Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 13:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2010 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 aug, 2010 19:00 pm
Berichten: 159
Mooie kit. Had zelf de Chineese DongFeng-21C Ballistic Missile Launcher op het oog, met blauw digitaal camouflage patroon, maar de versie die ze nu verkopen van Trumpeter is nog een oudere versie.

Hopenlijk heb je er veel plezier aan, suc6,volg je.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 okt, 2010 11:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is een reboxing van de Dragon kit uit 1991. Er is wel wat werk aan omdat de onderdelen niet allemaal goed zouden passen en het onderstel zou verstevigd moeten worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 okt, 2010 0:16 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10553
Woonplaats: Installation 05
Persoonlijk zou ik er een Rus van maken, maar dat is persoonlijk, natuurlijk.

Succes! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 okt, 2010 11:09 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Er staat er één voor 100 euro te koop op MP! :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 okt, 2010 12:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 feb, 2010 11:13 am
Berichten: 545
Woonplaats: Egmond
ja klopt vent vraagt er de hoofdprijs voor :?
MP is niet meer wat het geweest is,je kunt net zo goed naar de winkel gaan.
Ten eerste heb je product gelijk en op MP bespaar je misschien €10 op een bouwpakket
en je verzend kosten van €6,75 komen er nog bij


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 okt, 2010 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 aug, 2008 16:19 pm
Berichten: 99
Woonplaats: Arnhem
Hai,

Mooi model. Ik heb de oude Dragon versie nog op de plank, daarom heb ik enig zoekwerk verricht. Sinds de eerste Golf-oorlog heb ik een zwak gehad voor de prestaties van de Saddam Hussein-getrouwen (toen nog wel getrouwen maar dat was snel over... Wie herinnert zich nog de Irakese Minister van Defensie (!), naam kwijt, die op TV vol hield dat er niets aan de hand was terwijl achter hem de Amerikaanse raketten prachtig vuurwerk afstaken? Geweldig!!) vanwege het feit dat ze met een door de locale fietsenmaker opgepompt raketje dwars door de 'superbe' door de VS aan Israel geleverde verdedigingssystemen heen fietsten. Ik ben absoluut geen aanhanger van de islam, niet van boeven als genoemde Hussein maar in mijn ogen kan de handelswijze van het hedendaagse volk Israels ook op geen enkele manier door de beugel: uitgerekend zij zouden beter moeten weten gezien de recente geschiedenis. En nu gaan zij met de Palestijnen om zoals de Duitsers met de Joden zijn omgegaan (kort door de bocht..). Voor de opmerkzamen: ik heb genoeg informatie van betrokkenen uit de eerste hand.. En de VS houdt Israel de hand boven het hoofd. Gerda, mijn heldin (als je niet zo gek was als een deur..).
Maar goed, genoeg geluld nu, de informatie.
Er is een Concord publicatie van Steven Zaloga die goede achtergrondinformatie geeft. Om een passende titel te vinden is nogal wat denkwerk verricht: 'The Scud'. In dit boek geeft Zaloga (een van de absoluut betere militaire modelbouwers) ook enige informatie over het Dragon bouwpakket.
Ook deze link kan heel best helpen:
http://www.toadmanstankpictures.com/scudb.htm
Er blijkt een spaghetti van kabels, leidingen en slangen nodig te zijn om de raket de lucht in te krijgen, die niet in de doos bijgeleverd dan wel genoemd worden. Deze foto's geven daar een goed beeld van, kun je je lol op als je van scratch build houdt. Ook voor wat betreft de verwering van een dergelijke vachtauto (want dat is het uiteindelijk toch) kun je veel aan de link hebben.
Omdat mijn exemplaar 2 verdiepingen is nedergedaald, van de zolder naar de werkplek, zal ik maar eens een verslag gaan maken van de bouw van dit (qua afmetingen althans) monster. 'Mooie doos' zoals Waardenberg eens zei in een Gamma-reclame, maar hij bedoelde er toch iets anders mee.

Cheers,

Cor

_________________
"Don't think unless I tell you to...."

Bezig met:
Monogram Jaguar E type 1:8
Italeri Willys MB en Fire jeep 1:24
Tamiya Cromwell + PE + separate tracks 1:35
en nog van alles..........


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 okt, 2010 1:09 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de link, Cor, die site had ik echter al gevonden want die staat wel vanboven als je Scud intikt op Google. Ik heb minstens nog ergens zo'n walkthrough gevonden. Helaas vind je ze alleen exemplaren in de originele groene kleur. De verwering die je op deze foto's zou waarnemen, zou trouwens niet door een woestijnklimaat veroorzaakt zijn, want die foto's komen uit Oost-Europa geloof ik. En die darmen moeten er ook allemaal aankomen, want op 1/35 kan je ze moeilijk achterwege laten. Wat voor versie ga jij ervan maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 okt, 2010 11:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 15 aug, 2008 16:19 pm
Berichten: 99
Woonplaats: Arnhem
Hai,

Ooit ben ik begonnen aan het ding met de bedoeling om er een Iraakse Scud van te maken maar gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren wordt het een doodgewone Russische. Mooi groen is niet lelijk en daar komt hij tenslotte ook vandaan. Enne..... 'darmen' is een mooi woord voor die handel achterop haha!

Cheers,

Cor

_________________
"Don't think unless I tell you to...."

Bezig met:
Monogram Jaguar E type 1:8
Italeri Willys MB en Fire jeep 1:24
Tamiya Cromwell + PE + separate tracks 1:35
en nog van alles..........


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 okt, 2010 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 feb, 2010 11:13 am
Berichten: 545
Woonplaats: Egmond
@Cor

Je heb niet alleen kabel leidingen en dergelijke nodig om deze raket af te vuren
Denk ook een flinke hamer zal lekker vast geroest zitten :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 okt, 2010 15:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De eerste stappen zijn gezet, beide cabines zijn al ruwweg ineengezet. Er is veel flash, sinkmarks en kiertjes om mee af te rekenen, maar daar ga je niet veel van terugzien.

Afbeelding

Voor de linkse cabine heb ik heel wat referentie maar van de rechtse alleen het dashboard. Alle consoles zijn enigszins herkenbaar op de foto's, maar de rechthoekige uitstulping in het midden is veel te groot. Het rekje bovenaan zie ik ook niet op de foto's. Ik ga ze echter niet verwijderen, want in de uitstulping past een slot van een ander paneel dat de cabine op zijn plaats houdt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement