Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:10 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 18:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Hoi shorty,

Aangezien dit een ardennen offensief campagne is zou ik voor stellen op toch een andere kit kiezen.
Je bouw ziet er iig erg strak uit. Succes met de verdere bouw

Groet Martin

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 18:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Ben ik ook helemaal mee eens. Had nog hoop op een stukje juiste informatie maar die heb ik niet gekregen helaas. Pelle zou je deze topic kunnen verplaatsen naar de gewone militaire afdeling of even aan een moderator vragen?

Dan ga ik daar maar weer verder met mijn Beest!

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
misschien dat de Jagdtiger toch mee kan doen.

namelijk het volgende opgespoord.

The Battle of the Bulge began with the German attack (Operation Wacht am Rhein and the Herbstnebel plan) on the morning of December 16, 1944. Two later attacks on New Year's Day 1945 attempted to create second fronts in Holland (Operation Schneeman) and in northern France (Operation Nordwind).

en dan een stuk over dit geschut:

Panzerjäger Tiger Ausf.B "Jagdtiger"

info machine:

From Fgst.305011, Zimmerit was no longer applied. The Fgst.305002 was not covered with Zimmerit, and thus, no Henschel Jagdtiger recieved Zimmerit. By the end of November, the 20 tons jack mounted on the rear plate was no longer used, and 6 (in stead of 4) track link hangers were mounted on each side of the superstructure.

From 1945-02, 4 Pilzen crane mounts were mounted on the top sides of the superstructure. Some of the Jagdtigers mounted a M.G.42 on the engine deck to use agains aircrafts. These have probably not been used for their true purpose, as only a suicidal maniac would stand on an open area, fireing at Typhoons and Mosquitos with a machine gun! At least the following Fgst.-numbers received the M.G.42 mount:
•305020
•305058
•305083


Operational history

s.Pz.Jäg.Abt.653

In October, the unit moved out. s.Pz.Jäg.Abt.653 was assigned to the 17.Armee in Poland, during which time the third company also recieved some Jagdtigers. Production was slow, and in November, the unit had only 12 Jagdtigers. 6 more Jagdtigers recieved during November.

In December, it was planned that the Jagdtigers should have taken part of the Ardennes offensive. 16 Jagdtigers are loaded onto trains, and two of the three trains unloaded 50 km. behind the front (as part of the 6.SS-Armee). Some Jagdtigers are diverted to Operation Nordwind, as part of the 17.SS-Panzer-Grenadier-Division. Despite accounts that the Jagdtigers were used during the Ardennes offensive, there are no prrof which supports it.

In 1945-01, the Jagdtigers were to take part of Operation Nordwind, but the s.Pz.Jäg.Abt.653 was still on the train waggons as the offensive started. Still together with the 17.SS-Panzer-Grenadier-Division, s.Pz.Jäg.Abt.653 attacked the Maginot line. By 1945-01-09 the first Jagdtiger is destroyed by a bazooka. The use of Jagdtigers is limited, and reports about the high number of breakdowns are sent to Hitler.

dus de jagdtiger heeft meegedaan. wel is waar niet erg indrukwekkend maar toch......

ik hoop dat dit enigzins duidelijk is.

http://www.7tharmddiv.org/bulge/index.htm
http://www.panzerworld.net/jagdtiger

gebruikte bronnen hierboven

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
De soap blijft maar doorgaan haha. Wel erg mooi om deze research te doen. Ik ga deze informatie doorsturen naar het tank museum om te kijken wat zij er van zeggen. Maar als het zo is dan moet ik opzoek naar de waarschijnlijke camo.

Btw bedankt voor de info!

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
he shorty,

graag gedaan.

dit zijn stukken tekst uit verschillende onderwerpen en teksten. ik heb alleen wat bruikbare info uitgefilterd.
maar ben benieuwd wat het museum zegt.

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2012 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Ja ik ben ook erg benieuwd. Zal morgen na het werk gelijk kijken of ik antwoord heb. Zal wel weer snel gaan. Vandaag ook binnen 10 min antwoord!

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2012 20:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Operatie Nordwind werd volgens mij niet meer meegerekend als Ardennenoffensief...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 jun, 2012 22:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
De bedoeling was dat ze meededen en daarom gaan ik ook meedoen. Is erg moeilijk maar hoor dan ook weer dat ze reserve stonden. Dus gewoon afmaken die handel. Morgen de kleine dingen afmaken en dan voor het eerst airbrush!

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 jun, 2012 6:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
short; veel plezier verder met de bouw en maak er wat van

stevenvd: nou het staat wel in de boeken dat operatie nordwind een nieuwe operatie was in het ardennen offensief, om een kleine kans op victory te halen.

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 jun, 2012 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Nou hier mijn laatste bouw update van dit model. Het is allemaal perfect gegaan. Heel even wat puttie moeten gebruiken bij de koepel, maar dat is nu helemaal klaar.

Foto's zeggen meer als woorden dus hierbij de foto update:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zie je de tracks bij het model. het zit nog los maar wou even een indruk krijgen van het complete model!

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding



Nu gaan we bezig met de voorbereidingen voor mijn eerste airbrush. Even een aantal vragen wat is volgens jullie de beste opzet? Ik ga deze camo maken:

Afbeelding

Nu wordt het zoeken naar de juiste kleuren en de aanpak.

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement