Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Hallo mensen.

hierbij mijn toevoeging aan de groepsbouw.
Als eerste komt het "hoofdonderwerp" aanbod en dan de extra's die erbij komen
Namelijk de Sd.Ah. 52 37 mm flak ammo trailer.

hier een beetje info over het ding:

De Sonderanhanger 52 is een kleine licht gewicht 1 assige trailer met U-vormig frame bedoeld voor de 2cm flak. maar de duitsers hebben hem ook aangepast als ammo trailer voor de 37 mm granaten voor flak 36-37-38. het draagvermnogen van dit aanhangertje is 1700 kg. de sdkz 7 zeulde dit dingetje vaak mee, omdat men het toch handig vond om flak granaten bij de hand te hebben. hier de foto's van de sprues enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En dan nu de extra toevoeging op de bovenstaande kit.

En als extra wil ik de Tamiya Sd.kfz 7/2 met 37 mm flak 37 erbij doen.
gezien een aanhanger alleen niet veel voorsteld, en deze zelden of nooit alleen in het wild voorkwamen.

hier ook een stukje info:

Gezien de duitsers tegen het einde van de oorlog veelvuldig moesten bukken of dekking zoeken, door geallieerd overwicht in de lucht. was men genoodzaakt om iets te maken waardoor het constant bukken/dekken een stuk minder werd.
er werd gekozen om de flak 37 op een bestaand chassis van een legervoertuig te zetten.
en 1 variatie daarvan is de Sd.kfz 7/2
dit is eigenlijk niets anders dan een frame van een gewone truck, gepimpt met rupsbanden, en wat andere extra toevoegingen om het in het leger te gebruiken. En sinds 1943 werd er voor Fritz, Heinrich en consorten, gepantserde cabines gemaakt en platen voor de radator gemaakt om zo hun leven met enige tijd proberen te verlengen.

hierbij ook de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik probeer zo regelmatig updates hier neer te toveren. maar gezien ik net een andere baan heb, en over 1.5 maand de duobouw van mij en mijn vriendin ter wereld moet komen, is bouwen niet het enige wat ik moet en kan doen.


groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Laatst bijgewerkt door viper_technician op di 12 jun, 2012 16:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 feb, 2010 13:05 pm
Berichten: 806
Woonplaats: Hengeloooo
Mooie combi! En die Bronco kitjes vallen bijna vanzelf in elkaar 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Ik las de recensies over de bronco kit en het zijn goede en makkelijke dozen om te bouwen

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 23:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Een mooie combi, zouden er plaatjes van bestaan tijdens het offensief? Ik heb er nu niet op gelet toen ik mijn referentieboeken las.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 20:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
@stevenvd: ik denk het wel. volgens mijn beschikbare info hebben ze tot het einde van wo2 op vele fronten gevochten.


groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 mei, 2012 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 apr, 2010 15:23 pm
Berichten: 1493
Mooie kit hoor! Het leuke van Bronco vind ik dat ze altijd extra's in hun kits doen. Zo zit er in bijna elke kit wel een PE setje, bij sommigen alu loopjes en in een paar kits zaten zelfs resin wielen. In een van hun kits hebben ze er zelfs een resin figuur bij gepropt. :D
De pasvorm schijnt ook goed te zijn, af en toe maken ze echter wel wat foutjes met vormen en afmetingen, ik ben benieuwd hoe dat zit met jouw kit... Ik heb mezelf nog nooit aan een Bronco gewaagd maar ga dat wel zeer binnenkort doen, namelijk een A34 Comet (misschien plaats ik die wel hier bij de Ardennen GB als ik er een plekkie voor kan vinden in de tijd :) )
Verder veel succes met de kit!

Greetz

_________________
"Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited, whereas imagination embraces the entire world, stimulating progress, giving birth to evolution." ~ Einstein

Pz.Kpfw. 35(t) Rusland 1942 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=40071&p=786232#p786232
Duitse Dingo http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=38296
"Jumping Jerries" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=38358&start=30


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 mei, 2012 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Pelle,

bedankt voor de reaktie.
ik begin er hopelijk aankomend weekend aan. maar zoals ik het heb gelezen is het een goede kit.

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2012 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
zo lui,

hierbij een kleine update.

ik heb de u-frame in elkaar gezet en dat gaat nu enkele dagen aan de kant zodat het goed kan drogen. gezien hier de rest van de aanhanger op en aan gebouwd gaat worden.
het past tot nu toe goed. geen problemen daarmee.
de ijzeren stukjes/staafjes waren orgineel van plastic maar dit was net de zwak om te voorkomen dat het snel afbrak, dus heb ik ze vervangen door staaldraad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
hallo mensen,

hierbij een update van de aanhanger zoals je ziet zijn er al wat vorderingen gemaakt.
ik moet zeggen dat bronco een mooie aanhanger heeft gemaakt, maar dat sommige dingen uit 3 delen bestaan ipv 1 vind ik wel weer wat overdreven. maarja het geeft wel wat meer detail.
de leidingwerk is geplaatst net als de spatborden. de steun van de aanhanger is neergeklapt gezien ik het in een pose wil zetten zodat het lijkt of het niet verplaatst wordt.
de remschijven van de wielen zijn los dus kun je de wielen draaien. wat dat voor meerwaarde heeft is mij niet helemaal duidelijk. echt "spelen" kun je er niet mee.
de lijmresten/vlekken lijken erg veel, maar dit is vanaf point blank range geschoten met macro met een spiegel reflex. dus alles valt dan op.

de spatborden staan iets scheef, komt doordat het hele frame wat scheef is. stond ook in verschillende reviews van deze kit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 jun, 2012 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2011 12:15 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Vorden
Mooie details in deze kit. Lijkt me erg veel gepruts met kleine onderdelen.
Gebruik je een vergroot glas of is het allemaal wel te doen?

_________________
Momenteel in de werf en in de hangar:
Bismarck 1:350 en Panther V 1/35


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement