Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 13:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 jul, 2018 0:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Genieten weer! Jij ook van je aanstaande vakantie :brouw: ik (juist omdat alles wat je doet ze mooi is gedaan, vol aandacht en met passie uitgevoerd) zag nog iets dat me opviel en wat afbreuk doet aan het verder zo levensechte model. De raampjes van de deurtjes zijn eigenlijk best dik in dat clear plastic, je tissue tarps zijn bijvoorbeeld echt veel natuurgetrouwer. Evt. Tissue deurtjes met raampjes van dat dunne plastic dat bijvoorbeeld op die AH verse sla verpakkingen de deksel is zeg maar? Of evt alleen dat soort raampjes in de huidige deuren? Het is maar een suggestie hoor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2018 21:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor de reacties mensen. Heb rustig aan weer een beetje vorderingen gemaakt na een rustpauze.

@siepie, ik ben blij dat je bevestigd wat mij ook al dwars zat. Klopt helemaal wat je zegt, niet alleen de ramen, maar ook de canvasdeuren zelf zijn veel te dik.

Eerst even de figuren met het camopatroon. Ook een aantal helmen zijn gedaan.

photo 451732

Daarna de figuren inlijnen met de betreffende basiskleuren met toevoeging van een donkere bruin.

photo 451728

De deurtjes zijn gemaakt van tegen elkaar geplakt schilderstape. Met evergreen strips zijn de contouren rond de deurtjes gemaakt.

photo 451729

Daarna primer, basiskleurtje en een vernislaag.

photo 451730

Na een goede droogtijd zijn de deurtjes geweathered met olieverf en zijn de ramen erin gezet. Deze zijn gemaakt van 'stoomzakken', die het vrouwtje gebruikt om groente te stomen.

photo 451731

Het geheel samenbrengen en voila, duidelijk verschil met de oude versie en veel beter.

photo 451733

photo 451734

photo 451735

Bedankt voor het kijken.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 aug, 2018 23:03 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Daar knapt het zeker mee op. Mooi gedaan zo.

best wel stippelig dat uniform, je zag dus waarschijnlijk vlekken voor je ogen toen je klaar was

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 1:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Knap gemaakt, die deurtjes! En de stipjes gaan heel wat afwisseling geven met het groen van de voertuigen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 aug, 2018 14:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie aanpassingen... Misschien wat werk, maar het is mooi gedaan en onopvallend opvallend...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 aug, 2018 1:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Gaaf!! Dit wat zachtere rekbare plastic is inderdaad een veel betere keuze, het riempje onderaan vind ik ook top, the icing on the cake. Eeeen deur :D maar weer!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2018 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Gave aanpassing van de deuren., daar knapt het een stuk van op.
Ook de twee riempjes maken het helemaal af.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 10:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Bedankt voor de reacties mannen!

Puntje van aandacht voor de camo-uniformen was dat het uiteindelijk geen stippen moesten worden maar vlekken, dus ja Bert, ik had inderdaad vlekken voor mijn ogen :shock:

Nu verder met de figuurtjes. Het gaat langzaam maar dat geeft niet, soms is het even ‘3 stappen vooruit en twee stappen terug’. De andere uniformen zijn nu ook bijna klaar en de handen moet nog verder worden afgewerkt.

photo 452629

photo 452631

Dan de gezichtjes. Ik ga proberen dit uit te leggen wat mijn werkwijze is. Ik gebruik dus hoofdjes van Hornet, opschonen, primer aanbrengen, basislaag flesh, vernis. Dit goed laten drogen. Vanaf hier probeer ik het met foto’s duidelijk te maken al laat de kwaliteit van de beelden mij een beetje in de steek. Sommige technieken zijn lastig op de foto te krijgen.

Nog even dit: De basiskleur flesh is van Humbrol 61. Om deze kleur lichter en donker te maken gebruik ik MIG oilbrusher.

1. Het hoofdje krijgt schaduw van de basiskleur flesh + dark brown olieverf. Dit een paar minuutjes laten drogen.
2. Daarna met een penseel de schaduw ‘blenden’ door zachtjes te vegen en te deppen.
3. Meng flesh + witte olieverf en breng dit overal aan met uitzondering van de schaduwpartijen. Dit een paar minuutjes laten drogen.
4. Ook nu weer ‘blenden’ door zachtjes te vegen en te deppen met een penseel.

photo 452630

5. De ogen met een donkere kleur schilderen, in dit geval dark brown olieverf.
6. Om een beetje kleur in het gezicht te krijgen meng ik flesh + brown + rood en breng dit aan op de wangen, onder de kaaklijn en een beetje op het voorhoofd. Even laten drogen.
7. Blenden.
8. De mond is gedaan ongeveer dezelfde kleur als dat van de wangen. De hooggelegen details zoals de neus, de plooi bij de mond en boven de ogen zijn gedaan met flesh + een beetje wit. Dit alles ook weer blenden.

photo 452632

Stap 6, 7 en 8 heb ik meerdere malen toegepast want soms was het hoofdje weer nét te licht geworden door te veel flesh + wit aan te brengen. Uiteindelijk is dit het resultaat, let wel, de ogen krijgen nog een beetje aandacht.

photo 452633

Zo, dat was ‘m. Het is soms lastig uit te leggen want - zeker in mijn geval - komt er een beetje gevoel bij kijken en dat krijg je alleen door te oefenen en oefenen.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Tja, als je het zo uitlegt dan is het dus eigenlijk een makkie :D .

Geintje natuurlijk, het ziet er zeer verzorgd en keurig uit. Vaak als ik dan die mooie figuurtjes zie ( Bert, Anne, Peter en anderen kunnen dit ook zo mooi) dan zou ik het ook wel eens graag willen proberen. Maar ja, dan heb ik weer kwasten en verf nodig, en natuurlijk een figuur.......

Ik ga er toch nog eens over nadenken en ondertussen blijf ik dit lekker volgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 aug, 2018 20:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ferry
Het is zoals Jeroen zegt. Het is een kwestie van oefenen, dus gewoon beginnen, je hoeft echt geen enorme set kwasten aan te schaffen, voor de washes is een bredere kwast juist beter.
De methode die Jeroen gebruikt is een prima methode om goee figuren te krijgen, en het valt in de praktijk reuze mee, maar zoals gezegd, je moet effe het gevoel krijgen, dus gewoon gaan starten dus

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement