren. Check dit:

Afbeelding

Afbeelding

Toch mijn complimenten, het blijven leuke dingetjes om te bouwen! Ik heb er een stuk of tien van Dragon liggen. Wat is je volgende project?

Groet,
Daan

_________________
Op het werktafeltje:1/72 HH-60G Block 152
Klaar: 1/72 Mi-17 CIA / Maverick Aviation | 1/72 CIA SOG Afghanistan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 dec, 2012 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Ik ben er van uit gegaan dat de zwarte delen anthraciet moesten zijn. Zo staat het tenminste in de bouwbeschrijving dus dat heb ik voor waar aangenomen. Nu weet ik dus dat dit niet klopt en uiteraard zal ik bij een volgend model wel gewoon zwart gebruiken.

Het groen heb ik zelf gemengd van hunter groen, koper, wit en geel. Ik wist dus bij voorbaat dat het niet 100% accuraat zou zijn maar dat neem ik voor lief. Het leek mij gewoon leuk om eens een keer een militair model te maken en deze HMMWV's zijn voor mij leerprojectjes.

Ook had ik nog nooit een model geprobeerd te verweren. En hoewel ik niet helemaal tevreden ben over het resultaat heb ik er van geleerd en weet ik wat ik bij een volgend model anders moet aanpakken.

In elk geval bedankt voor de opbouwende kritiek. :brouw:

Daan85 schreef:
Wat is je volgende project?

Mijn volgende project wordt weer een auto, waarschijnlijk een Audi R8. Auto's zullen mijn hoofdrichting blijven, maar ik wil zeker ook nog wat militairs bouwen. Ik heb nog een onderzeeër liggen (de Wilhelm Bauer) en wil eigenlijk ook eens een Fennek of Dingo bouwen.
Maar vanavond eerst de HMMWV's helemaal afmaken voordat ik weer een nieuw doosje opentrek. :D

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 dec, 2012 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
En deze zijn dan ook afgerond. Het was leuk om een keer een uitstapje naar het militaire te maken en ik zal dan ook zeker weer eens een mooi militair kitje kopen. Mijn HMMWV's zijn verre van perfect, maar zoals ik al eerder zei heb ik er wel van geleerd en bovenal: ik heb er ontzettend veel plezier aan beleefd om deze in elkaar te knutselen. :D

Sommige "vlekken" die je op de foto's ziet zijn trouwens waterdruppels want het begon alweer te regenen toen ik de foto's maakte. :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2012 20:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ze zien er tegelijk stoer en schattig uit. Waarschijnlijk was het de bedoeling om de nummerplaatdecal met karton en al te gebruiken. Vergelijk met fotomateriaal om het realisme te optimaliseren, je bent goed bezig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement