Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 20:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 mei, 2012 15:24 pm
Berichten: 196
Jullie hebben ook gelijk.Maar bij mijn bouwbeschrijving wordt de 332 ook weergegeven met ambush camo.Foutje van Tamiya dus.Maar na verder onderzoek kan ik er ook de 204 van maken.die had wel ambush camo volgens de originele foto"s.Ik ben nu de rest van de week van huis voor mijn werk dus vrijdag ga ik er weer mee verder.Maar hoe nu verder?Pas met verweren beginnen nadat alle gereedschappen en tracks zijn gemonteerd?En dan eerst in de blanke glans lak zetten alvorens ik er een wash op toepas?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ik zou de gereedschappen en tracks apart verven en ze pas monteren als de tank klaar is. Ik weet niet of het aan te raden is om het hele model in de glimmende vernis te spuiten voordat je aan de verwering begint, ik heb dat ergens gelezen maar doe het zelf niet en ik weet niet of het ook echt veel uitmaakt.

Goed dat je het zo historisch correct weer oppakt, ik was al bang dat je zou gaan verhuizen :lol: en nu kan je gewoon in de groepsbouw blijven.

Ik kijk uit naar je afgemaakte ambush camo inclusief stippen!

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
De 204 heb ik ook (getracht) na te maken in deze groepsbouw. Mét stippen ;)

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 aug, 2012 22:42 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6315
Woonplaats: Blauwhuis
je moet je model in de glans zetten voor je met de decals in de weer gaat, dus ook voor je gaat verweren.
Want dat doe je ( voor zover mij bekent ) als laatste stap.
En glans voor de decals zorgt ervoor dat je minder kans hebt op zilvering ( mat lak heeft een grof oppervlak waardoor er lucht onder blijft zitten ).

Heel erg goed dat je bij het onderwerp blijft. Er staan genoeg tigers in andere uitvoeringen op het forum :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2012 8:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
MarChant schreef:
Maar dan is toch de "link" met het Ardennenoffensief verdwenen? Dan is het "zomaar" een gerestaureerde museumstuk King Tiger. Het gaat er in deze groepsbouw juist om, dat je een voertuig van het Ardennenoffensief zo goed mogelijk nabouwt.

Iedereen kan wel een King Tiger bouwen en dan zeggen: oh ja, in de Ardennen reden ze ook rond, dus deze past er ook wel tussen.

Je schrijft ergens: "Het wordt de 332 VAn de schwere panzerabteilung 501"

Bouw en schilder hem dan ook als de 332 van de s.Pz.Abt. 501!

Tenminste, dat vind ik....

ff ter verduidelijking...nummer 332 was een KT die behoorde tot de Kampfgruppe Peiper en was dus geen Heer tank...zodoende is het dus s.SS.Pz.Abt.501 :P , niet the verwarren met de s.H.Pz.Abt.501 waar onder andere Otto Carius gediend heeft... :mrgreen:

wat betreft het verven van het gereedschap. Het makkelijkst is dat je het apart verft, maar wel op het model aanbrengt voor de verwering, anders lijkt het niet één geheel. Voor ik aan de verwering en decals begin zet ik het model in een gloss of semi gloss laagje. Na de verschillende verweringsstappen wordt dit vaker toch terug mat.

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 aug, 2012 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
GewoonWouter schreef:
ff ter verduidelijking...nummer 332 was een KT die behoorde tot de Kampfgruppe Peiper en was dus geen Heer tank...zodoende is het dus s.SS.Pz.Abt.501 :P , niet the verwarren met de s.H.Pz.Abt.501 waar onder andere Otto Carius gediend heeft... :mrgreen:


Helemaal waar, ik was die twee s'en vergeten. Wat overigens belangrijk is om te weten voor de verdere afwerking, is dat de 332 NIET het embleem van het 1. SS-Pz.Kps droeg, maar 204 WEL.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 19:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Deze week oog in oog met dit monster gestaan!

Afbeelding

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 06 aug, 2011 13:36 pm
Berichten: 1116
Woonplaats: Katwijk
heico1980 schreef:
Afbeelding
Die tank heb ik wel eens gezien, op een terug tocht van vakantie. Stond het niet ergens in België. (ardenne) Weet niet of ik er nog foto`s van heb. Zal morgen eens kijken.

gr,
jurjen

_________________
Wie het kleine niet leert, doet toch wat verkeerd.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 aug, 2012 21:36 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ja klopt, die staat in La Gleize. En inderdaad ook in de Ardennen, de kleuren zijn misschien niet helemaal kloppend maar het blijft wel vet om naast dat ding te staan. Het idee dat dat ding ooit heeft gereden... Het formaat, alles is zwaar en groot, gewoon enorm.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 aug, 2012 7:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 jan, 2010 14:45 pm
Berichten: 662
Woonplaats: Antwerpen, België
heb je het museum ook bezocht Heico? Is echt de moeite, mooi dioramas met echte wapens en kledij. En je kan er nog oude goodies kopen zoals een Duitse tankperiscoop voor 900€ :mrgreen:

Cheers

_________________
https://www.facebook.com/trackswheelsnprops


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement