Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: tiger 1/35
BerichtGeplaatst: za 23 maart, 2013 19:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 maart, 2013 23:13 pm
Berichten: 143
nou,ook nog maar een paar plaatjes van een tiger,met het zelfde principe van bepakking als de jeep.
Voor de modder heb ik een tubetje vloeibaar hout van Alabastine gebruikt.een beetje opbrengen,met een vochtig stug kwaste een beetje dippen,laten drogen,verven,en volgens mij heb je dan een goed ogende modderpartij,en is het een stuk goedkoper dan de "echte" modder.Met zo'n tube kun je voor 3,00€ een hele partij modellen "bemodderen".....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tiger 1/35
BerichtGeplaatst: za 23 maart, 2013 19:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Ziet er goed uit! Ik vind vooral je bepakking rete gaaf!

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tiger 1/35
BerichtGeplaatst: za 23 maart, 2013 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ziet er goed uit! Welke kit heb je hiervoor gebruikt? En zijn het kit decals? wil namelijk al heel lang tiger 131 maken (staat in bovington)

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tiger 1/35
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 0:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 maart, 2013 23:13 pm
Berichten: 143
de kit is van Tamiya Tiger mid.produktion kitnr.35194 en met de decals die op de tank zitten.En wat de bepakking betreft: neem b.v. een zakdoek i.v.m. fijne structuur,knip daar een stuk naar willikeurige grootte uit,vouw de randjes om,lijm ze vast,en wanneer je het stuk breed genoeg vind,rol je het op,en lijm je het vast.Je kunt als je dat wilt,nu b.v. een stuk garen om de rol draaien terwijl je dat voorzichtig aantrekt.Dan krijg je vanzelf al plooien,en een verdieping in de rol.Ik doe vervolgens een beetje tamiya verf verdunnen en "sop"de rol er een beetje door.Als het droog is kun je b.v.het rolletje op de kopse kanten tussen duim en wijsvinger pakken,en er in knijpen.Zo krijg je allerlei plooien of vormen.Hetzelfde kun je met keukenpapier doen.Dan wordt het allemaal wat kleiner,en krijg je voldoende afwisseling.In plaats van rollen kun je natuurlijk ook plattere pakken maken....wat jemaar wilt.De cam.netten zijn gewoon van een rolletje gaasverband gemaakt.Knip een strookje af,rol het op,vastbinden,in de verf dopen,touwtje erom,klaar....Bijzonder goedkoop,en ik denk,behoorlijk realistisch! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tiger 1/35
BerichtGeplaatst: zo 24 maart, 2013 10:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dat vloeibaar hout, dat ziet er inderdaad fijn uit voor de zwaar aangezette moddervlekken. Voor hoger op de tank is het onwaarschijnlijker, op de koepel hoeven geen spatten. Let wel, er is een apart forumgedeelte voor eindfoto's, hier wil men werkelijk de bouwstappen bekijken. Hopelijk maakte je tijdens de bouw ook reeds foto's!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tiger 1/35
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2013 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Hele mooie tank heb je gebouwd! Ik vind de modder ook goed gelukt met het vloeibare hout.
Bedankt voor de uitleg over bepakking maken, die moet ik onthouden! :P

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: tiger 1/35
BerichtGeplaatst: wo 27 maart, 2013 20:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Leuk en apart gezicht zo met die bepakking. Ik weet niet of ze de sprocket wielen daadwerkelijk zo vervoerden, maar het staat wel gaaf met dat ketting er over heen in ieder geval. Zo zou je inderdaad ook vragen kunnen stellen bij de historische correctheid van de bepakking ( en weet ik t wat voor blabla nog meer ) maar het feit is dat het leuk staat zo.

Maar wat ik persoonlijk wel minder vindt is het zwaar aangezette modder. Dit zou ik de volgende keer iets minder dik opsmeren. Dan lijkt het wat 'natuurlijker'. Maar zo te zien heb je flink lol gehad met deze kit en daar gaat het om.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement