Tuus
allekabels.nl  

Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Club   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube   Modelbrouwers.nl winkel 20 jaar
Het is nu zo 09 feb, 2025 18:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2024 19:19 pm 
Brouwer

Thanks allemaal.

Nog enkele stappen moeten er gebeuren, maar om het mezelf niet onnodig nog moeilijker te maken, zal er eerst geverfd worden. De 4 brugonderdelen liggen los op elkaar.
photo 600005

De brug zal uiteindelijk open in schaar gezet worden. De onderdelen die je achter (boven) de brug ziet, moeten er nog tussen gezet worden en nog enkele kleine onderdelen moeten er ook nog tussen geplaatst worden. Maar dat maakt het veel moeilijker om zowel de brugonderdelen als de tank zelf te verven. Overal aankunnen, zo'n gevaarte manipuleren,... Vandaar dat nu eerst alles geverfd gaat worden en dan pas de laatste onderdelen toegevoegd worden en alles in elkaar gestoken wordt. Dat zal ook nog niet zo simpel worden. Schema is heel onduidelijk hoe deze onderdelen juist in elkaar te zetten en waar wat moet komen. En het deel met de kabels is niet echt flexibel, dus ik hoop dat ik dat zonder echte problemen geinstalleerd krijg. Als dat allemaal gelukt is en alles staat zoals het moet komen, zal er nog eens nagekeken worden welke onderdelen nog toegevoegd moeten worden om het identiek te maken zoals de echte.

Ik hou jullie op de hoogte. Grtz Bert

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: M48 AVLB
BerichtGeplaatst: wo 22 mei, 2024 19:25 pm 
Brouwer

Veelbelovend!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 mei, 2024 9:51 am 
Brouwer

Kleine wijziging in planning. Aangezien een nieuwe microfilter voor mijn spuitcabine nog onderweg is en het wellicht toch ook makkelijker gaat zijn voor sommige onderdelen, toch maar eerst een volledig nazicht aan de hand van de referentiefoto's om te kijken wat er nog toegevoegd moet worden.

Voor de liefhebbers hieronder nog 2 foto's hoe het uiteindelijk ongeveer geplaatst moet worden.

photo 600020

photo 600021

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 23 mei, 2024 14:06 pm 
Brouwer

Hola, :shock:

Dat is al een serieus gevaarte geworden, ben benieuwd naar de schilderwerken.
Knap werk tot hiertoe.
Grtz.

Luc 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 mei, 2024 22:56 pm 
Brouwer

Ja dat ziet er goed uit zo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2024 12:04 pm 
Brouwer

Thx Luc & Huib.

Weer enkele zaken aangepast. De laatste meters zien er toch wat anders uit. Er zijn op de laatste 2 dwarsliggers telkens 2 driehoekjes en het gekruiste stuk erop is niet aanwezig. Dit zoveel mogelijk aangepast zodat het er zoals in realiteit uitziet.

Het originele stuk:
photo 600160

In werkelijkheid:
photo 600161

Aanpassingen door driehoekjes van styreen aan te brengen, het tussenschot te verdubbelen (extra stukje tegen gelijmd) en het kruis te verwijderen:
photo 600162

De 4 brugonderdelen aangepast. Ook nog een dun stripje styreen aangebracht om de zijkant te verlengen. Volgens het bouwpakket stoppen die opeens en is dat laatste stuk zonder overhang.
photo 600163

En als laatste, met PVA-lijm drupjes gemaakt om de 6 bouten na te bootsen.
photo 600164

Op de referentiefoto zie je duidelijk de lichtinval door de spleten. Bij de foto van de 4 stuks, zie je op de linkse dat ik geprobeerd heb dit ook na te maken, maar het stukje dat vrij is om die spleet te maken is zo dun, dat ik het helemaal aan't vernielen was. Het maar terug opgevuld met putty.

In realiteit zijn al de tussenschotten met kruis en niet vol zoals hier, dus daar ben ik ook nog over aan't twijvelen om dit te proberen aan te passen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2024 16:48 pm 
Brouwer

Leuk hoe je steeds een stapje verder gaat om 'm zo precies mogelijk na te bouwen. Dat zijn altijd net de dingen die van een kit een persoonlijk model maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 mei, 2024 18:53 pm 
Brouwer

Huib2 schreef:
Leuk hoe je steeds een stapje verder gaat om 'm zo precies mogelijk na te bouwen. Dat zijn altijd net de dingen die van een kit een persoonlijk model maken.

Het leuke aan dit forum. Ik leer hoe ik dingen moet aanpassen. Onder meer van u. Alleen hou ik het voorlopig op 1/35 :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2024 19:55 pm 
Brouwer

Zaijtsev schreef:
In realiteit zijn al de tussenschotten met kruis en niet vol zoals hier, dus daar ben ik ook nog over aan't twijfelen om dit te proberen aan te passen.

Aangezien het toch een groot verschil is, beslist om het aan te passen. Het heeft me een hele week gekost om ze alle 20 er terug uit te halen, in kruis te snijden en terug te plaatsen.
Vooral het snijden ging heel moeilijk. Het is dikke harde plastiek, dus er moest serieus wat druk gezet worden en vele malen de snede herhalen om er uiteindelijk door te geraken. Maar het resultaat is wel navenant.

Begonnen met een tekening met potlood hoe het moest worden:
photo 600577

Lijnen met een stanleymesje en lat snijden:
photo 600576

Na verschillende sneden (en voor alle 20 ook verschillende keren een nieuw mesje) kon ik op de achterkant de lijnen zien. Deze kon ik dan volgen met het mes om zo er volledig door te geraken:
photo 600578

Het resultaat:
photo 600579

Op de foto kan je zien dat het kruis bestaat uit L-profielen, dit met een lijntje styreen nagemaakt.
Op de foto hieronder zie je ook waarom ik het niet volledig met styreen kon maken. Dit bleef niet mooi in vorm en was ook niet stevig genoeg om terug in de brug te plaatsen.
photo 600580

Foto voor met volle tussenschotten
photo 600581

Na met gekruiste tussenschotten. Een heel ander zicht. En eens geverfd zal het er nog beter uitzien.
photo 600582

Nog enkele kleine dingetjes en dan is het toch eindelijk tijd voor die primer :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 jun, 2024 21:42 pm 
Brouwer

Mooi man! Noeste arbeid loont!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]