Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 21:35 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Komt het door een optisch effect of is er wat misgelopen met de ronde grilles op je foto in bovenaanzicht? Er lijken lijmvlekken op te zitten maar dat kan door belichting komen. Voor de rest ziet het er mooi uit, de uitlaten kan je misschien uitboren, ik kan het net niet goed zien op de foto's of dat nodig is. Een kleine beschadiging op de naad van de bodemplaat ging je vast nog plamuren. Voor die wieltjes kijk je best op foto's, kitbouwers voorzien al eens keuze tussen onderdelen die eigenlijk voor andere versies bedoeld waren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Klopt StevenVD, er zitten inderdaad wat kleine lijmvlekken op de ronde grilles. De uitlaten zijn al hol door dragon zelf. Die beschadiging ga ik vandaag plamuren :)

Update, vandaag lekker veel gebouwd op m'n nieuwe werkplek. Ook heb ik een nieuwe ''foto-studio'', dus nu maar hopen dat mijn foto's beter worden qua afleiding door andere dingen. Ik heb besloten om de spare-tracks aan de zijkant van de tank niet te gebruiken, omdat ik hiervoor met PE moest gaan klungelen. Het ging mij nu niet om het feit dat ik met PE moest werken, maar wel om het feit dat ik een nog niet eens 3mm lang stukje ''bout'' in gaatje van denk 0.5mm moest zetten. En het moest dus 2 keer door zo'n gaatje (hetzelfde boutje). Oh, en om het nog erger te maken, moest het onderdeel met die gaatjes, om/in een ''gat'' in de tracks, en eromheen.(het gat voor het aandrijf wiel). Dus hierna had ik besloten om ze op te hangen (de houdertjes) zonder de tracks, maar ik was meer dan 25 minuten bezig geweest om die bout in die 2 gaatjes te krijgen. Na die 25 minuten was het nog steeds niet gelukt, en heb ik besloten om ze eraf te laten. Ook heb ik daardoor de bevestigingspunten voor die houdertjes verwijdert. Verder heb ik vandaag nog wat andere kleine PE dingetjes geplakt en de tracks in elkaar gezet. Volgens dragon moesten er 81 magic tracks+ 4 zelf gemaakte tracks (bestaande uit verschillende onderdelen) aan 1 kant. Gelukkig had ik nog genoeg tracks over om die 4 zelf gemaakte tracks te vervangen door magic tracks. Ook heb ik 3 tracklinks erbij aan toegevoegd, dit omdat ik misschien een keer een diorama wil maken (en geen vignette). Dit om wat speling te hebben voor mocht de tank over een boomstam of iets dergelijks rijden.
Pics:
Afbeelding
De tracks, het muntje is een 10cent muntje.

Afbeelding
Detail foto van de tracks, aan de binnenkant van de track, waar in principe de wielen zitten, heb ik de tracks gelijmt.

Afbeelding
Wat details op de achterste extra-armour plate (de ''conversie'' plaat voor de ersatz versie :wink: )

Afbeelding
Een extra-armour plate van de onderkant van de voorkant :mrgreen:

Afbeelding
Alle stangen van het loopwerk, ik was niet slim door de motor-onderdelen eerder te lijmen, nu kon ik haast niet bij de laatste paar stangen om te lijmen.

Afbeelding
Foto van m'n ''foto-studio'' :)

Vanavond gaat de panther waarschijnlijk al in de primer, en misschien ook al wel in de pre-shading en basislaag. Hierna ga ik een ''stappenplan'' aan proberen te houden mbv allen verweringspraktijken enzo na de basislaag, voor zover ik het kan (qua skills)

Even off-topic:
Ik ben gisteren verhuist van mijn werkplek (van huiskamer naar slaapkamer), en heb nu dus een hele mooie werkplek gekregen die ik (voorlopig) niet hoef op te ruimen. Hierdoor kan ik langer bouwen :). Alleen tijdens het verhuizen viel een 1/48 heli van mijn plafond, en dit is er nu van over :( :
Afbeelding
Geluk bij een ongeluk, ik wilde hem al overnieuw gaan maken, dus nu heb ik er een goede motivatie/kans voor :brouw:

Vrolijke bouwgroetjes, nicky 8) .

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jul, 2012 19:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Heb je ook een flits op je toestel zitten? Zoniet dan kan je best een bureaulamp boven het te fotograferen object plaatsen. Zorg dat het licht van de lamp kan weerkaatsen op het model naar je lens toe, dit geeft de ideale belichting. De achtergrond is al prima, geen onnodige afleiding meer. De kit die je gekocht hebt is een Dragon, die staan bekend om hun grote aantal onderdelen. Het was voorspelbaar dat je veel kleine spulletjes ging moeten kleven, laat je niet afschrikken als dit wat tegenslag geeft en leg het even aan de kant.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2012 7:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Leuke fotostudio, maar die kan je weer opruimen (?), dan heb je nog meer plek om op te werken.

militairtje schreef:
Even off-topic:
Ik ben gisteren verhuist van mijn werkplek (van huiskamer naar slaapkamer), en heb nu dus een hele mooie werkplek gekregen die ik (voorlopig) niet hoef op te ruimen. Hierdoor kan ik langer bouwen :).
Dat is nou ook precies de reden dat ik naar mijn slaapkamer ben verhuisd, en alle gevaarlijke stoffen en airbrushen doe ik op zolder in een speciale spuitkabine :mrgreen: met zelfgemaakte afzuigkap (nou ja, mijn vader maakte die dan)

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2012 17:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
StevenVD schreef:
Heb je ook een flits op je toestel zitten? Zoniet dan kan je best een bureaulamp boven het te fotograferen object plaatsen. Zorg dat het licht van de lamp kan weerkaatsen op het model naar je lens toe, dit geeft de ideale belichting. De achtergrond is al prima, geen onnodige afleiding meer. De kit die je gekocht hebt is een Dragon, die staan bekend om hun grote aantal onderdelen. Het was voorspelbaar dat je veel kleine spulletjes ging moeten kleven, laat je niet afschrikken als dit wat tegenslag geeft en leg het even aan de kant.


een flits is niet aan te raden, zeker niet wanneer je bv een geverfde tank fotografeert, dit verandert de kleuren. Je kan beter gaan voor natuurlijk daglicht (bewolkte dag is ideaal) of een daglichtlamp (deze kosten niet veel, enkele euro's)

Dit gezegd zijnde: mooie update, ziet er goed uit :brouw:

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 jul, 2012 19:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Wouter, ik maak mijn binnenfoto's altijd met flits. Zeker in het geval van een macro-opname omdat die anders gegarandeerd bewogen is zonder statief, ik vermoed omdat de camera dan een langere sluitertijd nodig heeft om evenveel licht op te vangen als zonder flits. Ik vind niet dat mijn foto's een andere ambience oproepen dan hoe ik mijn bouwomgeving zelf ervaar. Een bijkomed voordeel is dat je geen vallende schaduwen hebt. Alleen overbelichting moet voorkomen worden door een goeie keuze van de hoek waarin je fotografeert.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jul, 2012 13:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Om jullie ervan te overtuigen dat ik nog leef, hier wat foto's hoe de ersatz m10 er nu bij staat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat heb ik nu eigenlijk gedaan;
-primer
-Olive Drab
-mengsel van Olive Drab/Sand/verdunner in verhouding 18/9/3 (dit is wat ik in totaal heb gebruikt, voor logischere schrijven, reken zelf maar uit :mrgreen: )
-het rubber van de wielen geverft.
Het mengsel heb ik gebruikt om een beetje te post-shaden ipv pre-shade. Persoonlijk vind ik het heel goed gelukt!

Volgende stap:
Details verven, glanslaag, decals, matte laklaag, finished (voorlopig)

Groetjes nicky!

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2012 19:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Panther stond al in de OD en heeft dus een paar weken geleden de Glanslak gekregen. 2 weekeinden terug vond ik de glanslak droog genoeg, en heb ik de decals erop gezet. De XY aan de voorkant staan niet helemaal recht, maar waren 2 losse letters en het ging van kwaad naar erger met het rechter proberen te zetten. Helaas, das jammer. Vorig weekeind weer glanslak erop ge airbrushed, ditmaal met het idee om filtering uit te gaan proberen. Dat ga ik deze vakantie doen. Dus nu krijgen jullie lezers foto's van hoe het model er op dit moment bijstaat, en nog twee plaatjes waar de panther op zijn toekomstig plankje komt te staan (plankje verre van af!).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonder flits:
Afbeelding

Met flits:
Afbeelding

Dit was het voor nu even! Zo rond de jaar wisseling verwacht ik dat ik weer een update zal hebben.

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2012 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ziet er goed uit Nicky! Mooie pre-shade, daar kun je nog veel mee doen als je aan het verweren gaat beginnen. De OD kleur vind ik ook mooi, het is nog wel eens moeilijk om deze kleur goed en historisch correct te krijgen maar jij bent hier goed in geslaagd naar mijn mening. :brouw:

Ik las dat je van plan was om m.b.v. een "stappenplan" te gaan verweren. Nou weet ik niet of je al zo'n stappenplan had, maar hierbij een stappenplan zoals ik het voertuig zou verweren. Misschien heb je er iets aan (dit is dus maar een idee, je moet gewoon lekker naar je eigen gevoel en smaak verweren. Gewoon even wat suggesties :wink: )

1. Donkerbruine filters
2. Chips (hoeft niet per sé, ik ben zelf ook niet zo'n fan van chipping, maar oefening baart kunst :wink: )
3. Washes
4. Fading (met olieverf highlights/zonbleking aanbrengen door middel van kleine hoeveelheden olieverf aan te brengen op het te verweren oppervlak, donkere kleuren aan de buitenkant en lichte kleuren in het midden, en het dan met een kwast goed in de basislaag uit te wrijven)
5. Roestige hoekjes en chips
6. Pre-dust (met pigmenten of de airbrush alvast een dun stoflaagje aanbrengen op de (lagere) delen van het model)
7. Droge modder op de sideskirts, voorkant en achterzijde, ook spetters maken
8. Natte modder rond de wielen, tracks en het gedeelte achter de wielen.

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2012 21:29 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Heb ik onder een rots gelegen ofzo??? Dit is erg netjes werk van jou Militairtje! Keep it up!

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement