Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 dec, 2009 20:41 pm
Berichten: 314
T'enige minpunt aan het musea is dat oude vrouwtje er van dat om de haverklap naar buiten rent als je tank wil fotograferen. Waarschijnlijk omdat mensen er namelijk geneigd in zijn er op te klimmen... tot vervelends toe :roll: maar de collectie is mooi.

mvg paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 18:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
Gelukkig had ik weinig last van dat vrouwtje. Had even naar de foto´s gezocht, maar die waren genomen door een camera´tje op een oud mobieltje. Een VGA-camera´tje daar aan heb je dus niks. Wil je het op redelijk formaat hebben zien, je ziet alleen maar een paar puntjes. :cry:

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 22:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
GewoonWouter schreef:
heb je het museum ook bezocht Heico? Is echt de moeite, mooi dioramas met echte wapens en kledij. En je kan er nog oude goodies kopen zoals een Duitse tankperiscoop voor 900€ :mrgreen:

Cheers



Ik ben inderdaad ook even in het museum geweest, met een paar leuke en ook een paar indrukwekkende dingen die ze daar hadden heb ik daar voor slechts 5euro erg veel lol gehad iig. Wat mij persoonlijk ook erg veel deed was een fotoboekje van een duitse soldaar met daarin een overlijdensadvertentie van ( volgens mij ) diezelfde duitse soldaat. Maakt zo'n duitse soldaat ineens ook erg menselijk terwijl die vaak als 'badguys' worden gezien.

Dat vrouwtje heb ik ook niet gezien, bij ons was er een oud mannetje die liever zat te puzzelen volgens mij hahaha :lol:

( Sorry voor off-topic )

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2012 8:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Gisteren weer een klein slagje kunnen slaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alvast de tracks gemonteerd en wat gereedschappen geverfd.Ook de kabels los gemonteerd.Ik ben nooit zo'n liefhebber van naderhand bevestigen ivm lijmen op geverfde ondergrond.Maar het wil wel.
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag even kijken of ik blanke lak kan scoren ergens.Ik wil wel graag alles bij Tamiya houden,qua verf.En dan kan het verweren beginnen,de grootste uitdaging vind ik.Na de blanke lak breng ik eerst de decals aan.Dan wat chipping al weet ik niet hoe ik dit aan moet pakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2012 10:11 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Je tank ziet er tot zover leuk uit, al vind ik de sparetracks en de staalkabel wat te fel. Deze zou ik toch echt zwart maken met een metallic drybrush. Dit lijkt op schaal veel realistischer.

Wat de glanslak betreft zijn er veel diverse opties. Zo gebruik ik op dit moment de Parket Plus ( ook wel P+ genoemd ) omdat het goedkoop is en heel lang mee gaat. Het enige wat eventueel als nadeel kan worden gezien is dat alles qua kleur iets donkerder wordt. Maar dat wordt het ook na verweren dus in principe is dat ook wel weer te verwaarlozen.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 sep, 2012 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Ja Heico je hebt helemaal gelijk.Maar ik ga de kabels en de sparetracks nog grondig onderhanden nemen.Maar inderdaad mischien had ik het anders aan moeten pakken.Voor mij mijn eerste tank in 1/35 en airbrushen.Nu weer even een weekje in de kost voor mijn werk dus pas aankomend weekend verder met mijn project.Maar ik ben ook erg tevreden hoor.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 10 sep, 2012 21:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Vanddag de figuren geschilderd.
Afbeelding
Afbeelding
Aankomend weekend alles in de glanslak zetten en de decals plaatsen.
Wat voor wash kan ik toepassen en kan ik tamiyaverf gebruiken?En moet ik die dan verdunnen met tamiya verdunner?En aanbrengen met kwast of airbrush?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2012 17:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
De stand van zaken tot nu toe
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wash eroverheen en wat modder.Ik ben erg tevreden tot nu toe.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 sep, 2012 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Het ziet er goed uit, lekker stoffig. Ik weet alleen niet of dit een pre-dust is en je nog wat modder aan gaat brengen? Want in de Ardennen waren niet zo veel stoffige wegen, eerder natte modderwegen. :wink:
Verder zou ik die reserve-tracks opnieuw schilderen, en dan zwart met een metallic-drybrush. Dat ligt meer tegen de realiteit aan. De rupsbanden kun je ook een metallic drybrush geven, alleen op de hoogste delen van de tracks. Dat zijn de delen die het meeste in aanraking zijn met de weg en waar dus weinig vuil aan blijft kleven, omdat het er door de weg steeds weer word afgeschraapt. Hierdoor ontstaat ook het effect dat je met de metallic drybrush wilt weergeven; slijtage van de tracks. Ik heb het ook bij mijn Bren Carrier gedaan;
Afbeelding

Afbeelding

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 sep, 2012 1:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Tja....je hebt natuurlijk een prachtige tank neergezet, maar gezien de opzet van deze groepsbouw toch weer even wat historische correctheidskritiek:

  • De camo van de meeste tanks van s. SS-Pz. Abt. 501, waaronder ook 204, was "hard edge" en niet "soft edge"
  • Ik mis nog het embleem van het 1. SS-Panzerkorps op zowel voor- als achterzijde
  • op foto's van 204 is te zien dat de achterspatborden afwezig zijn

Ik weet het, mijn versie van 204 is ongetwijfeld ook niet volledig historisch correct, maar bovenstaande punten zijn toch wel erg in het oog springende kenmerken die na het raadplegen van wat referenties makkelijk onderkend en op je model weergegeven hadden kunnen worden.
Zie o.a.:

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement