Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 18:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Ook erg mooi de camo die jij op je model hebt staan. Maar toch ben ik op zoek naar een Winter camo van de ardennen. Hier een aantal standaard foto's van de Jagdtiger die ik heb gevonden samen met 4 standaard camo kleuren:

Afbeelding


Als ik het niet verkeerd heb dan is dit weer model 331 die je vaak tegen komt.
Afbeelding


Nog even verder opzoek naar 332 om te kijken of de camo foto die ik eerder heb gepost klopt.

Edit:

foto's van 332 alleen kan ik niet zien welke camo die heeft. Hoop dat de kleuren zijn veranderd na loop van tijd, want het lijkt er wel op dat deze anders is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kijk mij ik sta lekker hoger nanana haha:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de andere kant:

http://2.bp.blogspot.com/_HVhY7pjeLjQ/SoMz2xJ5q6I/AAAAAAAAA78/6B6isOWzqtk/s1600/P1030775.JPG

http://www.panzerpunkt.info/panzers/10_jtiger/009_jagdtiger.jpg

http://www.panzerpunkt.info/panzers/10_jtiger/042_jagdtiger.jpg

Hier een aantal foto's van hoe de tank er uit zag vanaf de tekentafel:

http://www.panzerpunkt.info/panzers/10_jtiger/003_jagdtiger.gif

http://www.panzerpunkt.info/panzers/10_jtiger/002_jagdtiger.gif

http://www.panzerpunkt.info/panzers/10_jtiger/006_jagdtiger.gif



Het ziet er naar uit dat tank 331 het gaat worden. Ik heb genoeg foto's die laten zien hoe de camo is. Het duurt nog even voordat ik klaar ben om te gaan verven en zal daarom ook blijven zoeken naar meer foto's.

Update van de bouw aan het einde van de avond.


Voor liefhebbers van informatie en foto's van panzer voertuigen: http://www.panzerpunkt.info/
Het is helaas een poolse site maar als je het laat vertalen door google chrome dan is er niks aan de hand~!

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Laatst bijgewerkt door Corre op do 07 jun, 2012 10:58 am, in totaal 1 keer bewerkt.
url geplaatst wegens veel te groot


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 dec, 2009 20:41 pm
Berichten: 314
Mooie foto's, de foto van 331 tussen het onkruid had ik nog nooit eerder gezien. zit bij deze kit trouwens ook de standaard voor een mg42 op het achter dek? de jagdtiger in kubinka heeft als enige nog dit ding er achter op zitten.

Afbeelding

mvg paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 jun, 2012 10:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Plakhandjes schreef:
"In December, it was planned that the Jagdtigers should have taken part of the Ardennes offensive. 16 Jagdtigers are loaded onto trains, and two of the three trains unloaded 50 km. behind the front (as part of the 6.SS-Armee). Some Jagdtigers are diverted to Operation Nordwind, as part of the 17.SS-Panzer-Grenadier-Division. Despite accounts that the Jagdtigers were used during the Ardennes offensive, there are no prrof which supports it. There are no photographs of any Jagdtigers during the Ardennes, and crew testimoneys say that they were not. The main reason the Jagdtiers didn't reach the front is the logistic situation, which was worsened by the offensive and the weather."
Bron (en typfouten): panzerworld.net/jagdtiger


Dusss....



Hoe gaan we dit oplossen?

Edit:
Zolang we nog niet weten of ik deze wel kan maken hier post ik even wat mooie foto's. De wielen gingen erg makkelijk en moet zeggen dat de rubbertjes geweldig werken. Je kan ze goed vast maken aan de tank maar ook weer lekker makkelijk er af halen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het begint al aardig op een echte tank te lijken. Nu eerst even een weekendje weg met het voetbal team en dan kunnen we maandag (na een overwinning van Nederland) verder gaan met de bouw.

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Weer eens tijd om een kleine update te posten van de bouw.
Ondertussen heb ik het 'kleine' kanon af kunnen maken en de upper hull is nu voorzien van de voor en achter kant.

hierbij de foto's:

Afbeelding

In het donker maar vond het toch een mooie foto is goed te zien dat de binnenkant ook van details is voorzien. Alleen hou ik de luiken uiteindelijk gesloten

Afbeelding

Hier zie je de twee luiken van buiten. Je kan goed zien dat de 2 luiken niet goed sluiten. Dit moet ik nog even bewerken, je ziet namelijk toch veel meer verschil als je een foto maakt.

Afbeelding

Foto van de loop en het systeem. Hier lijkt het dat je de naden nog goed kan zien op de loop maar dat valt erg mee. Vooral als ik straks alles heb geverfd.

Afbeelding


Achter kant van het geschut:

Afbeelding


Hier is goed te zien hoe groot het geschut is. Met daarnaast een nagelschaartje.

Afbeelding


Aan de achterkant heb ik de twee uitlaten die we goed kunnen van de Duitse tanks geplaatst. Links boven in moet ik nog 2 dingen monteren.

Afbeelding


En als laatste 3 foto van de tank tot nu toe.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Tot zover de bouw. Morgen ga ik een beslissing maken over welke camo ik ga kiezen. Daarnaast ga ik verder met de bovenkant van de tank en de laatste dingen voordat ik kan beginnen met mijn allereerste Airbrush model..

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 21:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Ziet er al leuk uit Shorty! Netjes plakwerk tot nu toe. Ga je geen plamuur gebruiken verder?
En voor mijn part mag je hem hier afmaken hoor. Een beetje informatie is al goed genoeg voor mij :wink: (i.v.m. de PB die je me stuurde)

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Wat de camo betreft: ik lees overal dat áls de Jagdtiger in de Ardennen werd ingezet, deze dienst deed bij de schwere Panzerjägerabteilung 653. Deze kreeg (volgens Wikipedia) zijn Jagdtigers in "het late najaar" van 1944.
Dat zou betekenen dat de camo waarschijnlijk bestond uit een ondergrond van menierood (primer red) met daaroverheen vlekken van donkergeel, olijfgroen en roodbruin. Dit was vanaf half september de standaard camo.
Een andere mogelijkheid, afhankelijk van wanneer de Jagdtiger precies uit de fabriek kwam rollen was de aanpassing van de standaard-camo in december (dus zeker ook nog "late najaar") naar een donkergroene ondergrond met daaroverheen vlekken donkergeel en roodbruin.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Ja normaal werk ik zeker met plamuur. Lijkt misschien wel nodig op sommige plekken nodig maar dat valt erg mee gelukkig.
Maar ik ga wel even kijken.
Over de camo, ja dat klopt alleen zou ik graag 1 van de 2 winter camo's maken. Die zijn gewoon veel mooier.

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 15:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Voordat ik weer verder kan vandaag heb ik een vraag die beantwoord moet worden.

Ik ben namelijk op het punt beland dat ik de hull moet monteren aan de onderkant. Maar nu is mijn vraag ik ga voor het eerst met de airbrush werken dus wat ik dan makkelijker voor mij. Nog niet monteren en allebei apart brushen of toch gewoon alles eerst in elkaar zetten?

Dan als ik het beste alles in elkaar kan zetten wel of niet de wielen erop laten zitten? Ik kan zelf wel een beslissing maken maar zou graag gebruik maken van jullie ervaring met het spuiten van tanks.

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 16:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
he shorty stoer ding dat je in elkaar gezet/aan het zetten bent.

het best is de tank rompdelen op elkaar bouwen/plakken en afwerken en de wielen los schilderen/spuiten.
voordelen zijn:
je camo op de romp loopt dan mooi door.
je ziet (mogelijk)geen lelijke naad te voorschijnkomen als je de delen op elkaar zet
geen kans eventuele lijmresten op je verf wat de verf laag aantast/verpest.
wielen kunnen goed geschilderd worden los
en met verweren b.v. modder is het makkelijker de delen achter de wielen te bewerken op de romp

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
viper_technician schreef:
he shorty stoer ding dat je in elkaar gezet/aan het zetten bent.

het best is de tank rompdelen op elkaar bouwen/plakken en afwerken en de wielen los schilderen/spuiten.
voordelen zijn:
je camo op de romp loopt dan mooi door.
je ziet (mogelijk)geen lelijke naad te voorschijnkomen als je de delen op elkaar zet
geen kans eventuele lijmresten op je verf wat de verf laag aantast/verpest.
wielen kunnen goed geschilderd worden los
en met verweren b.v. modder is het makkelijker de delen achter de wielen te bewerken op de romp

groeten chris



Bedankt voor de uitleg. Ik zat zelf ook daar aan te denken maar wou toch even wat info van andere mensen met ervaring.

En over de tank ik heb een email gestuurd (naar het grootste tank museum ter wereld nml. The Tank Museum in Bovington, Dorset.. http://www.tankmuseum.org met mijn 'vraag' over de Jagdtiger tijdens het offensief en kreeg dit antwoord:

Hello Maarten,

Thank you for your email.

According to the reports published in Karl Heinze Munch’s Combat History of Schwere Panzerjager Abteilung 653 (JJ Fedorowicz Publishing 1997) the effectiveness of Jagdtigers from 653 during the Ardennes campaign were seriously hampered by the rail transport problems. Andrew Devey in his study on the Jagdtiger: Operational History (Schiffer 1999) says that there is no real evidence to support the contention that Jagtigers from 653 were employed in combat during the Ardennes offensive and that the rail and mechanical issues delayed their use in the battle.

I hope this information is of assistance.

Yours sincerely,

Stuart Wheeler

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement