Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 0:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 09 aug, 2017 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Het ziet er erg goed uit Steven, interessante setting ook. Ik had wel nog een vraagje m.b.t. de primer; is er een merkbaar verschil wanneer je menierode primer gebruikt ten opzicht van grijze of zwarte primer? Ik kan me namelijk voorstellen dat het rood best wat invloed heeft op de bovenliggende kleurlagen.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 aug, 2017 0:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Je herinnert je vast nog dat ik de Maultier zelfs naar de paarse kant toe had geprimerd. Hoe transparanter je er over spuit, hoe meer het verschil uitgesproken is. Onder een driekleurencamo valt het dus niet meer erg op. Hier komt er bruingeel over het rood, waardoor dat verschillen in kleurintensiteit krijgt in het oranje spectrum. Werk je over grijs of zwart, dan is dat niet mogelijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 aug, 2017 1:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Er zijn wat zaken in roesttinten gezet. De platen op de spoorliggers zijn gemaskeerd en eerst feloranje gespoten. Daarna zijn ze met lichter geel gewerkt als de masking al weg was, waardoor uitloging nagebootst wordt. Met de flits er op lijkt het wel allemaal terug oranje. De stopper heeft ook wal wat tinten te verwerken gekregen.

photo 419114

photo 419113

photo 419109

photo 419110

photo 419111

photo 419112

Het geheel kan nog bijgefilterd worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug, 2017 1:18 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Nog wat doorgewerkt vanavond laat, de 6/1 staat nu in Dark Yellow, de zandkleurige variant. Gunze heeft namelijk meerdere tinten onder die naam, ontdekte ik vandaag. Door de rode primer was het goed te zien waar er al voldoende verf zat. Hier is toch ook weer vijf uur aan gespoten.

photo 419311

photo 419310

photo 419309

photo 419308

photo 419304

photo 419307

photo 419306

Nog een paar plaatjes van de 251 er bij. Die had weer hechtingsproblemen, als ik een wiel losmaakte van de gom kwam er in 1 keer een vierkante cm primer af. Gelukkig aan de binnenkant van het wiel die je niet meer terugziet. Met Motip heb ik dus betere ervaring dan met Multicolor.

photo 419305

photo 419303


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug, 2017 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Mooi spuitwerk op de beide halftracks Steven! De combinatie van de donkergrijze 251 en de zandgele Sdkfz 6 is ook interessant. Bedankt nog trouwens voor de uitleg wat betreft de rode primer; sinds een week of 2 krijg ik geen enkele melding meer over nieuwe reacties, dus ik loop wat achter op sommige topics...

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug, 2017 10:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Ja nu ge het zegt... ik ook niet meer, bij mij is het zelfs al een paar maanden geleden dat ik nog een melding kreeg. :?

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 aug, 2017 23:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het is de 251 wel aan te zien dat hij nog niet afgestoft was voor het spuiten, eens kijken of dat er nog af gaat. Vandaag was het de beurt aan het mortier om een tint te krijgen, dezelfde als voor de trekker. Ik had ook wel een foto gezien van een groen exemplaar in een museum maar dat zou teveel kleur op een dio worden. De lichte kleur komt de SiG33 met zijn vele rivets mooi uit.

photo 419374

photo 419372

photo 419373

Ik had trouwens hiervoor al de loop in het donkergrijs gezet zodat die niet rood door zou schijnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 aug, 2017 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 12 aug, 2013 20:36 pm
Berichten: 120
StevenVD schreef:
Er zijn wat zaken in roesttinten gezet. De platen op de spoorliggers zijn gemaskeerd en eerst feloranje gespoten. Daarna zijn ze met lichter geel gewerkt als de masking al weg was, waardoor uitloging nagebootst wordt. Met de flits er op lijkt het wel allemaal terug oranje. De stopper heeft ook wal wat tinten te verwerken gekregen.

Het geheel kan nog bijgefilterd worden.



Als ik u kan helpen met roest effecten laat maar iets weten...
ik zie dat je ook verhuist bent?
ik sinds vorig jaar...moet nog steeds zoeken naar men vaste plaatsen voor men modelbouw.

Mijn vaste roestkleuren zijn Vallejo 71080 air + 70822 om deze te combineren.
En daarna chippen heel fijn met Lifecolor LC 05-32-38!

groetjes Michaël uit Terhagen

_________________
http://rascarcapaco.blogspot.be/
Eigendom van :
Tiger P - Geschutzwagen - Hetzer & E-25 - VK 4502 P - M3 Stuart -


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 sep, 2017 7:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11866
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt voor de roesttips, Michael. Dan woon jij kort bij, ik heb een broer die in Rumst woont, trouwens, dus ik kom al eens in je buurt. Bedankt voor de kleurentips. Meer verhuispret vind je in het topic voor vitrinebouw. Qua update kan ik meegeven dat er al wat banden geschilderd zijn. Ook een vraagje, ik ga de Friuls kleuren met burnishing fluid, wassen jullie dat af met aceton of azijn? Beide zou ik moeten gaan kopen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 sep, 2017 18:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 aug, 2017 17:04 pm
Berichten: 70
Netjes gespoten Steven! Gaat goed wel goed komen volgens mij :D

Ik vind overigens de roest op de rails wel wat aan de felle kant. Maar misschien dat dat door het licht komt?

Kun je misschien uitleggen waarom je voor rode primer hebt gekozen? Ik weet dat de Duitsers deze lood-menie (lood toch?) gebruikte om hun voertuigen te primen, dus die keuze snap ik. Maar ga je dan de chips aanbregen door de verf weg te krassen/chippen ("echt chippen :roll: :wink: "). Dat is me nog niet helemaal duidelijk uit je updates.

groeten, Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement