Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Afbeelding
Nou dit gaat ie worden.Ben er alvast aan begonnen dus het bouwproces eigenlijk al klaar.Het is echt een kit die echt super lekker bouwt met als gevolg dat ie na een half dagje knutselen in elkaar staat.Met als gevolg dat ik geen foto's heb van de bouw.Maar het moeilijkste komt nog,de afwerking.Het is zowiezo mijn eerste model waar ik een airbrush voor gebruik.


Laatst bijgewerkt door AngeloWeber op zo 07 okt, 2012 17:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Model klaar voor de Primer
Afbeelding
Afbeelding
Na de primer geheel zwart gespoten voor de preshading
Afbeelding
Afbeelding
Daarna alles in dark yellow gespoten
Afbeelding
Afbeelding
En ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat zeg.Wat een diepte gelijk zeg.Ondertussen bezig met de camo maar wel een beetje last van overspray.Wel vrij minimaal en denk dat ik het straks kan maskeren.Zal de foto's gelijk eropzetten als ik hem klaar heb.Maar dan komt het.Hoe verder?Hopelijk kunnen jullie mij een handje helpen met het gebruik van pigmenten,drybrushen en een wash geven.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 23:01 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Eerst je decals doen na een glanslaag en dan gaan verweren, na een volgende laag. De bouw ziet er goed uit, sommige dingen kan je op voorhand "beschadigen", voor zover er aan zo'n monster iets van gebruiksschade kan komen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 9:18 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Ik wil eerst de camo klaarhebben.Dan de laatste gereedschappen,tracks en mg monteren.Dan in de glans spuiten.Decals erop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 9:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
vergeet niet om de houten blok en krik aan de achterplaat achterwege te laten (ik weet niet of Tamiya dit heeft voorzien of niet): ten tijde van het Ardennenoffensief waren de Duitsers er achter gekomen dat dit redelijk nutteloos was met zo'n gevaarte :mrgreen: . Deze features werden door de fabrikant achterwege gelaten.

Ik kijk uit naar de camouflage, de basiskleur ziet er alvast veelbelovend uit! Bij welke eenheid behoorde degene die je aan het bouwen bent?

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Het wordt de 332 VAn de schwere panzerabteilung 501.En dat blok hout gaat gewoon mee,en de krik ook.Volgens mij altijd handig voor een gestrande kubelwagen te helpen. :D Blok zit er trouwens ook al op dus ga hem er niet meer afhalen.Camo zit er ook op.Wordt uiteindelijk wel ambush camo.Staat ook in de papieren.En ik vind het ook een hele mooie camo.
Afbeelding
Dit is wat het geworden is.Alleen de dots nog.Was voor mij de eerste keer met airbrush op een model en freehand.Zit wel wat overspray maar denk dat dat niet heel storend is als het geheel straks af is.
Afbeelding
Maar wat werkt dat mooi zeg met een airbrush.Zoveel diepte al door dat preshaden.Kun je echt met een kwast niet tegenop.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
AngeloWeber schreef:
Alleen de dots nog.


Zou ik niet doen, 332 had namelijk niet het bekende ambush-patroon (light and shadow pattern).

http://www.ss501panzer.com/Saga_of_332.htm

Citaat:
To add to the confusion, the pattern of 332’s camouflage paint was substantially different from the schemes seen on most of the other s. SS-Pz.Abt. 501 Tigers in the Ardennes. The photos taken by US soldiers before the tank left Belgium in 1945 clearly show that it lacked the paint dots of the “light and shadow” scheme, and the paint was applied in a different pattern. The camouflage paint was apparently applied by spray, since it does not show the typical “hard” edges seen in photographs of tanks with the “light and shadow” scheme. The pattern on 332 may have differed from other s. SS-Pz.Abt. 501 tanks because it was built earlier than most of the others. The chassis serial number of this tank is 280243, indicating that it was built in September 1944. It was one of the 11 tanks originally issued to Army s. PzAbt. 509 and redirected to s. SS-Pz.Abt. 501 in early December 1944.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 20:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Bij deze wordt ie nu dus voorzien van ambush camo.Hij is wel vaker van kleurtje gewisseld in zijn lange loopbaan als museumstuk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Maar dan is toch de "link" met het Ardennenoffensief verdwenen? Dan is het "zomaar" een gerestaureerde museumstuk King Tiger. Het gaat er in deze groepsbouw juist om, dat je een voertuig van het Ardennenoffensief zo goed mogelijk nabouwt.

Iedereen kan wel een King Tiger bouwen en dan zeggen: oh ja, in de Ardennen reden ze ook rond, dus deze past er ook wel tussen.

Je schrijft ergens: "Het wordt de 332 VAn de schwere panzerabteilung 501"

Bouw en schilder hem dan ook als de 332 van de s.Pz.Abt. 501!

Tenminste, dat vind ik....

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Dan zal ik me ook even moeten mengen...

Het is inderdaad de bedoeling dat je, anders als bij het normale militaire voertuigen topic, hier echt referenties gaat gebruiken en de geschiedenis zo goed mogelijk gaat herbouwen. Het is niets voor niets een groepsbouw met een onderwerp.
Als je dit niet wilt doen en gewoon een tank wilt maken naar jouw eigen smaak met je eigen kleuren, dan hoort je verslag hier niet thuis en moet je aan een mod vragen of hij/zij je topic wilt verplaatsen naar "Brouwverslagen Militaire Voertuigen".

Jouw keuze dus. Maar nu vraag ik je; wat maken die kleine stipjes nou uit? Je camouflageschema ziet er zo ook goed uit. En met verweren kun je hier een prachtige tank van maken, met chips en regenstrepen kun je ook al veel meer variatie maken op je model.

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement