Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 8:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 nov, 2012 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Dit wordt mijn eerste brouwverslag in het militaire gedeelte. Normaal gesproken bouw ik auto's in 1:24, maar ik wilde graag eens een uitstapje naar wat anders maken. Ik heb gekozen voor de HMMWV van Revell in 1:72. Voor mijn doen heel erg klein dus. Nu heb ik wel eens figuren in 1:72 geschilderd en dat is wel goed gelukt vind ik zelf, maar deze HMMWV's moeten ook nog even in elkaar geplakt worden. Daarbij bouw ik pas een jaar auto's dus veel ervaring heb ik nog niet.

Hoe dan ook, deze doos bevat 2 modellen, één met een M2 machinegeweer bovenop en één waarbij je kunt kiezen uit transport van goederen of troepen. Waarschijnlijk ga ik bij de 2e voor de versie met platte laadbak. We gaan zien wat het wordt... :D

Ik ben (nog) niet echt thuis in het militaire, maar ik ga mijn best doen en ik hoop wat tips te mogen ontvangen om dit een mooie build te laten worden.

De box-art:

Afbeelding

en de inhoud:

Afbeelding

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Laatst bijgewerkt door Bien op ma 04 nov, 2013 23:34 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
Veel succes ermee! leuk dat je is wat anders probeert :brouw:
Deze zijn wel eeeerg klein, ik heb zelf de Dragon kitjes eens gebouwd en het resultaat is wel leuk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 nov, 2012 22:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4454
Leuk kitje. :D
Het meeste past redelijk goed, alleen is het plastic dat je voor de ramen krijgt erg lastig om goed en stevig vast te zetten.
Wat voor versie wil je maken?
Succes,


Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 10:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Die heb ik volgens mij ook gemaakt, wat Mr.vdh al zegt het glas is best lastig er op te plakken. En als je de versie wilt met die hekjes achterop moet je die heeeeeel voorzichtig er uit halen, bij mij braken ze, dus ging ik maar voor die huif versie.

Veel succes met de bouw

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Ik wil inderdaad de versie met de hekjes achterop maken. Ze worden in elk geval beide met woodland (?) camouflage, dus geen woestijnversie. Ik ga in het weekend even naar mijn LHS om zo'n tangetje te halen om de onderdelen uit de sprue's te halen. Normaal snijd ik deze gewoon los met een mesje, maar omdat dit materiaal op deze schaal zó fijn is riskeer ik dat nu niet. Daarna begin ik met bouwen.

Hebben jullie nog tips voor de ramen, gewoon met contacta clear vastzetten net als gewone clear-parts? Of liever met bijv. houtlijm?

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
Bien schreef:
Ik wil inderdaad de versie met de hekjes achterop maken. Ze worden in elk geval beide met woodland (?) camouflage, dus geen woestijnversie. Ik ga in het weekend even naar mijn LHS om zo'n tangetje te halen om de onderdelen uit de sprue's te halen. Normaal snijd ik deze gewoon los met een mesje, maar omdat dit materiaal op deze schaal zó fijn is riskeer ik dat nu niet. Daarna begin ik met bouwen.

Hebben jullie nog tips voor de ramen, gewoon met contacta clear vastzetten net als gewone clear-parts? Of liever met bijv. houtlijm?


Je kan de raampjes ook vast zetten met glanslak.... ook wel P+ genoemd hierzo
ze hoeven toch niet extreem vast te zitten ofzo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 18:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik heb de Cargo-versie ook gebouwd en toen de raampjes vastgezet met houtlijm. Voor de Armament Carrier ga ik de raampjes denk ik met Kristal Klear maken, daar zijn ze volgens mij klein genoeg voor. Dus zonder het plastic te gebruiken een vliesje aanmaken van Kristal Klear, zoals hier bijvoorbeeld: http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... klear.html
Dit droogt glashelder op.

(Gewone houtlijm heeft deze eigenschap ook een beetje, maar niet zo goed als Kristal Klear.)

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 nov, 2012 20:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Fijne onderdelen kan je ook met een microzaag losmaken. Een tang of een mes geven hetzelfde resultaat, je verwringt het onderdeel. Dit model heeft me al talloze malen verdergeholpen, ze zijn ook nog eens onverwoestbaar.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2012 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 jan, 2011 23:07 pm
Berichten: 420
Woonplaats: Simpelveld
Bedankt voor de tips! :D

Ik zal eens kijken of mijn LHS die zaagjes heeft, lijkt me inderdaad wel handig.

_________________
Afbeelding
Al mijn (afgeronde) projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 nov, 2012 22:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Volgens de site van LHS hebben ze die inderdaad.

Dat zaagje werkt prima, maar heeft (voor een microzaag, dan) een vrij grove vertanding, waardoor het zagen wat minder soepel kan gaan. Een fijnere vertanding werk naar mijn mening beter omdat je dan minder geneigd bent om kracht te zetten. Gewoon de zaag het werk laten doen en niets forceren.

Deze hebben ze trouwens ook bij de LHS KLIK en KLIK.

Die laatste is echt een heel fijn ding (letterlijk en figuurlijk) en werkt heel prettig. Prima om onderdelen mee te 'bevrijden'. Verwacht je nu in hele kleine / rare hoekjes te moeten zagen, dan kun je waarschijnlijk beter voor de zaagjes uit de eerste link gaan.

Kost allemaal niet zo heel veel en met normaal gebruik gaan ze een eeuwigheid mee. Van het zagen van plastic zal een dergelijke zaag niet snel bot worden...

Grtz.
BigBear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement