Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2021 21:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Erg leuk topic weer Steven. Ik bedacht mij ineens dat dit 1/48 is, lijkt evenveel photo-etch te bevatten als een 1/35 uitvoering. Interessant tooltje voor het weggetje.

Cheers
Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 1:53 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Bedankt, Jeroen. Omdat ik het resultaat van die eerste rol zo goed vond, heb ik er nog een gehaald voor baksteentjes ook.

photo 537718

Dit gaat mogelijk gebruikt worden om een deel van de opstaande ijzers mee te doen verdwijnen.

photo 537720

Een andere aankoop is deze verzameling dioramamateriaal die ik vandaag in Antwerpen scoorde. Ik was al een week lang op zoek naar een geschikte bomenset die niet teveel kostte en deze set van Noch is de ideale oplossing. Er zijn er nog wel knappere te vinden, maar dan betaal je voor 1 boom 10 euro en deze 8 bomen kostten samen geen 20. Tussen de stammen ga ik van de grasjes plaatsen en als klap op de vuurpijl komt er nog een extra voertuigje bij, de Schwimmwagen van Tamiya.

photo 537725

Die kan er zeker nog op zonder dat er zaken in de verdringing komen. Met dit voertuigje kan ik ook meer aanvangen dan met de twee half-tracks, ik zou het zomaar tegen een boom kunnen parkeren.

photo 537721

photo 537724

Een test met de bomen langs de weg, ze hebben de ideale hoogte om er nog veilig over te kunnen vliegen en toch de steunen grotendeels te bedekken.

photo 537722

photo 537723

Door de wortels staan ze nog een centimeter dichter naar de weg dan ze in feite kunnen gemonteerd worden, als ik dat zou afsnijden. Toch is er nog teveel overhang van takken, ik ga waarschijnlijk en deel aan de binnenkant snoeien en hogerop hergebruiken.

photo 537716

De 2 half-tracks waren na het wit spuiten eerst afgeplakt langs de zeteltjes.

photo 537717

photo 537719

Dan is het zichtbare deel van de hull bruin gespoten. Dit is vooral om het hout te kleuren, de hull zelf gaat van buitenaf in de camouflagekleur gespoten worden als het dichtgeplakt is. In feite moest de vloer van de bestuurders mee in de camo maar dit werd te moeilijk om nog te spuiten na het dichtkleven van de hull. De radio is grijs gespoten maar moet nog terug in de PE houder geplaatst worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 23:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Voor de Schwimmwagen zijn nog een paar upgrades besteld, vandaag ben ik verder gegaan met het diorama. Waar de bomen voorzien zijn, heb ik stukjes hout gekleefd zodat ze alle 8 een rechte ondergrond hebben.

photo 537754

Een van de twee metalen steunen wordt verborgen in een vervallen stukje muur. Dit wordt ook gemaakt met klei en met het Green Stuff rolletje "Dutch Bricks 15mm" eerder getoond. De klei wordt rond het metaal in model geduwd met een linaaltje.

photo 537755

Dan wordt de rol er rond gedraaid terwijl de andere zijde wat aangedrukt wordt.

photo 537756

De muur staat er maar het is nog afwachten of hij op de plaats van het metaal niet gaat barsten. Door het vervallen karakter kan wat schade ook geen kwaad.

photo 537757

Nu kan het kader opgevuld worden met plaaster. ik heb wel vastgesteld dat de klei zo'n centimeter gekrompen is, dus ik kan aanraden om grotere onderdelen in klei zo'n 2 procent te groot te maken. De klei was door de krimp ook opgestuwd, maar kon nog wat ingedrukt worden. Ik he b het ontbrekende stuk weg aangevuld met nieuwe klei en hier ook wat steentjes op afgerold.

photo 537758

De aansluiting van plaaster en klei wordt met de vingertop en een vochtig penseel bewerkt.

photo 537759

Ik vond een methode om de bomen nog niet te hoeven inplanten, want dit zou hinderlijk zijn voor het schilderen van de weg. Door de bomen te nummeren en terug uit de plaaster te halen zal dit later makkelijk te reconstrueren zijn.

photo 537760

Bij het uitdrogen traden er wat scheurtjes op waar ik de klei had moeten aandrukken, maar niets wat moeilijk te repareren was.

photo 537761

Een dry-fit toont aan dat de bomen er snel op geplaatst kunnen worden.

photo 537762

De weg is nu iets breder en de half-tracks zouden kunnen passeren. De takken van de Noch-bomen kunnen ook makkelijk gemodelleerd worden, er zit metaaldraad in.

photo 537763

Er is ook nog altijd ruimte over om de modellen te bekijken. Als de muur van klei nu nog wil drogen, dan kan alles in de primer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 mei, 2021 12:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Gaaf diorama Steven, ik onderschat het formaat van deze vliegtuigen altijd totdat je ze naast voertuigen ziet staan. Als ik 1 puntje van kritiek zou moeten geven is dat het dio er nu nog iets te symmetrisch uit ziet; als het een laan is zullen de bomen waarschijnlijk wel redelijk recht geplant worden maar het ziet er nu nog een beetje "uitgemeten" uit.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 mei, 2021 12:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
In verband met de opzet van een rechtlijnige aanval denk ik niet dat dat vermeden kan worden, Tomska. Op het laagste niveau kan er wat afgeweken worden, dan moeten eerst mijn figuren en voertuigen allemaal klaar zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 mei, 2021 1:21 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De upgrades voor de Schwimmwagen zijn vanuit Polen hier aangekomen, dus ben ik maar meteen begonnen om Aber pedaaltjes te installeren. De twee sets overlappen wel wat, ik moet nog kijken of ik een resin hoes over de voorruit wil of een PE versie.

photo 537873

photo 537874

photo 537875

photo 537876

photo 537877


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 0:52 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een kleine update over de Schwimmwagen, ik heb een dryfit gedaan voor de Blackdog onderdelen en ik heb er al zoveel mogelijk Aber PE op gekleefd.

photo 537972

photo 537973

photo 537974

photo 537975


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 10:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2499
Woonplaats: Den-Haag
Mooi man,

Leuk, die Schwimmwagen. Nog nooit gebouwd, moet ik toch ook maar eens op mijn lijstje zetten.
Wat een werk maak je er weer van, mooi weer met al het photoetch.

Succes verder, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Wat Peter zegt.....heel mooi
Je maakt er wel een werkje van schaal 1/48, vind 1/35 soms al priegelig met PE.
Dat wordt i.i.g. een heel mooi diootje

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
StevenVD schreef:
In verband met de opzet van een rechtlijnige aanval denk ik niet dat dat vermeden kan worden, Tomska. Op het laagste niveau kan er wat afgeweken worden, dan moeten eerst mijn figuren en voertuigen allemaal klaar zijn.


Dat is ook weer waar inderdaad, als alles eenmaal op zijn plek staat valt het misschien ook wel weer mee.

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement