Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 11:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 apr, 2010 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Mr. Thijss schreef:
het ziet er goed uit. je zou nog veel meer aandacht kunnen besteden aan inderdaad de schaduwen en ook aan kleine details van als ik zo op die foto's kijk is het net alsof er een kartonnen doos op die rails staat met wat potloodstrepen.



Hmmm typisch. Daar moest ik ook aan denken. :P

Ik vind het voor een eerste keer airbrushen er trouwens best net uit zien. Ik airbrush zelf (nog) niet, maar ik heb vaak genoeg een stuk beroerdere resultaten voorbij zien komen van 1e pogingen. Beschouw dat aub als een soort van bedekt compliment...

Een drybrush vind ik zelf altijd een mooi effect geven mits met de juiste kleur gedaan (bij voorkeur ietsies lichter dan je basiskleur), maar in de regel doet men dat pas na een lakkie, decals, nog een lakkie, washje en misschien zelfs een filtertje her en der. Drybrush word dus vaak als laatste gedaan. Is geen regel hoor. Tis maar net wat je beheerst, en als het er in jouw ogen geslaagd uit ziet ben je er toch?

Succes verder. Word een mooi ding.

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2010 0:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
[quote="mp44_tom"]Dank voor het commentaar......


Pistoolholster is trouwens van een duits signaalpistool (mijn andere grote hobby is militaria verzamelen.....)


Tom

Geweldig!!!! Een stukje geschiedenis daadwerkelijk in handen. Ikke jaloers :o

André

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jun, 2010 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Zooooo

even weg geweest, maar ik ben er nog hoor...... heb ondertussen ook een H0 schaal model van Resin van de Panzerlok gekocht (Wespe) en gebouwd op een bestaande BR57 van Roco zodat ie ook rijdt.....

De andere staat er nog, maar heb inmiddels wat meer referentiemateriaal zodat het model nog iets aangepast moet worden voordat ik verder kan met het beschilderen...

Ondertussen dus even wat foto's van de vooruitgang met de kleine Panzerzug (is wel pietepeuterig hoor dat 1/87)

Afbeelding

Afbeelding

Tom
www.mp44.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2010 13:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Ben even bezig geweest met wat drybrushing (om wat te experimenteren)

Wellicht te vroeg, maar ik weet de volgorde niet helemaal.....
Het ziet er in ieder geval niet zo podlood streeperig meer uit

Afbeelding

Overigens heb ik de vallejo Gloss Varnish en de Matt Varnish gekocht ( ook acryl dus ik denk dat moet willen met Tamiya Acryl verf)

Hoe is nu de volgorde ?

- eerst Cammo erop
- daarna Gloss varnish
- Decals erop
- drybrushen
- Matt Varnish

Heb ik het zo goed ??

Ik wacht met spanning jullie deskundig oordeel af

Tom
http://www.mp44.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2010 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 jun, 2009 9:25 am
Berichten: 225
Tom,

Het ziet er nu inderdaad beter uit. Je hebt de goede volgorde(er is geen vaste volgorde in feite), alleen zou ik na de decals plakken nog even een gloss coat over de decals aan brengen als seal. Mooi apart onderwerp dat je hier hebt:!: Misschien zou je nog een post-shade aanbrengen.

Gr.Christian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 9:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Hoi Christian,

dank voor je reactie... dus als ik het goed begrijp: gloss coat, decals, gloss coat.....

En wat bedoel je met post shade ?? ik heb al even gezocht op het forum, maar kan zo 1-2-3 niks vinden

Hier een foto van de eerste cammo strepen..... het ziet er een beetje vreemd uit maar zo staat het op de handleiding, en die heb ik maar even gevolgd voor dat ik zelf durf te experimenteren.....

Afbeelding

Overigens is de panzerlok (erg groot !!!! ) ook binnen

Tom
http://www.mp44.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 9:29 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Preshade is van te voren schaduwen (diepte) maken dmv. donkere kleur eerst de hoeken en randen te spuiten. Post shade is achteraf met een mix van de basiskleur en een donkere kleur de randen en hoeken bewerken. Je kan ook een mix van de basiskleur nemen en dat mixen met een lichtere kleur om dan de binnenkanten van de vlakken naar boven te laten komen. Kijk bij mijn M48, daar heb ik dat allemaal wel gebruikt. Met drybrushen zal je uiteindelijk ook aardig wat detail naar boven kunnen krijgen.
Begrijp je het?

Ga zo lekker verder!

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 jun, 2009 9:25 am
Berichten: 225
Tom, precies wat eelco zegt. Ik heb er niks meer bij toe te voegen.

Gr.Christian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 12 sep, 2007 22:43 pm
Berichten: 452
Dank voor de toelichting......

Sorry dat ik af en toe wat "domme" vragen stel hoor, maar ik stam nog uit de tijd dat ik een model verfde met een kwast... cammo patronen werden daar al erg moeilijk van :)

Nu met deze technieken is er heel wat meer mogelijk, alleen moet ik het nog wel even leren.......

Ik kom snel weer met een update

Tom
www.mp44.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 12:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 maart, 2009 15:32 pm
Berichten: 466
Woonplaats: Egmond aan zee
Er bestaan geen domme vragen.

Dom is als je je iets afvraagt, en vervolgens de vraag niet stelt.

Je model begint er al aardig uit te zien. Al een stuk minder 'karton' dan eerdere foto's.

Voor wat betreft de volgorde. Zoals eerder genoemd is er niet echt een vaste volgorde. Je kan je eindeloos blind staren op de manieren zoals anderen werken, maar uiteindelijk moet je een manier vinden die jij prettig vind werken en in jouw ogen een mooi resultaat geven.
Ik ben zelf ook continu aan het zoeken naar de juiste manier van doen. Het enige nuttige wat ik je mee kan geven is dat het vooral veel op 'doen' aankomt, feeling krijgen is de sleutel. Ik heb al talloze fouten begaan op mijn modellen en ben ook vrij zeker dat ik er nog veel meer ga maken. Een van de belangrijkere dingen die ik heb opgepikt de laatste tijd is dat je vooral niet alles in 1 keer perfect moet willen doen, en ja, natuurlijk ga je dat wel, maar mijn ervaring is dat het toch nooit goed genoeg is en dat kan best wel eens wat frustratie met zich meebrengen.

Maar genoeg daarover. Ik zeg vooral lekker zo doorgaan, ziet er al tof uit. En voor wat betreft het vreemde uiterlijk van je cammo, ten eerste kan het nog veel vreemder (kijk voor de gein eens hier: viewtopic.php?f=2&t=28166&start=20 over foutjes maken gesproken...:P) ten tweede, ik denk dat zodra het groen er naast staat dat het al veel beter overkomt.

Succes!

Alex

_________________
"I would rather have questions that can’t be answered than answers that can’t be questioned" - Richard P. Feynman.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement