Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Goed gezien MarChant.

@Angelo; Sorry, maar regels zijn regels en dit is een Ardennen GB... Je kan hem voor mijn part hier laten staan maar je mag hem zeker niet in de galerij plaatsen, het spijt me. :roll:

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 18:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Volgens mij mag ie wel gewoon in de gallerij hoor.Kan er nergens uithalen dat ie van een divisie is die niet aan het front in de Ardennen heeft gediend.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 18:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Haha, mooi omdraaien van de bewijslast. Maar zo werkt het hier natuurlijk niet. Jij wil specifiek deze eenheid bouwen, dus toon jij maar aan dat die divisie (brigade) wél in de Ardennen gediend heeft in de juiste periode.

Ik zal je alvast wat tips geven:

Tamiya noemt deze divisie de 251st Assault Gun Brigade....welnu, die bestaat niet. De vogelkop in het kruis is overduidelijk het embleem van de Sturmgeschützbrigade 259 (259th Assualt Gun Brigade). Google doet de rest. Succes!

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 18:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
volgens mij is het embleem met de vogelkop van het 251th.

En waarom bewijzen.Plak er wel een decal op die daar wel heeft gevochten.Of anders rijd ik mijn fender wel even in de prak :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 19:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
AngeloWeber schreef:
volgens mij is het embleem met de vogelkop van het 251th.


Alleen maar omdat Tamiya dat zegt.

- edit -
Na wat research zie ik nu dat je eigenlijk al twee keer zo oud bent als ik had ingeschat. Dus kan er hopelijk wel wat volwassener gediscussieerd worden.

Tamiya heeft het fout. De "251st Assault Gun Brigade" heeft nooit bestaan, althans er zijn geen historische gegevens over bekend. Het embleem met de vogelkop daarentegen bestond wel, maar behoorde toe aan de "Sturmgeschützbrigade 259" en die is alleen aan het Oostfront geweest.

Dat had ik eigenlijk al gezegd, dus als je daarna meteen:
AngeloWeber schreef:
Plak er wel een decal op die daar wel heeft gevochten.Of anders rijd ik mijn fender wel even in de prak

had gereageerd in plaats van eerst eigenwijs nog tegen te stribbelen, zou dat

a. een stuk volwassener overkomen
b. een stukje minder discussie teweeg brengen

Ik hoop dat je in de toekomst bij een themabouw toch wat meer research gaat doen, omdat je vaardigheden het zeker waard zijn en het toch zonde is als je model net door dat éne detail juist niet in aanmerking komt voor het betreffende thema.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Laatst bijgewerkt door MarChant op di 27 nov, 2012 12:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2012 19:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
MarChant, een beetje rustig aan hé. Hij begaat hier geen halsmisdaad, maar zo reageer je wel :wink:

@Angelo: MarChant heeft gelijk, maar als je er nieuwe decals op zou kunnen zetten van een divisie die wél in de Ardennen heeft dienstgedaan mag hij vanzelfsprekend in de galerij.

Succes!

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 12:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
pelle[= schreef:
MarChant, een beetje rustig aan hé. Hij begaat hier geen halsmisdaad, maar zo reageer je wel :wink:


Ok, misschien heb je gelijk. Ik heb mijn vorige post aangepast.

pelle[= schreef:
@Angelo: MarChant heeft gelijk, maar als je er nieuwe decals op zou kunnen zetten van een divisie die wél in de Ardennen heeft dienstgedaan mag hij vanzelfsprekend in de galerij.


Het is je eigen keuze natuurlijk, maar ik zou het zonde vinden. Op zich is er niets mis met de decals, alleen horen ze niet thuis in de Ardennen. Zelf zou ik er dan voor kiezen om dit topic te verplaatsen naar het algemene gedeelte.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Wat een drama weer zeg over een verkeerd decal.Geef eens een keer echt opbouwende kritiek.

En dan ben ik ook nog eens degene die als kind wordt neergezet.Dit gaat echt nergens meer over.

Ach ja de beste stuurlui staan altijd aan wal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2012 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 mei, 2012 16:28 pm
Berichten: 3061
Woonplaats: "rooj"
Ik zou zeggen, gooi gewoon een laag modder over die decal, dan aie je er ook niks meer van.
Over je model, zeer mooi gemaakt, en dat in 2 dagen!
Ik heb er geen opmerkingen over, alleen mag er volgens mij wel wat meer modder etc op, aangezien die sneeuw een grote troep wordt als je er met een tank doorheen rijdt, en de jouwe ziet er nog wat meer viezigheid op.
En die decal, ik had hem nog niet eens zien zitten, dus veel maakt het toch niet uit?

_________________
Gr Tom :brouw:

Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen.
Op de werkbank: Scratch Sd. Anh. 24 - Revell Corvette L88 - Mad Max
Gereed:
Agent Orange Vignette - Takom 12.8cm Flak Zwilling" - Trumpeter Iraqi SA-2 Guideline - Dragon Panther F / GT102


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 nov, 2012 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ok, nou ben ik het zat. Je doet hier mee aan een groepsbouw over de Ardennen. Kennelijk wil dat niet tot je botte kop doordringen. Ik zeg alleen dat het voertuig wat je nu hebt neergezet niet thuishoort in een groepsbouw over de Ardennen. Accepteer dat. Ik zeg nota bene ook nog dat het een mooi model is en dat je vaardigheden zeer de moeite waard zijn. Dus kom nou niet met "beste stuurlui" aan. Je bouwt overduidelijk beter dan ik. Durf ik best toe te geven. Alleen zonde dat je eindresultaat niet thuishoort in de groepsfoto waar je he neerzet.

Mods: als ik hier een ban voor krijg, accepteer ik die met liefde, want ik ben dat bord voor de kop van Angelo kotsbeu. Echt, als je het concept themabouw telkens zo weet te negeren en dan een ander verwijten maken. ..

Vaarwel allemaal en de groeten. Ik beperk me voortaan tot de fora waar men dat soort dingen wel begrijpt.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement