Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 5:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 dec, 2011 17:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het verloop van de bouw van het diorama is hier te volgen: http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=34529


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 dec, 2011 15:08 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Eindelijk is alles klaar. Net op tijd voor de wedstrijd morgen in Putte. Ik heb tot vandaag nog moeten zwoegen, want toen ik de lanceerder op het diorama zette, raakten aan een kant drie wielen de grond niet. Dat komt vast door het vervormen van de klei. Dat heb ik op de volgende manier opgelost:

Afbeelding

Ook moest er nog een naambordje komen, ik heb mijn Evergreen-kunsten nog eens bovengehaald. De sierelementen wijzen op een tafereel dat je ergens in Irak kunt bewonderen. De vasthechting gebeurde met 2-componentenlijm.

Afbeelding

Afbeelding

Tenslotte heb ik de onderkant van het diorama met P+ behandeld, want daar kwam plaasterpoeder vanaf. Omdat de kartonnen bodem niet recht is en een stukje onder het kader uitsteekt, heb ik vier pootjes gemaakt en ook met componentenlijm vastgezet. En dan dacht ik dat alles af was en ging over naar de eidfoto's. Een stralend zonnetje speelde me onverwacht in de kaart.

Afbeelding

Afbeelding

En toch is er weer wat te doen, de sleepkabel is gelost...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 dec, 2011 16:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nu nog een nabespreking over deze zeer plezierige bouwkit. Wie hem RUDD wil bouwen, doet er goed aan alle luiken en deuren dicht te laten, want daar is het detail ondermaats. Ook het ontbreken van de brandstofslangen en de foute ophanging vooraan zijn punten die voor gevorderde modelbouwers een uitdaging bieden. Wil je de raket in lanceerpositie brengen, dan moeten er ook aanpassingen gebeuren aan het deel van de truck dat aan het zicht onttrokken wordt als ze in transportpositie staat. Voor bronnenmateriaal over de USSR=versie van de Scud is voldoende te vinden, maar van de Irakversie is zowel de truck als de raket zeer slecht gedocumenteerd op het internet, met slechts enkele foto's. Ook het aanbod in figurines van niet-NATO strijdkrachten is beperkt, anders was er misschien nog wat meer leven in deze dio te brengen. Maar net het desolate gevoel draagt volgens mij bij tot de sfeer die ik heb geprobeerd er in te brengen, de onmogelijke opdracht waar deze soldaten voor stonden met dit soort van primitieve wapens waar ongetwijfeld vanalles mee kon mislopen.

Ik zal nu een tijdje bezig zijn met mijn Arado watervliegtuig, maar er staan al twee pantservoertuigen op stapel voor als het water me tot de oren komt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 21:19 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De Scud heeft op de BSMC in Putte een award gewonnen van een van de aanwezige verkopers, Tankit. Dit in de vorm van de volgende bouwdoos, die hier ooit wel eens in een verslag zal op komen duiken...

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 12 okt, 2006 16:50 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: Almere
Gefeliciteers Steven. Al je werk is dan op een mooie wijze beloond. :brouw:

Greetz

_________________
Ik ben nu even weg, oké?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 dec, 2011 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 15 nov, 2008 21:36 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Meerssen
Gefeliciteerd Steven en veel succes met je prijs :brouw:

_________________
Groetuh Lukepe
NEW-NEW-NEW
Mijn werk op website---> Scale 72 Updated 06-11-2015!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2011 0:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Dankuwel jongens. Ik ben inderdaad tevreden met de prijs. Bij deze kit zit zelfs een beetje PE en het zal ook een opmerkelijke camouflagespuitbeurt worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement