Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2012 13:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
en ik ook! dankje aapje en martijn!
ik laat ze in de basiskleur van de tank om 2 redenen:
decals zitten er al op
- moest ze officieel rood schilderen, en ik denk dat dat té veel gaat afsteken op de tank.
wel ga ik er een flinke wash oid opbrengen zodat het wel afsteekt, maar niet zo erg als dat het fel rood is..

gr nickt

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2012 15:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Als je ze nou eerst rood had gemaakt en daarna een wash en stof was t rood ook wel afgezwakt.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 mei, 2012 19:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Wat het ook is, bij een desertversie maak je het beter blauw.

http://www.militaryfactory.com/imageviewer/ar/pic-detail.asp?armor_id=11&sCurrentPic=challenger-2-mbt_14.jpg&sCurrentDescriptor=


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2012 9:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Beter doe je niet zomaar iets schreeuwen..... Als je goed naar deze foto kijkt zie je dat het zo ook goed is :)

http://m.sg.hu/kep/2011_07/sg2011_18_14.jpg

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2012 16:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Mooie foto heico, bedankt!
Aan de hand van deze foto laat ik ze dus ook gewoon de basis kleur van de tank. De koepel/turret staat op dit moment helemaal ingepakt in tape behalve de CIP panels. Want die ga ik binnenkort met wit airbrushen zodat ik een mooiere laag wit heb.

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 mei, 2012 18:55 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ik kan nou niet zeggen dat ik die kleur zo lelijk vind hoor. Maar ik zou wel ff de randen van de panelen ff bijkleuren in zandkleur, daar zitten wat witte vlekjes op.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2012 21:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
@Heico, op de foto's zag je het niet helemaal, maar er zaten allemaal vlekken op de zij/achterkant van het schilderen. Ook de voorkant had een paar lijmvlekken (donkerdere plekken van de lijm).

@all:
Wegens nicky was niet slim niet, door tape op decals te plakken waren mijn turret decals een paar weken geleden zacht gezegt: vern**kt. Maar gelukkig had ik van iemand van TWENOT een nieuw decal setje kunnen krijgen. Hierdoor kon ik weer verder en heb ook nieuwe foto's. Ik ga de challenger voor de einddatum van de gb net wel of net niet af krijgen :mrgreen: . Het ligt er een beetje aan of het lukt wat ik wil.

Update!
Ik heb met een potloodje de meeste panel lines overgetekend voor diepte werking. Het geeft een leuk effect moet ik zeggen! Ook heb ik de uit/inlaten van de motor met 't potlood getekend, zodat ik een wat meer ''gebruiktere look'' kreeg. Ook heb ik het doek van de ''side-skirts'' een ander kleurtje gegeven, namelijk light brown van vallejo. Deze viel echter lichter uit dan ik had verwacht. Hiernaa heb ik met flat earth van tamiya een stoflaag achtig iets over de sideskirts, voorkant en achterkant gedaan. Wat nu komt is matte lak, en daarna pigment denk ik (of vergeet ik nog iets leuks?) Ik heb ook een leuk ondergrondje gemaakt van een schildersdoek-framepje (leuk galgje woord by the way :mrgreen: ). Hier heb ik het schildersdoek eraf gehaald, en met stukjes hout en balsa hout een ''bodempje'' erin gemaakt. Dit heb ik vast gelijmt met houtlijm zodat het vast zit (duh) en om het ''zanddicht'' te maken. Dit omdat ik er zand in ga storten en het niet graag heb dat het er aan de onderkant weer eruit komt. :) . Oh, bijna vergeten, ik had de tracks met nr 8 van revell zwart geverfd (alleen de rubber blokken) en heb er toen met light brown weer een stof laagje overheen gedaan.. Conclusie: het word een cool tankje!

Pics spreken voor zich met deze uitleg denk ik he?:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Proef opzetje voor het uiteindelijke plaatje, het stukje balsa hout word vervangen straks door een naamplaatje.
Afbeelding

Het zand word uiteraard nog mooier/realistischer gelegd, dit was alleen even om te kijken hoe het staat... Ook het zand word nog ''schoner'' gemaakt.

update out!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 17:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Vraagje, op deze foto:
Afbeelding
zie je een soort van camouflage-doek liggen.. Ik zit er aan te denken om dit ook misschien te gaan maken, hoe kan ik dit het beste doen?

Alvast bedankt..

Oh, kleine mondelinge update:
Ik heb vandaag de tape van de CIP panels gehaald en ben met wat pigmenten bezig geweest. Ook liggen er nu op sommige plekken ''hoopjes'' zand..

Gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 18:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het ziet er een klus uit voor Tamiya Putty. Als je dat niet hebt zou je eens kunnen proberen met papier maché van een papieren zakdoek rond een ijzerdraad te wikkelen tot de gewenste dikte. Neem dik genoeg ijzerdraad, dan kan je het in de gewenste vorm plooien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jun, 2012 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Hoi allemaal!
Een (bijna) vrije week betekend veel bouwen, dus ook hier weer vooruit gang. Ik twijfel alleen of ik 't doek erafhaal, of erop laat zitten. Jullie mening? Het doek zit trouwens nog los, en moet nog wat bewerkt worden mbv pigmenten (ja, ik vind pigmenten leuk :brouw: ). Het doek is geverfd met khaki drab van tamiya.
Pics:
Met doek:
Afbeelding
Of zonder doek?:
Afbeelding

Afbeelding
Ik zie nu dat ik de loop nog wat moet bijwerken, dat dit me nog niet was opgevallen :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met doek,
Afbeelding
Of zonder doek: ?
Afbeelding

Dit was mijn update, gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement