Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 4:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 maart, 2014 11:15 am
Berichten: 118
Hallo Brouwers :brouw:

Gisterenavond begonnen met deze kit.
photo 454644

Het is mijn derde tank en de vorige zijn Tamiya's:
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 79#p998779
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 27&t=51144

het bouwen hier van ging vrij voorspoedig zeker qua pasvorm vond ik deze erg goed. Ben benieuwd hoe de Academy is.
Nu heb ik het verleden meestal vliegtuigen gebouwd en bekend met slecht passende fuselages en putty.
Maar omdat ik bij mijn vriendin geen verfspullen heb en bij tanks het verven vaak wat later in het bouwproces zit, is dit prima voor off-site bouwen ;-)

De Hetzer heeft losse tracks, PE parts en weer het touwtje voor de sleep kabel.
Voor mij weer een uitdaging en tips zijn welkom natuurlijk.
photo 454859

Nog weinig spektakel maar het resultaat tot nu toe:
photo 454860

_________________
Mijn Instagram Tech N Scale


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 16:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Goed ontbramen en dan zal het wel passen. Je moet toch al niet alle schakeltjes van de tracks lijmen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 sep, 2018 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi onderwerp, de kit die je heb gekozen heb ik zelf ook eens gebouwd. Bouwt erg fijn weg, alles past mooi in elkaar. Ook de tracks zijn prima, het feit dat ze deels uit grotere stukken bestaan maakt het een stuk makkelijker om ze in elkaar te zetten. Let wel op bij het plaatsen van het achterste wiel; het pasgat voor het wiel op de romp is aan de ruime kant (en het kleine pasnokje op het wiel wordt snel zacht door de lijm). Het is dus even opletten om het wiel in de goede positie te zetten (wanneer het wiel te ver naar voor/achteren staat past de track niet mooi meer). Dit is uit eigen ervaring, dus ik kan niet zeggen of dit aan de kit lag of aan mij. :mrgreen:

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 sep, 2018 8:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 maart, 2014 11:15 am
Berichten: 118
StevenVD schreef:
Goed ontbramen en dan zal het wel passen. Je moet toch al niet alle schakeltjes van de tracks lijmen.


Ja uiteindelijk zal dat wel lukken en inderdaad goed ontbramen. Zag ook op foto's die ik gemaakt had dat her en der toch nog een braampje zit.
Die ik met het blote oog niet gezien had.

Tomska schreef:
Mooi onderwerp, de kit die je heb gekozen heb ik zelf ook eens gebouwd. Bouwt erg fijn weg, alles past mooi in elkaar. Ook de tracks zijn prima, het feit dat ze deels uit grotere stukken bestaan maakt het een stuk makkelijker om ze in elkaar te zetten. Let wel op bij het plaatsen van het achterste wiel; het pasgat voor het wiel op de romp is aan de ruime kant (en het kleine pasnokje op het wiel wordt snel zacht door de lijm). Het is dus even opletten om het wiel in de goede positie te zetten (wanneer het wiel te ver naar voor/achteren staat past de track niet mooi meer). Dit is uit eigen ervaring, dus ik kan niet zeggen of dit aan de kit lag of aan mij. :mrgreen:


Tot op heden past het allemaal goed maar ik toch vind de Tamiya's die ik heb gebouwd heb wat netter en strakker met de naden e.d.
Ik zag inderdaad het nokje voor het achterste wiel toen ik deze er op lijmde en vond deze aardig dunnetjes. En als die ruim zit dan maar een vullende lijm gebruiken.

_________________
Mijn Instagram Tech N Scale


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2018 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 maart, 2014 11:15 am
Berichten: 118
Weer wat bezig geweest met de Hetzer en weer de PE parts die mij bij de neus hebben.
photo 455037

photo 455036

photo 455035


De luchtinlaat van de Hetzer is afgeschermd met een rooster met daaronder een plaat die je open en dicht kan schuiven.
Zo als te zien op de foto had ik helaas het rooster al verlijmd waardoor de plaat er niet meer onder kan. Gisteravond zo goed mogelijk geprobeerd om het rooster weer los te krijgen. Vervolgens deze in een bakje met thinner gedaan om de lijmresten er af te krijgen.

Eerdaags een nieuwe poging om het rooster goed te lijmen met daaronder de beweegbare plaat.
Toch maar eens kijken voor wat PE gereedschap zodat het buigen van de parts wat makkelijker en beter gaat.
Heb ook nog een Eduard F4-Phantom Da Nang liggen met veel PE. Iemand nog tips heeft voor een leuke toolset?

_________________
Mijn Instagram Tech N Scale


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2018 12:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Je kan gaan voor zo'n hold en fold, maar dat vind ik duur voor wat het is. Zelf gebruik ik een electronicatang zonder tanden:

Afbeelding

en verder staan hier ook nog wat tips:

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 44#p997944

Het beweegbaar maken zou ik laten voor wat het is eerlijk gezegd

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2018 18:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Ik zweer bij de Bug, niet onhandig groot maar toch zo'n 5 cm plooirand. Ik heb er onder andere dit mee geplooid uit een rechthoekige strip metaal.

photo 369051

https://thesmallshop.com/products/sms002-the-bug-hold-fold


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 sep, 2018 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik gebruik veel een tangetje zoals Silenoz zegt maar als het wat groter wordt heb ik de tweede uit deze link.

https://www.muco.nl/zoeken?controller=search&orderby=position&orderway=desc&search_query=Photo+etched+buiger+%28S%29&submit_search=

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2018 8:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 maart, 2014 11:15 am
Berichten: 118
StevenVD schreef:
Ik zweer bij de Bug, niet onhandig groot maar toch zo'n 5 cm plooirand. Ik heb er onder andere dit mee geplooid uit een rechthoekige strip metaal.

Dat is een aardig stukje werk :-) en de bug ziet er ook goed uit

Zo een klein tangetje is ook een goed idee en die heb ik nog liggen, dom om daar niet eerder aan te denken :lol:
Zie allemaal weer leuke tools op de site van MUCO

Thanks guys!

_________________
Mijn Instagram Tech N Scale


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 sep, 2018 8:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 maart, 2014 11:15 am
Berichten: 118
Gisteren een nieuwe poging met het rooster.
Met het weer loshalen is deze iets beschadigd gelukkig zit deze net in een donker vlak van de camo die er op komt.
En onderaan komt de uitlaat demper vrij dicht tegen de rand waardoor die grotendeels uit het zicht zit.
Wel jammer.... maar weer wat geleerd. :lol:

Het vleugelmoertje die de plaat op zijn plek moet houden komt later. Net iets om kapot te drukken als er nog van alles moet gebeuren.

photo 455089

_________________
Mijn Instagram Tech N Scale


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement