Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2010 1:51 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik heb gewacht met m'n topic te maken tot ik effectief aan de bouw toe kwam, en toen heb ik het nog wat uitgesteld doordat ik weinig zin had om updates te maken :P

Maar hier is dan eindelijk mijn Secret Santa en het plan is om die relatief vlotjes weg te bouwen. Niet te veel gekke dingen, gewoon recht uit de doos tenzij ik hier en daar wat leuke fantasietjes krijg, niets referenties (kon op het eerste zicht ook niet bijzonder veel vinden), dus lekker ongedwongen, makkelijk, vlot doorbrouwen. Nouja... dat dacht ik toch...

Eens een kijkje nemen naar en in de doos eerst :)

Mijn eerste indruk toen ik 't doosje kreeg: leuk! Ik vermoed dat mijn SS toch wel wat opzoekwerk naar mijn brouwsels gedaan heeft, want de PAK-40 vind ik wel leuk. Het is eens iets anders dan wat ik normaal brouw, dus ik ben er blij mee. Maar dan viel mij het logo in de rechterbovenhoek op... Ai ai ai, Italeri, daar heb ik niet zo'n beste ervaringen mee, dus zat ik al met wat vrees. En die blijkt redelijk terecht te zijn, zie verder.
Afbeelding

Dan hebben we de sprues ook:
Wielekes en tandwielekes en nog wat rommel die symmetrisch is en aan beide zijden hoort...
Afbeelding

Badkuipspul:
Afbeelding

Dropveters! Yay! Of toch maar niet yay... Ik weet het niet zo goed. Zelf word ik ongeloofelijk chagrijnig van tracks met van die leuke losse schakels die je één voor één moet opschonen en dan recht moet zien te lijmen, en die dingen plakken ofwel nooit snel genoeg aan elkaar om mooi in vorm te blijven, of ze plakken te snel aan elkaar zodat je de vorm niet meer kunt corrigeren. Aan de andere kant zijn dropveters dan weer vrij stug en onhandig denk ik. We zien dus wel hoe't loopt :P
Afbeelding

En de bovenkant van de badkuip + kanon + frutsels.
Afbeelding

___________________________________________________________

Toen ben ik maar vrolijk begonnen aan bouwstap één, het in elkaar zetten van de badkuipt. Onderplaat en 4 zijkanten ertegen, hoe moeilijk kan het zijn... Niet erg, past redelijk, maar als je de onderdelen wat dichter bekijkt dan heb je iets van 'sjah, Italeri, nou weet ik weer waarom ik er niet van houd...' Ze doen hun best wel om wat detail te voorzien en pasvorm in orde te maken/houden, maar hun mallen zijn slecht ontworpen of ze hadden te weinig plastic... OVERAL vind je grote sinkmarks en leuke gietnaden. Gevalletje 'geen opkomers' op de cruciale plaatsen of te weinig plastic in de mal gespoten. Vrij jammer, omdat die dingen op lastig eplekken zitten.
Afbeelding

Wat dus uiteraard voor een leuk plamuurfestijn zorgt, en dan zit je nog maar aan bouwstap één :(
Afbeelding

Heb je nog een paar plekjes/kiertjes die ontstaan bij de verlijming, dan heb je een compleet Feest der Plamuur- ende Schuursessies \o/
Afbeelding

Naadjes wegschuren op bladveren, ook altijd fijn, na verlijming nog leuke putten opvullen... Dit zal een hele kit door zo zijn. Ik ga dus blij zijn als de bouw klaar is en ik aan spuiten toe kom :P
Afbeelding

De eerste schuursessies zitten er ondertussen ook al op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben ondertussen begonnen aan de stuurcabine die er wel redelijk uitziet, maar daar heb ik nog geen foto's van.

Auf Wiedersehen!

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2010 20:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 01 sep, 2009 16:07 pm
Berichten: 348
Woonplaats: Breda
BBT, de sprues voor het loopwerk en voor wat jij de badkuip noemt zijn oorspronkelijk niet eens van Italerie maar van Peerless/MAX en stammen uit begin jaren '70.




Bruce


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 feb, 2010 20:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 dec, 2008 17:35 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Zaandam
BBT,

Oef wat een hoop plamuurwerk, hoop dat de opbouw wat beter is.
SS heeft inderdaad een aardige speurtocht ondernomen naar dit unieke kitje zo lijkt het.

ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Boreel
Eelco

_________________
NE ME INCURRE



Volgende projecten:
Autoblinda
Sherman
King Tiger


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2010 2:08 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Hey, beide bedankt voor de reacties :)

Ik ben helaas nog niet echt verder geraakt, drukte eist weer eens z'n tol.

@Bruce Oomen, ik schrik er niet van dat 't oorspronkelijk een kitje is van een ander merk en boel veel oud. Voor die tijd is het dan wel een erg aardige kit, maar ik geef wel graag af op Italeri :P

@bermude, ben ook benieuwd naar de rest van de opbouw.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 maart, 2010 2:08 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
D'r is nog een gaatje tijd gevonden om deze plamuurbak wat aandacht te geven. :)

Ik geloof dat ik ongeveer aan het bovendeel gekomen was, het bestuurdershok. Ook dit onderdeel is rijkelijk voorzien van ejector marks, dus best dat we de plamuurtube niet te ver weggelegd hebben...
Afbeelding

Beetje schuren.
Afbeelding

Beetje interieur plakken, en dat stond mij al niet echt meer aan :P . Interieur wou zeggen dat er waarschijnlijk al kleurtjes gingen op moeten omdat ik er later niet meer bij zou kunnen, maar daar had ik dus niet echt zin in.
Afbeelding

Maar toen zagen we 't boeksken, en kijk eens, daar staat mooi 'alternative'. De hele stuurkuil kan zomaar efkens dicht geplakseld worden! Geen interieur dus, geen ambetante kleurtjes, gewoon lekker doorplakken! yay!
Afbeelding

En dat wordt dan zo:
Afbeelding

Ergens vond ik ook nog de moed om wat wielekes mooi te schuren en te plakselen, allemaal vrij saai standaard werk. :)
Afbeelding

Nog eens wat plamuurellende tonen...
Afbeelding

Na het bevestigen van boven en zijplaten op 't stuurhok, mocht er nog meer plamuur gesmeerd worden. Want 't paste o-zo-wonderwel. :P
Afbeelding

Handige ejector marks ook, natuurlijk...
Afbeelding

En de bak geschuurd. Indrukwekkend hoeveel er achterblijft om het wat glad te laten verlopen...
Afbeelding

Andere hoek.
Afbeelding

En het pretpakket tot nu toe. Enkel het kanon staat hier niet op, voor de rest is praktisch alles qua sub-assemblies er.
Afbeelding
Afbeelding

Dryfitje
Afbeelding

Afbeelding

En dat is't weer geweest voor voorlopig.

De primerronde komt wel langzaamaan in zicht ;)

Sergei.

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 1:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Tis wat, als je al die plamuurplekjes ziet, dan is het toch stiekem een hoop werk. Ik ga er vanuit dat ie nu inmiddels in de primer staat, dus wellicht tijd voor een update?

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 2:49 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ding staat nog lang niet in de primer :P
Al is ie er bijna wel aan toe.

Het probleem is dat het nu mei is en het binnenkort weer examens zijn. Ik verzuip dus in het studeerwerk én in de deadlines voor projecten/taken, dus brouwen zit momenteel ver weg in mijn achterhoofd, tot ergens in juli... Alle spullen zijn ook opgeborgen. Helaas... :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 sep, 2010 21:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Ik heb een nieuwe digitale camera, én af en toe wat tijd. Dus, deze leeft nog :)

Heb ook even wat in een dip gezeten door de tracks, die dropveterdingen zijn helemaal niet ideaal. Te lang, buigen altijd verkeerd weg, staan wat uit 't lood door de kit zelf die wat scheef is, dus 't is lastig. Uiteindelijk heb ik achterhaald welk materiaal het is, en dan maar de juiste lijmsoort gehaald om het op styreen te kunnen plakken. En vervolgens met goeie moed (en lomp geweld om de wielen af te breken :roll: ) aan de slag gegaan...

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik heb dan toch een module kunnen maken die nog afneembaar is, zodat het goed spuitbaar is:
Afbeelding

Andere hoek:
Afbeelding

Bij de andere kant heb ik echter één van de aandrijfwielen moeten vastzetten, dus moet alles meteen vast daarop gelijmd worden. Hopelijk kan ik er dan nog wat redelijk aan met de airbrush :)
Afbeelding

Meer volgt, hopelijk snel :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 sep, 2010 21:23 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
De tracks zitten er volledig op nu (lelijk aan één kant, acceptabel aan de andere). Mijn eerste echte ervaring met die dropveters: niet leuk. Ik weet nog steeds niet wat ik moet verkiezen, losse links of dropveters. Het schoonmaken van al die losse tracks is ook een hel namelijk... :)

Ondertussen de rest van de sub-assemblies maar in de primer gezet. Binnenkort kan het basiskleurtje er dan op. Ik denk dat ik weer voor een 3 tone camouflage ga, wat er leuk uitziet dus ;)

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn excuses voor de belichting, 't is avond en ik zit hier met een spaarlamp boven m'n werkblad :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 okt, 2010 2:22 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
En daar zijn we weer met een update, tussen de drukte door :P

De pre-shading en camouflage zijn erop gezet. Ik heb gewoon lekker mijn ding gedaan qua camouflage, alles uit de losse pols met een Evolution II in I, met de 0.15 naald. Kleuren zijn allemaal Revell enamels: mengsel van zandkleur en beige, donkergroen (65) en roest (83). Op de foto zijn de kleuren wat lichter dan in werkelijkheid. Ik ben wel redelijk tevreden met het resultaat tot nu toe...

Prentjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier kan je zien hoe scheef de wielen/tracks zijn...
Afbeelding

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: no leaf clover, reddevil en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement