Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2021 23:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 11:08 am
Berichten: 699
Woonplaats: Stolwijk
Heel bijzonder ding, en heel bijzondere bouw - ik wou dat ik dat kon, maar heb er het geduld niet voor (en te dikke vingers :D )... volg met interesse! Tot nu toe veelbelovend!

_________________
Groet, Ruud

Onderhanden werk: Lancia-Ferrari D50 MFH 1/12
Recent Afgerond: Fiat Mefistofele 1/12, Alfa Romeo 8C 2300, Bentley Blower 1930 1/12, Bugatti Type 35 B 1/12
Volgend project / stash: M1240A1 MRAP 1/32, Meng Panther, of MiniArt Stug III ausf. O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 apr, 2021 20:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 mei, 2005 13:27 pm
Berichten: 2505
Woonplaats: Den-Haag
Mooi David,

Bijzonder apparaat, ook nog nooit gezien.
Je maakt er wel wat bijzonders van zo te zien.

Succes verder, Peter.

_________________
Bekijk mijn nieuwe homepage:

http://peter-stoof-modelbouw.jouwweb.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2021 12:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Wat een mooi project, David! En knap scratchwerk tot nu toe. Erg leuk.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2021 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Dank voor de reacties mensen :)

Tsja, Huib, door al die prachtige scratch-toevoegingen van jou bij al je bouwverslagen kreeg ik de smaak pas echt te pakken :mrgreen:

Voor de verdere geïnteresseerden heb ik hier nog wat blueprints van verschillende pogingen tot een tracked-motorcycle. Ditmaal van uitvinder Riemerschmied.
Op zijn tekeningen staan wat indicaties over aandrijving en hoe het geheel zou moeten sturen. Ik denk dat Lehaitre ook zoiets heeft toegepast.

photo 536760
photo 536759

Hier zijn nog wat forto's van mijn poging tot een v-twin blokje met kleppenstoters.

photo 536870

photo 536869

photo 536868

photo 536871

photo 536872

Ook het binnenwerk is af waar de motor in geplaatst moet worden. Tegen oververhitting heb ik de zaak maar eens flink geventileerd.

photo 531734
photo 531728

Nu kan het motorhuis afgesloten worden. Want daar gaat de rupsband straks over lopen. Ook kan de bovenbeplating ook gemaakt worden, en kan dan de hele romp dicht.

Laterz, en Model On!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 apr, 2021 14:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 20 dec, 2014 17:19 pm
Berichten: 1394
Woonplaats: Deventer
Mooi project David.

Je bent goed bezig met je scratch werk.

Ik vond nog een Cad teklening , misschien heb je dr wat aan.

photo 536902

_________________
mvg, Peter
Bouw in progress: Opel Kadett V8 GTR 1:10 Full Scratch https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=53079
Finished Model: VW T1 '64 Single Cab Racing Project https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=50565
Finished Model: Lancia Lasupra http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=45661
Finished Model: Ford Capri Turbo Zakspeed Disassembled Body. http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=44773


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2021 10:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Mooie CAD tekening, waar bv de zadelvariatie die ik ga gebruiken goed te zien is.

Dank!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2021 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Hoi allemaal. Inmiddels heb ik weer een klein stukje verder gewerkt aan de Lehaitre.
We waren gebleven bij het motorhuis.

Nu de motor geplaatst is en de binnenkant een metallic kleurtje heeft gekregen was het tijd om het geheel dicht te maken.
Aan de bovenkant van het motorhuis heb ik een afdichting gemaakt met luchtgaten voor koeling.
De onderkant van de rupsband loopt daar langs, en door de beweging komt er een luchtstroom op gang.
Tenminste, dat is mijn idee. Risico is wel dat er stof/vuil in het motorhuis komt.. wellicht aanpassen bij versie 2.0 :mrgreen:

photo 536873

Nu konden ook de afdek-kappen worden gemaakt die dan weer bovenop de teruglopende rupsband komen als afdekking van de carrosserie.

photo 536874

De rupsband is gemaakt van surplus Emhar 1/35 rupsband van de Tadpole.
Deze loopt niet helemaal rond, maar dat is niet zichtbaar omdat het missende deel onder de stuurinrichting zit verstopt.

Nu moest ik ook iets scharnierende bedenken voor de service luiken van de motorkast.
Uiteindelijk heb ik een dun draadje van een boterhamzakjesbinder aan de onderkant van de luiken gelijmd.
toen aan beide kanten van de carrosserie 2 kleine halve maantjes plastic geplakt met een geboord gaatje, waar de ijzerdraad-eindjes in konden.
Vervolgens de eindjes teruggebogen en aan de kleppen gelijmd.

Het zit aardig goed vast en de scharnierfunktie werkt uitstekend.

photo 536877

photo 536876

photo 536875

photo 536878

In de luiken heb ik een klein gaatje geboord, dat samenvalt met een uitstekend stukje sprue op de carrosserie.
Het sluit precies aan en heeft genoeg weerstand om het luik op de plek te houden.

photo 536541

Vervolgens het geheel dicht gemaakt en op maat geschuurd. Het paste allemaal best aardig.
Nu het koetswerk dicht is kon de opbouw worden gemaakt voor de stuurinrichting.
Deze opbouw bestaat uit een stuurkolom en een benzinetank. Eerst maar eens van sprue een stuur gebogen.

photo 532217

photo 532219

Als laatste onderdeel heb ik de stuuropbouw gemaakt met de benzinetank erop en een schakelmanet.
Om het koetswerk wat meer relief te geven heb ik aan de voorkant op as-hoogte afdek-kapjes gelijmd.
Volgens mij zijn het oorspronkelijk 1/72 soviet tankdoppen/wieldelen.
Ook de uitlaten maar eens droog gepast. Het begint al bijna op de echte Lehaitre te lijken :mrgreen:

photo 532221

photo 532220

Binnenkort weer een update.
Laat ondertussen maar weten wat je er van vindt. Comments are welcome :brouw:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 mei, 2021 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind dit wel een leuk bijzonder apart voertuig. Je scratchwerk en onderzoekswerk zien er verzorgd uit. Ik zit mij nog wel steeds af te vragen hoe dit de bocht doorkomt maar een beetje mysterie blijft wel leuk. Ik blijf je volgen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 mei, 2021 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik zie deze nu pas en kan dit erg waarderen. Het uitzoekwerk is ook deel van de hobby en soms kom je leuke, aparte dingen tegen die je aanspreken en waarmee je iets wilt doen. Dit is zo'n item, erg leuk hoe je dit maakt. Veel succes en wijsheid.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2816
Woonplaats: Leiderdorp
Dank René,

Ik kwam toevallig een plaatje tegen, en dan ga je wat verder kijken.
Voor je het weet heb je een nieuw onderwerp te pakken en ben je uit het niets iets aan het bouwen.

Tot nu toe bevalt me dit wel, we zijn lekker aan het prutsen, meten, vergelijken en uitzoeken :mrgreen:

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement